انواع روش های فروش برای جذب مشتری

انواع روش های فروش برای جذب مشتری
امتیازی ندارد

امروزه انواع روش های فروش قدیمی در بازار امروز که دارای سرعت تغییر و رقابت بالایی است می تواند شبیه یک چاقو کند شده باشد.با این چاقو کند شده میتوانیم چیزی را ببریم اما با زحمت زیاد و نه خیلی تمیز. باید فراموش نکنید که مشتریان این روزها بسیار باهوش هستند. آن ها کالا ها و محصولات را با هم مقایسه می کنند. مخاطبان هر خدمات یا مشتریان هر محصول دوست دارند که آزادی عمل و حق انتخاب داشته باشند در غیر این صورت اگر احساس کنند که محصولی یا خدماتی به آن ها فروخته می شود.به راحتی از خرید آن محصول یا خدمات چشم پوشی می کنند. با دانستن حقیقت بالا هر شخصی که دارای شغلیست که با مردم در تعامل است و قصد فروختن محصول یا خدماتی را به مردم دارد، باید با انواع روش های فروش جدید آشنا بشود.

روش فروش چیست؟

قبل از بررسی انواع روش های فروش به توضیح روش فروش در بازارهای امروزی می پردازیم. در واقع روش های فروش تکنیک هایی است که توسط یک نفر فروشنده ، یا تیم فروش استفاده می شود تا کمک موثری به میزان درآمد داشته باشند.

قبل از انتخاب روش فروش محصول هر تولید کننده باید هدف از فروش محصول یا خدمات خود را مشخص کند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

فهمیدن هدف فروش قبل از شناختن انواع روش های فروش:

برای پیدا کردن هدف خود از فروش شما باید به یک سری سوال پاسخ دهید:

  • چه کاری را نسبت به رقبای خود به صورت متمایز انجام می دهید؟ به عبارت دیگر مزیت رقابتی شما چیست؟
  • بازار هدف شما چه شاخاصی هستند؟
  • چگونه می توانید به بازار هدف مد نظرتان نزدیک شوید و اعتمادشان را جلب کنید؟
  • جامعه هدف شما تا چه مقدار هزینه را برای پرداخت به شما قبول می کنند ؟
  • چه کسانی به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند؟
  • شما میتوانید پاسخ گوی کدام نیاز از نیاز های مخاطبانتان باشید؟

اگر نمی توانید به هرکدام از سوال های بالا جواب بدهید .این به این منظور است که شما هنوز دید صحیحی از شغل ، محصول یا خدماتتان ندارید.

پیشنهاد می کنیم از صفحه مربوط به تولید محتوا دیدن کنید

پس شما قبل از بررسی انواع روش های فروش باید وقت بگذارید و برای خود مشخص کنید که شما قرار است چه کالا یا خدماتی را با چه هدفی و به چه کسانی بفروشید؟

اگر به همه ی سوال های بالا به وضوح پاسخ داده اید الان وقت آن است که با ما برای بررسی انواع روش های فروش همراه شوید:

انواع روش های فروش قدیمی:

وقتی حرف از روش های فروش به میان می آید اولین فکری که در ذهن اکثر آدم ها می آید تبلیغات اینترنتی است.اما باید بدانید که این تنها راه فروش محصولات یا خدمات شما نیست.برای داشتن فروش بالاتر شما نیاز به روش های اصولی تر دارید. اما قبل از صحبت درباره ی آن ها ، روش هایی که اکثر مشاغل در حال استفاده از آن هستند اما کم کم در حال منسوخ شدن هستند را بررسی می کنیم.

فروش مستقیم:

این روش قدیمی ترین نوع فروش است. فروش مستقیم با توجه به بیماری کرونا ، ترافیک های سنگین ، صرف زمان بسیار بالا در حال منسوخ شدن و نابودی است. در این روش فروشنده محصول مستقیما به اداره ها ، دفاتر ، خانه های مردم ، مغازه یا هرجایی که امکان تعامل مستقیم با افراد را داشته باشد می رود و محصول خود را می فروشد.

در بهترین حالت استفاده از این روش ، نسبت به انواع روش های فروش دیگر محصول برای فروش بدون واسطه مستقیم برای شرکت های فروش ، توزیع کنندگان ، نمایندگان فروش و مشتریان ارسال خواهد شد. روش مستقیم گاهی اوقات با بازاریابی اشتباه گرفته می شود . در حالی که در فروش مستقیم فروشنده مستقیما با مشتری ارتباط دارد.

اما این فروشنده در مکان ثابتی فروش را انجام نمی دهد.ضمنا محصول به دست توزیع کنندگان یا مسئولان فروش می رسد. در مقابل در روش بازاریابی مستقیم ، فروش توسط بازاریاب بدون دخالت توزیع کننده انجام می شود.

همکاری در فروش :

اگر تا به حال اصطلاح آفیلیت مارکتینگ (Marketing Affiliate) را نشنیده باشید قطعا اسم بازاریابی پورسانتی و همکاری در فروش به گوشتان خورده است. در این روش یک نفر که معمولا خودشان تولید کننده و یا صاحب محصول نیست ، مسئولیت فروش محصول را به عهده می گیرد تا مخاطبان را به خرید آن محصول ترغیب کند. و به ازای هر بار تبلیغ و یا هربار فروش از تولید کننده ی آن محصول پورسانت دریافت میکند. همکاری در فروش از طریق روابط متفاوتی انجام می شود که محبوب ترین آن ها از طریق اینترنت انجام می شود.

فروش از طریق رسانه های اجتماعی:

امروزه شبکه های اجتماعی بخش جدا نشدنی از زندگی انسان هاست. از این رو اکثر مشاغل برای فروش محصولات و خدمات خود به سمت رسانه های اجتماعی رفته اند. اما این موضوع باید در نظر گرفته شود که داشتن یک صفحه در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام به تنهایی نمی تواند فروش شما را تضمین کند. برای فروش از این طریق شما به دیده شدن در اینستاگرام و جذب فالوور های واقعی و تبدیل آن ها به مشتری بالفعل ( خریدار ) دارید. در این مرحله شما با موضوع جدیدی به نام دیجیتال مارکتینگ رو به رو می شوید.

تا اینجا با انواع روش های فروش قدیمی آشنا شدیم. در ادامه به بررسی انواع روش های فروش جدید می پردازیم که استفاده از هر کدام از آن ها نیازمند تفکر ، تحلیل و شناخت مخاطبان است.

5 روش  جدید فروش از انواع روش های فروش برای جذب مشتری:

این 5 روش فروش نسبت به انواع روش های فروش برای جذب مشتری ، جدید تر و کارآمدتر است.

Spin/اسپین: برای کمک کردن به فروشنده برای پرسیدن سوال های مناسب از مخاطبین و کشف نیازهای آن ها به کار می رود.

Snap / اسنپ : این روش بر نحوه ی تفکر مشتری و  عکس العمل مشتری تمرکز دارد.

Challenger/چالشگر: این روش نیز مانند روش اسنپ بر نحوه ی تفکر مشتری تمرکز دارد با این تفاوت که بعد از فهمیدن نقطه نظرات و تفکر مخاطبان برای تغییر نظر آن ها تلاش می کند.

Sandler/سندلر:  این روش راه حل هایی را برای اثر گذاشتن بر روی مشتری ارائه می دهد. این راه حل ها معمولا از طریق ابعاد تکنیکی ، مالی و شخصی

بررسی و اعمال می شود.

Solution/ راه حل:  این روش بعد از شنیدن مشکلات مشتری ها راه حل ها را به آن ها می فروشد.

پیشنهاد می کنیم از صفحات طراحی سایت ، مشاوره کسب و کار و همچنین شبکه اجتماعی دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=2227
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546