ویژگی های یک طراح سایت خوب چیست؟

ویژگی یک طراح سایت خوب
امتیازی ندارد

ویژگی های یک طراح سایت خوب می تواند در افزایش بازدیدکنندگان وب سایت و پیشبرد اهداف کسب و کارتان موثر باشد.

یک طراح سایت خوب باید بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند. همچنین در یک محیط تیمی به خوبی کار کند و به اندازه کافی خلاق باشد تا بتواند ایده های طراحی برای پروژه های مختلف ارائه دهد، حتی اگر از او درخواست نشود!

همچنین آشنایی او به طراحی گرافیک، انواع مختلف نرم افزار طراحی وب، بازاریابی اینترنتی، ویژگی های مرورگرهای مختلف، سیستم عامل های کامپیوتری و نحوه جستجو یک سایت در موتورهای جستجو می تواند در پیشرفت کسب و کار شما مفید باشد.

در واقع یک طراح وب سایت باید بین کسب و کار و هنر تعادل ایجاد کند. در این مقاله ویژگی های یک طراح حرفه ای را با هم بررسی می کنیم.

شنونده خوب

یک طراح سایت، نباید دائما در پشت کامپیوتر باشد! از ویژگی های یک طراح سایت خوب این است که به افراد به خوبی گوش دهد. این گوش دادن باعث درک مسئله، شناخت کسب و کار و مخاطب هدف می شود. وقتی شما افراد را به خوبی بشناسید و بتوانید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید، قطعا طراحی بهتری خواهید داشت.

پرسشگر فعال از ویژگی های یک طراح سایت خوب

علاوه بر اینکه شنونده خوب بودن، ویژگی یک طراح سایت خوب است، پرسشگر فعال بودن نیز یک ویژگی محسوب می‌شود. سوال پرسیدن می تواند در درک بهتر مسئله کمک کند. همچنین سوال پرسیدن باعث می شود متوجه درخواست کارفرما و در نهایت مخاطبان بشوید.

برای مشخص کردن مسیر درست پروژه و سوال پرسیدن از کارفرما بهتر است جلسات هفتگی ترتیب دهید تا بتوانید به درستی درخواست کارفرما را تشخیص دهید و پیام مورد نظر خود را به درستی به مخاطب در وب سایت انتقال دهید.

شناختن بازار

برای اینکه بتوانید یک طراحی متناسب با بازار هدف خود داشته باشید بهتر است اطلاعات کافی از صنعتی که روی آن کار می کنید را داشته باشید. عدم شناخت از بازار می تواند باعث یک طراحی غیر منسجم شود.

تفکر خلاقانه

همیشه سعی کنید به دنبال ایده های جدید باشید. تقریبا در همه ی زمینه ها خلاقیت می تواند بسیار موثر باشد. طراحی سایت هم از این قاعده مستثنی نیست. خلاقیت و تفکر انتقادی از ویژگی های یک طراح سایت خوب است. این ویژگی باعث می شود از نظر UI، طراحی گرافیک، ترکیب بندی سایت، چینش تصاویر و المان ها و . . . به دنبال کشف مرزهای جدید باشید.

باید بدانید خلاقیت یک ویژگی ذاتی نیست و شما با تمرین می توانید این خصوصیت را در خود تقویت کنید.

تعیین استراتژی از ویژگی های یک طراح سایت خوب

مفهوم استراتژی بطور کلی در مورد دستیابی به موفقیت است. اهمیت نگرش و تفکر استراتژیک و داشتن استراتژی می تواند تحولی شگرف در کسب و کاری پدید آورد. از همین رو، استراتژی برای موفقیت سازمان ها و افراد مهم است و امری ضروری به شمار می آید.

یک طراح سایت حرفه ای قبل از شروع به طراحی باید یک استراتژی یکدست متناسب با کسب و کار داشته باشد تا به طراحی خود انسجام دهد. این امر باعث می شود نقشه ی راه خود را بدانید و در صورت بروز خطا به راحتی بتوانید آن را رفع کنید.

 مهارت های ارتباطی قوی یکی از ویژگی های یک طراح سایت خوب

ارتباط موفقیت‌آمیز به ما کمک می‌کند تا افراد و موقعیت‌ها را بهتر درک کنیم. همه طراحان سایت قدرتمند، قابلیت این را دارند که با افراد مختلف و تیم‌ ها به خوبی ارتباط برقرار کنند و نظرات پیشنهادات و انتقادات خودشون رو با بقیه رد و بدل کنند.

این مورد به ما کمک می‌کند تا بر تنوع غلبه کنیم، اعتماد ایجاد کرده و احترام بگذاریم و شرایطی را برای اشتراک ایده‌های خلاقانه و حل مشکلات به وجود آوریم.

ارائه راه حل های مختلف

یک طراح سایت با کسب و کارهای زیادی در ارتباط است. کسب و کارها هروز با چالش های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند. آشنایی با مراحل حل مسئله و ارائه راه حل های مختلف متناسب با خواسته و هرینه های کارفرما یکی از ویژگی های یک طراح سایت خوب می باشد.

ارائه راه حل های تکراری برای چالش های مختلف در طراحی سایت باعث ایجاد طرح های تکراری و کاهش درآمد می شود.

رعایت استانداردها از ویژگی های یک طراح سایت خوب

استداردهای طراحی سایت همیشه در حال به روز شدن هستند. یک طراح سایت خوب دائما در حال یادگیری است تا علم خود را گسترش دهد و این استاندردها را در طراحی خودش رعایت کند.

بسیاری از طراحان سایت به همان علم قدیمی خودشان متکی هستند. این دسته از افراد شاید در ابتدا پروژه های زیادی دریافت کنند اما با مرور زمان و آشنا شدن افراد با سطح کم علم آن ها و به روز نبودن دانش و مهارت شان کم کم از همکاری با آن ها اجتناب می‌کنند و روز به‌ روز پروژه های کمتری رو به آن ها می سپارند.

داشتن نمونه کارهای گسترده

داشتن تجربه و نمونه کارهای گسترده متناسب با کسب و کارهای مختلف برای یک طراح سایت یک ویژگی مثبت تلقی می شود. یک طراح سایت تازه کار می تواند برای کسب و کار یک ریسک به حساب آید. معمولا متخصصان با تجربه لینک سایت هایی که طراحی کرده اند را در اختیار شما قرار می دهند تا با سبک کاری آن ها آشنا شوید.

پشتیبانی حرفه ای

یکی از ویژگی های یک طراح سایت خوب بدون شک ارائه خدمات پشتیبانی کاملا حرفه ای است زیرا  پشتیبانی و خدمات پس از طراحی و گارانتی حتی مهم تر از طراحی بوده و دارا بودن یک پشتیبان و همراه ، حس آرامش و موفقیت را برای شما به همراه خواهد داشت.

طراح سایت باید همیشه در دسترس باشد و شما همیشه بتوانید با آن ها در ارتباط باشید. این مورد کمک شایانی به شما خواهد کرد و باعث می شود پیشرفت های چشمگیری در مدیریت سایت  خود داشته باشید.

رعایت اصول سئو

رعایت اصول و تکنیک های سئو باعث می شود طراحی سایت شما متناسب با عملکرد موتورهای جستجو باشد و بازدیدکنندگان بشتری برای شما به ارمٰغان آورد. سئو یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در روند مجموعه فعالیت های یک وب سایت و در نتیجه کسب و کارها می باشد، در نتیجه نیاز به توجه ویژه دارد.

سخن پایانی

در این مقاله ویژگی های یک طراح سایت خوب را بررسی کردیم. اگر شما به دنبال یک طراح سایت هستید حتما با این ویژگی ها آشنا باشید تا بتوانید یک وب سایت حرفه ای و جذاب برای کسب و کار خود داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6511
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546