ویژگی های یک بک لینک خوب چیست؟

ویژگی های یک بک لینک خوب چیست؟
ویژگی های یک بک لینک خوب چیست؟ این که شما بتوانید یک بک لینک خوب را از یک بک لینک بد تشخیص دهید می‌تواند به شما در پیدا کردن و استفاده کردن از بک لینک برای سایت خود کمک کند و به شما سود برساند
امتیازی ندارد

ویژگی های یک بک لینک خوب چیست؟ این ممکن است سوال شما هم باشد. استفاده از بک لینک در روند سئو می‌تواند به شما کمک کند اما اگر درست و اصولی این کار انجام شود وگرنه ممکن است این کار برای شما نتیجه عکس داشته باشد. پس بهتر است که بک لینکی که استفاده می کنید درست و اصولی ساخته شده باشد. بهتر است این را بدانید که وب سایت یکی از بسترهایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن مخاطبانی را به سمت خود جذب کنید، اگر می‌خواهید در مورد طراحی سایت اطلاعات بیشتری را کسب کنید می‌توانید به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

بهتر است این را بدانید که بک لینک های مخرب و سازنده داریم  و شما باید از  بک لینک های خوب و سازنده برای سایت خود استفاده کنید. سعی کنید تا جای ممکن از بک لینک های مخرب دوری کنید و از آنها برای سایت خودتان استفاده نکنید. شما می توانید  در ادامه با ویژگی های یک بک لینک خوب آشنا شوید. استفاده از بک لینک یکی از مهمترین کارها در سئو است که به آن off page یا سئو خارجی می‌گویند. بک لینک ها می‌توانند به همان اندازه که مفید و خوب هستد می‌توانند تبدیل به کابوس سایت شما شوند و باعث شوند سایت شما ضربه بخورد پس در انتخاب بک لینک ها دقت داشته باشید

 بک لینک چیست؟

یک تعریف مختصر و کوتاه از بک لینک می‌تواند سودمند و مفید باشد.

بک لینک یعنی اینکه از صفحۀ سایتی به غیر سایت خودتان به صفحه ای از سایت شما لینک داده شده باشد. حال ممکن است که آن بک لینک یک بک لینک خوب باشد یا یک بک لینک بد که شما بهتر است تا جایی که ممکن است از بک لینک بد و نادرست دوری کنید و از بک لینک های مناسب استفاده کنید.

برخی از بک لینک ها و لینک سازی های خارجی جزو بک لینک های کلاه سیاه هستند که این بک لینک ها از نظر گوگل اشتباه هستند و ممکن است که کاری کنند سایت شما ضربه بخورد اگر شما نتوانید درست از این بک لینک ها استفاده کنید ممکن است سایت شما ضربه بخورد یا حتی امکان این وجود دارد که سایت شما پنالتی شود و در آن کلمه کلیدی شما دیگر رتبه‌ای نداشته باشید.

بک لینک ها انواع مختلفی دارند و می توانند به صورت ها و شکل های مختلفی درست شوند مانند بک لینک های زیر:

بک لینک کامنتی

بک لینک پروفایل

بک لینک از سایت‌های انتشار مقاله

بک لینک از بلاگ‌ها

بک لینک های انجمن

و…

بک لینک ها را می توان به دو قسمت تقسیم کرد: بک لینک های Dofollow و یا بک لینک های Nofollow
بک لینک ها اصولا به دو صورت به سایت شما داده می شوند، Dofollow یا Nofollow.

تجزیه و تحلیل بک لینک ها چیست و چه معنایی دارد؟

اگر شما می‌خواهید از سایتی برای خودتان بک لینک تهیه کنید قبل از تهیه آن بک لینک آن سایتی که قرار است از آن بک لینک بگیرید را تحلیل و بررسی کنید و ببینید آن سایت چه ویژگی هایی دارد تا بتوانید بهترین نوع بک لینک را برای سایت خود تهیه کنید.

این بررسی و تحلیل می تواند شامل این موارد باشد. مواردی مانند میزان قدرت دامنه، میزان لینک های خارج شده از آن صفحه، نحوه ای که آن سایت لینک سازی داخلی انجام داده است لینک های خارجی که به سایت داده شده و … می‌باشد

شما می توانید هر جایی لینک سایت خود را قرار دهید ولی طمع نکنید و لینک نسازید

حال به این نکته توجه کنید که بک لینک خوب و بد چیست؟

شما تا این قسمت از مقاله  اطلاعاتی در مورد لینک سازی خارجی و انواع آن آشنا شده اید و اطلاعاتی در بک لینک‌ها بدست آورده‌اید. اگر شما می‌خواهید که یک بک لینک خوب بسازید و از آن استفاده کنید بهتر است که با ویژگی های یک بک لینک خوب آشنا شوید

ویژگی های یک بک لینک خوب

سعی کنید که از سایت های مرتبط استفاده کنید

وقتی که شما می‌خواهید از سایتی دیگر به سایت خودتان لینک بدهید یعنی اینکه لینک سازی کنید بهتر است که از سایت های مرتبط با سایت خودتان بک لینک دریافت کنید اینطور می‌توانید نتیجه قابل توجهی بدست بیاورید. به طور مثال اگر کار شما سئو سایت است و کار سئو انجام می‌دهید بهتر است از سایت هایی بک لینک بگیرید که به این حوزه مربوط و نزدیک باشند اینگونه شما می‌توانید یک بک لینک مناسب داشته باشد و بهتر است تا جایی که می‌توانید از این سایت ها بک لینک بگیرید تا سایت هایی مثل اخبار ورزشی و خبری و اینچور موارد.

هرچه دامین آترویتی DA سایت بالا تر بهتر و مناسب تر

هر چقدر که DA سایتی که می‌خواهید از آن سایت بک لینک بگیرید بالا تر باشد برای شما بهتر است و عملا از آن سایت می‌تواند قدرت بیشتری را به صفحه‌ای که به آن لینک داده اید دریافت کنید حال DA یا همان Domain Authority  یکئ معیاری است که توسط سایت moz.com اندازه گیری می‌شود و برای هر سایت نمره 0 تا 100 را در نظر می‌گیرد شما بهتر است در سایتی لینک سازی کنید که DA بالایی داشته باشد یا حداقل اینکه سایت که می‌خواهید در آن لینک سازی برای سایت خودتان انجام دهید نمرۀ DA آن سایت از سایت شما بالاتر و بهتر باشد.

Spam Score پایین:

در برخی از منابع گفته شده است که بهتر است به بحث اسپم اسکور که توسط سایت moz.com اندازه گیری می شود توجه داشته باشیم اما این موضوع زیاد قابل استناد نیست؛ برای مثال سایتی مانند خبرگزاری مهر دارای اسپم اسکور بالایی می باشد ولی با این حال دریافت بک لینک از این سایت می‌تواند به سایت شما و صفحه ای که به آن لینک داده ای قدرت خوبی بدهد و تاثیر خوب و زیادی را برای سایت شما ایجاد کند. پس نتیجه میگیریم آنچنان هم نمی‌توان روی این صحبت استناد کرد

جایی بک لینک سازی کنید که مزرعه لینک نباشه

برخی از افراد در سایت‌های خودشان لینک‎‌های زیادی را به بقیه سایت‌ها می‌دهند و در اصل یک یک مزرعه لینک درست می‌کنند که شما اگر بخواهید لینک سازی برای سایت خودتان انجام دهید بهتر است که سراغ این سایت ها نروید اگر شما بیایید و در این سایت ها بک لینک سازی را انجام دهید گویا قوانین گوگل را نقض کرده اید و گوگل شما را بابت این کار جریمه می‌کند. بهتر است که شمابید و در سایت های لینک سازی انجام دهید برای سایت خودتان که در آن سایت لینک های زیادی به دیگر سایت ها داده نشده باشد. برای مثال در مورد مزرعه لینک شما می‌توانید سایت هایی که می‌توان در آن کامنت‌های اسپم گذاشته می‌شود را ببینید. اما شما می‌توانید کامنت های خودتان را در پست هایی قرار دهید و بگذارید که کامنت های کمتری نسبت به بقیه پست ها دارد و به اصطلاح لینک‌های کمتری در آنجا ساخته شده باشد.

دریافت لینک از سایت ها EDU و GOV:

دریافت لینک از سایت های دولتی و آموزشی یک بک لینک خوب محسوب می‌شود. چرا؟ زیرا کمتر کسی می‌تواند در این سایت ها لینک سازی کند و لینک دریافت کند. و اینکه این سایت ها از نظر گوگل اهمیت بالایی دارند و لینک گرفتن از آنها می‌تواند به سایت شما کمک کند و تاثیر خوبی بر روی سایت شما قرار دهد.

بک لینک خوب به چه معنا است؟

بک لینک خوب یعنی بک لینکی که در وسط محتوا باشد؛ شما می‌توانید زمانی که قصد دارید برای سایت خود بک لینک سازی انجام دهید بهتر است که متنی نوشته و از میان آن کلمات کلیدی خود را به سایت خود لینک کنید. این  نوع لینک ها اکثرا طبیعی بوده است و می‌تواند تاثیر خوبی بر روی سایت شما داشته باشد و قدرت خوبی به سایت شما بدهد

اگر می‌خواهید که سایت خود را نابود کنید بک لینک خود را در فوتر یا هدر سایت ها قرار دهید.  چرا؟ زیرا فوتر ها یا هدر ها در سایتی که می‌خواهید در آنجا لینک سازی کنید ممکن است هزاران بار تکرار شده باشند و این مورد از نظر گوگل غیر طبیعی که سایت شما به یکباره تعداد زیادی لینک دریافت کند و این یعنی اینکه این نوع بک لینک می‌تواند به سایت شما آسیب وارد کند و ممکن است کاری کند که زحمات شما برباد برود.

یک بک لینک خوب یک ویژگی دیگری هم دارد و آن این است که آن بک لینک باید دائمی باشد. زمانی که قصد دارید که یک بک لینک خریداری کنید بهتر است به این نکته که آن بک لینک دائمی است یا نه توجه کنید. چرا؟ زیرا لینک هایی که موقت باشند و در زمان محدودی باقی بمانند از نظر گوگل غیر طبیعی بوبده و این می‌تواند به سایت شما ضربه بزند.

بک لینک خوب را نمی توان خرید بلکه آن را باید ساخت زیرا خریدن بک لینک موضعی است که از نظر گوگل بسیار ناراحت کننده است و اصلا برای گوگل خوشایند نیست . پس بهتر است تا جایی که می‌توانید بک لینک خریداری نکنید و بک لینک برای خودتان بسازید اما اگر قصد دارید که بک لینک خریداری کنید سعی کنید به نکاتی که خواندید توجه کنید.

 

استفاده از لینک های Follow و Nofollow

به این موضوع توجه کنید که از لینک های فالو و نو فالو به درستی استفاده کنید و همیشه سعی کنید تا به صورت طبیعی از آن ها استفاده کنید. این موضوع که شما همه لینک های خودتان را به صورت فالو قرار دهید یا برعکس آن به صورت نو فالوو قرار دهید ممکن است که غیر طبیعی جلوه بدهد و این باعث شود که به سایت شما ضربه وارد شود. در حالت طبیعی بهتر است که شما بیشتر از لینک های فالو استفاده کنید و از نوفالو ها کمتر استفاده کنید اما نه اینکه اصلا لینک های نوفالو وجود نداشته باشند. شما بهتر است از نسبت 1 به 10 استفاده کنید یعنی این که به ازای هر 10 لینک فالو 1 لینک نوفالو هم داشته باشید

گرفتن لینک از مقاله های بلند و با کیفیت ارزش بسیار زیادی دارد. مقاله هایی که بلند هستند یا آسمان خراش هستند می‌توانند جایگاه خیلی خوبی برای ساختن بک لینک برای سایت شما باشد اگر اصولی و صحیح اجرا شود.

تا اینجا شما متوجه شدید که یک بک لینک خوب چه ویژگی هایی دارد در این قسمت شما می‌توانید با برخی از ویژگی های بک لینک نامناسب و بد آشنا شوید. ویژگی‌هایی مانند:

مورد اول: اینکه شما بیایید و از سایت های غیر مرتبط برای خود بک لینک بسازید.

مورد دوم: اینکه شما بیایید و از صفحه هایی که محتوای کم دارند و ضعیف هستند برای خود بک لینک درست کنید صفحه‌های با محتوای کم یعنی صفحه‌هایی با محتوای زیر 300 کلمه

سومین مورد: از صفحه‌هایی که توسط گوگل پنالتی شده است بک لینک برای خودتان بسازید.

چهارمین مورد: تبادل لینک بهتر است انجام ندهید.

پنجمین مورد: استفاده زیاد از اندازه از لینک‌های Dofallow و Nofallow

ششمین مورد:  گرفتن بک لینک از سایت هایی که هک شده اند ممکن است به سایت شما ضربه بزند.

هفتمین مورد: اینکه شما بیایید و بک لینک زیاد با یک انکرتکست یا کلمه کلیدی بگیرید.

هشتمین مورد: اینکه توسط ربات ها برای شما بک لینک ساخته شود این نوع بک لینک ها هم توسط گوگل مخرب شناسایی می‌شوند.

نهمین مورد: اینکه شما بیایید و بک لینک‌هایی را خریداری کنید که دائمی نیستند و موقت هستند این نوع بک لینک‌ها به شما ضرر می‌زنند.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10918
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546