گوگل ادوردز (Google Ads) چیست؟

گوگل ادوردز (Google Ads)
امتیازی ندارد

گوگل ادوردز (Google Ads) یا گوگل ادز چیست؟ این یکی از سوالاتی است که صاحبان کسب کار برای فروش محصولات خود از سئو کارها می پرسند. در واقع این مورد یکی از سریع ترین روش ها در کسب رتبه های برتر گوگل طی یک روز می باشد ولی ایا این که این روش بسیار جذاب است مشکلاتی نیز دارد که در ادامه با همه به بررسی آن می پردازیم. 

پیشنهاد می کنیم از صفحه طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

در واقع گوگل ادوردز (Google Ads)  سیستم تبلیغاتی است که توسط شرکت گوگل راه اندازی شده است. به کمک این سرویس شما می توانید بدون انجام فرآیند سئو و با پرداخت مبلغی به گوگل در نتایج برتر گوگل نمایش داده شوید. در حالت عادی ممکن است برای بدست آوردن این نتایج باید بیش از یک سال فعالیت کرد. در این روش پس از ایجاد اکانت و ثبت نام در گوگل پنل خود را به مبلغی که مدنظرتان است شارژ می کنید سپس با مشخص کردن کلمانی که مایل می باشید در آنها نمایش داده شوید فرآیند سئو را انجام می دهید. 

درست است که انجام این فرآیند بسیار سریع می باشد ولی استفاده از این روش نیز دارای مشکلاتی است که در ادامه بیان می کنیم از جمله این مشکلات این است که هزینه بسیار بالایی دارد چون پرداخت ها کاملا به دلار بوده و قیمت دلار روز به روز در کشور ما بالا می رود استفاده از این روش بسیار پرهزینه بوده از مشکل دیگری که برای این روش وجود دارد با هر کلیکی که بر روی سایت ما انجام میشود مبلغی از پنل شما کم می شود در با اتمام پول پنل شما سایت شما از آن جایگاه حذف می شود به عبارت دیگر استفاده از این روش دائمی نیست بلکه کاملا موقت می باشد.

آیا گوگل ادوردز (Google Ads) برای شما کارآمد می باشد

اگر بتوانید هزینه های این روش را مدیریت کنید و تنظیمات گوگل ادز مانند انتخاب کلمه کلیدی درست انجام شود در بازه های زمانی کوتاه می تواند بسیار موثر باشد. مثلا استفاده از این روش در کمپین های تبلیغاتی مانند کمپین برند سازی شرکت اسنپ بسیار کارآمد بود. در استفاده از این روش باید کاربرآن هدف خود را به درستی شناسایی کنید تا پولی که پرداخت می کنید از بین نرود باید بدانید تا مشتریان دقیقا به دنبال چه چیزی می باشند مثلا ممکن است در مواجهه با کلمه گوشی موبایل برخی کاربران به دنبال خرید گوشی و برخی دیگر به دنبال کسب اطلاعات باشند .

اگر هدف شما فروش گوشی موبایل باشد حتما برروی کلماتی مانند خرید گوشی موبایل کار کنید و نه فقط گوشی موبایل . قبل از ایجاد کمپین گوگل حتما باید تحقیق کافی در مورد جامعه هدف خود انجام دهید. به این شکل می توانید کابرآن را بصورت کامل به سمت صفحاتی که مدنظرتان است هدایت کنید سپس با سیاست های فروش مانند تخفیف دادن افراد را برای ثبت خرید خودشان مشتاق می کنید. متاسفانه برخی از افراد به دلیل اطلاعات کم استفاده نادرستی از ادوردز می کنند و به این نتیجه میرسند که این تبلیغات به صرفه نیست. استفاده از راهنمایی های یک مشاور تبلیغاتی ادوردز می تواند نظر این افراد را به کلی تغییر دهد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز چقدر می باشد

ایجاد اکانت و ثبت نام در گوگل کاملا رایگان می باشد و شما فقط باید هزینه ی تبلیغات و کلیکی که بر روی سایت شما انجام می شود را پرداخت کنید. به این نکته نیز باید دقت کنید براساس میزان جستجوی کلمه و این که آیا در رابطه با این کلمه قبلا گوگل ادز توسط سایت های دیگر گرفته شده است یا نه؟ گاهی هزینه هر کلیک به بیش از 2 دلار نیز ممکن است برسد. در واقع پیشنهاد های شما و رقابتی بودن کلمه است که تعیین می کنید میزان هزینه پرداختی شما را مشخص می کند. به این نکته توجه کنید که هر چقدر سود حاصل از جذب کاربری که آن کلمه را جستجو کرده است بالاتر باشد رقیب شما پیشنهاد بالاتری خواهد داد و شما هم برای اینکه در مزایده برنده شوید مجبور خواهید شد پیشنهادی بالاتر از رقیبتان دهید.

میانگین هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادوردز (Google Ads) یا گوگل ادز

حتی اگر هزینه پیشنهادی شما برای تمام کلیک‌ها یکی باشد (مثلا 60 سنت)، هزینه کلیک بر روی تبلیغات شما در هر بار نمایش با توجه به جایگاه نمایش و هزینه پیشنهادی رقبایتان، متفاوت (و البته مساوی یا کمتر از هزینه پیشنهادی شما) خواهد بود. میانگین هزینه به ازای هر کلیک که به صورت Avg CPC در اکانت ادوردز نمایش داده می‌شود یکی از معیارهای مهم اکانت گوگل ادوردز است.

تهیه شه توسط شرکت طراحی سایت بهینتا

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=12282
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546