چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش زیاد افزایش دهد؟

چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش زیاد افزایش دهد؟

چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش زیاد افزایش دهد؟

افزایش فروش هر روزه یکی از رویاهای هر کسب و کاری می باشد. در این مقاله از 9 نکته اطلاع پیدا می کنید که می توانید با آنها پیامی بنویسید که موجب برانگیختن عکس العمل مطلوب از طرف خریدار یا مشتری و افزایش فروش شود.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت اصفهان دیدن فرمایید

1.از آزمایش خب که چی در پیام بازاریابی خودتان استفاده بکنید.

زمانی که در حال نوشتن و طراحی پیام تبلیغاتی خود هستید باید دقت کنیم که آن پیام می تواند از آزمایش این سوال که ” خب که چی ” سالم بگذرد. حال آزمایش سوال ” خب که چی ” چه چیزی است؟ اگر بعد از خواندن متن تبلیغ، مخاطب شما فکرش به این سمت و سو رفت که خب که چی؟ یعنی این که شما کاری کنید که مخاطب بعد از دیدن متن شما در ذهن خود با این سوال روبرو شود و بگوید خوب که چی ؟ در آن موقع شما از امتحان این سوال با موفقیت بیرون آمده اید.

شما باید آنقدر متن تبلیغاتی خودتان را بازنویسی کنید تا بتوانید کاری کنید که مخاطب در انتها بگوید “همین بود، این همان چیزی است که دنبالش می گشتم و به دردم میخورد ” حال چطور این حالت را ایجاد کنیم ؟ ما به عنوان کسی که متن تبلیغاتی طراحی می کند  باید بعد از هر جلمه ای که می نویسد از خود بپرسد “خب که چی ؟”

این تکنیک می توانید شما را در تغییر دادن متن تبلیغاتی قوی تر کند و شما می توانید بهتر و بهینه تر و قوی تر متن تبلیغاتی خودتان را بنویسید و آن را برای مخاطب خود ارسال کنید و از مخاطب خودتان بازخورد بگیرید به طور مثال به این جمله توجه کنید ما بهترین طراح های سایت هستیم. مخاطب می تواند اینجا از خودش بپرسد “خب که چی” من چه کاری انجام بدهم که شما بهترین طراح های سایت هستید؛ اما زمانی که شما این جمله را بنویسید ما بهترین طراح های سایت هستیم که می توانیم سایت شما را در کمترین زمان و با بالا ترین کیفیت با قیمتی مناسب برای شما تهیه کنیم. اینجاست که مخاطب می تواند با خودش بگویید این است این همان چیزی است که من نیاز دارم این حلال مشکل من است حال چطور با این طراح ها ارتباط برقرار کنم و به آنها سفارش بدهم.

این گونه شما مخاطب های بیشتری را به خود جذب می کنید و می توانید آن مخاطب را تبدیل به مشتری خود کنید و آن مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کنید تا بتوانید فروش خودتان را بالا تر ببرید و کسب و کار بزرگ تر کنید. از مزایای خودتان را برای مخاطب بگویید و یا به مخاطب از مزایای محصول خودتان بگویید به جای این که تمام توجه را به خود و یا محصولی که عرضه می کنید بگذارید توجه خود را به برطرف کردن نیاز مشتری بدهید.

2. محرک های کلیدی را به کار بگیرید

تبلیغ شما باید شامل یکی از محرک های کلیدی تبلیغ باشید که عبارت اند از: ترس، طمع، انحصار طلبی، عصبانیت، موفقیت یا چالوسی و تملق. اگر تبلیغ شما یک یا چند مورد از محرک هایی که گفته شد را نداره بهتر است آن پیام تبلیغاتی را دور بیندازید و دوباره آغاز کنید و شروع کنید به نوشتن، برای احساسات ارزش قائل شوید لازم نیست برای رسیدن به هدف های بزرگ اصول را زیر پا بگذارید از راه درست و اصولی هم می توانید هدف های بزرگ را بدست بیاورید. یکی از نکاتی که اکثراً به او توجه نمی کنند این است که فراموش می کنند که دلیل برخی از خرید ها توسط افراد احساسات است و نه منطق.

موفق ترین تبلیغات در جهان تبلیغاتی هستند که به جنبه و بخش احساسی و عاطفی محصول توجه می کنند اگر شما بیایید صرفا از دیدگاه منظقی به موضع و محصول یا خدمات خود نگاه کنید بخش قابل توجهی از فروش را از دست می دهید. جالب است بدانید که اگر خرید ها همه آن ها از روی منطق انجام می شد الان شرکت های بیمه ثروتمند بودند. عکس و داستان را می توان به عنوان بهترین ترغیب کننده ها عاطفی دانست. شما می توانید با استفاده از عکس های مناسب و درست کاری کنید که در مشتری احساس رضایتی شکل بگیرد که بعد از آن منجر به خرید از شما شود و شما بتوانید افزایش مخاطب و افزایش مشتری و در نهایت افزایش فروش داشته باشید.

3. قیمت محصول شما ناچیز است این را به مشتری متقاعد کنید

شما می توانید نشان دهید که قیمت محصول شما در مقابل ارزشی که محصول شما ایجاد می کند یک رقم ناچیز است و مانند قطره ای در مقابل دریاست این تنها مسئولیت تبلیغ نیست که این موضوع را به مخاطب برساند بلکه کیفیت هم در این مورد نقش دارد و شما بتوانید کیفیت خوبی را هم برای محصول و خدمات خود در نطر بگیرید اگر شما محصولی را تولید می کنید که بیشتر از قیمتی که روی آن گذاشته اید ارزنده تر باشد بدونید که فروش این محصول بسیار ساده و راحت می شود به طور مثال یک شرکت دوربین سازی را تصور کنید که او بجای اینکه روی قیمت تمرکز کند  روی ارزشی که آن دوربین ایجاد می کند تمرکز کنند برای مثال جمله تبلیغاتی اش این باشد با مبلغ فلان یک عمر خاطره را زنده نگه دارید. این می شود گفت که دارد سعی می کند کاری کند که قیمت به چشم مخاطب نیاید و بیشتر ارزش محصول به چشم مخاطب بیاید و باعث شود که احتمال اینکه آن مخاطب محصول یا خدمات را  بخرد و استفاده کند بیشتر شود.

4. خوب مخاطبان خود را شناخته اید؟

در بازار هدف خود جست و جو کنید و ببینید که بازارد هدف شما چه ترس هایی دارد، چه نیاز هایی دارد، چه نگرانی هایی را دارد و همچنین از جهت دیگر افراد در این بازار چه باور هایی، چه رفتار هایی و چه علاقه های دارند و آنها را بشناسید. کریست بوک می گوید«روش من برای متقاعد کردن گروه هدف، تماس با آن‌ها و دعوت یک یا دو نفر از گروه برای شام و صحبت جدی‌تر است. همچنین با 15 تا 40 نفر از آن‌ها تماس تلفنی می‌گیرم تا تأییدیه‌های زیادی به‌ دست آورم و به جلسات و نمایشگاه‌هایی می‌روم تا آن‌ها را پیدا کرده و با شخصیت آن‌ها آشنا شوم.

در حالت ایده‌آل، تعدادی از آن‌ها را سال‌ها در زندگی خصوصیشان همراهی می‌کنم. به این ترتیب، انگیزه‌های کلیدی واقعی آن‌ها را می‌شناسم. برای شناختن مخاطبان از جلسات گروهی استفاده نکنید؛ زیرا در این جلسات اکثریت جمع تحت تاثیر چند نفر محدود قرار می‌گیرند و شاید نظرات واقعی خودشان را نگویند.

5.برای افزایش فروش ساده و محاوره ای بنویسید.

از سبکی محاوره ای و طبیعی استفاده کنید. همان شکل که می گویید به همان شکل بنویسید. از زبان و لحنی استفاده کنید که قاب درک باشید و بشود فهمید که چه می گویید. به همان زبانی بنویسید که مشتری شما می نویسد و صحبت می کند. برای نوشتن بهتر متن تبلیغ خود فرض کنید که یکی از بهترین دوستتان  شما به مغازه شما آمده و میخواهد از شما خرید بکند یا اینکه به محل کارتان آماده و سعی دارد در مورد کسب و کارتان از شما سوال بپرسد چگونه به او جواب خواهید داد؟ همانگونه که به او جواب می دهید همان گونه هم بنویسید و در متن تبلیغ از آن جواب استفاده بکنید. بیایید و در اکثر اوقات از لحن ساده و قابل فهم برای مخاطب استفاده بکنید. متن شما باید طوری باشد که فقط با یک بار خواندن آنهم خواندن سطحی کاملا قابل درک باشد و شما باید از نوشتن متن های خشک و رسمی و اداری یا استعارات بی مورد بپرهیزید. البته این راهم به یاد داشته باشید که وقتی سخن از محاوره ای به میدان می آید در متن های تبلیغاتی و سازمانی منظو راستفاده از کلمات نا مناسب نیست شما باید بتوانید متنی بنویسید که هم محترمانه باشد هم دوستانه که به مخاطب نیز احترام گذاشته باشید.

6. فرصت هارا از دست ندهید و شناسایی کنید

ایام و جشن ها یکی از فرصت های شما می باشد به این جشن ها توجه کنید. شما می توانید به کمک اخباری که بدست می آورید توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کنید و به این شکل با مخاطبان خود ارتباط بگیرید. در این بین به دو کلمه جادویی دقت کنید

کلمات:

  • ای کاش
  • حیف

با این دو کلمه مشتریان به شما گوش زد می کنند که به چیزی نیاز دارد . در این حالت مشتریان به دنبال راه حلی می گردند تا از شر مشکل خود رها شوند. این مورد برای شما فرصتی است که به کمک آن بتوانید نیاز مشتری را به کمک محصولات خود برطرف کنید.

7. برای افزایش فروش نقطه قوت خودتان را در ابتدای تبلیغ بیاورید

نقطه قوت شما یکی از ارزشمند ترین بخش های یک تبلیغ خوب است و شما می توانید از آن در اول تبلیغات خود استفاده بکنید و این که شما بیایید و آن را در آخر تبلیغات خود قرار دهید یکم کار جذب مخاطب را سخت می کند. زمانی که شما بیایید و تبلیغ خودتان را در آن نقطه قوت را به اول تبلیغ می توانید شاهد بهبودی بهتری از طرف تبلیغ خود داشته باشید شما باید بتوانید که با یک شروع قوی و گیرا کار خودتان را آغاز کنید و بتوانید مخاطب را در اول تبلیغ خودتان جذب کنید و نگه دارید سعی کنید آن مطلبی که از همه با اهمیت تر هست را در اول تبلیغ خودتان قرار دهید و بعد به ترتیب اهمیت مطلب آن را در تبلیغ خودتان قرار دهید تا بتوانید مخاطب های خوبی را جذب کنید و آنهارا به مشتری تبدیل کنید. اگر شما این کار را انجام ندادید ممکن است مخاطب با یک مقدمه بدون جذابیت مواجه شود و این باعث شود که دیکر ادامه مطلب را نخواند و نسبت به آن بی توجه شود این گونه شما مخاطب خودتان را از دست می دهید.

8. برای افزایش فروش در خوانندگان خودتان نسبت به خودتان اعتماد ایجاد کنید.

سعی کنید اعتماد مخاطب را بدست آورید و به او بگویید که می تواند به شما اعتماد کند زمانی که شما در او نسبت به خودتان اعتماد ایجاد کرده باشید راحت تر می توان گفت که او درگیر تبلیغ شما شود و بعد از آن به سراغ شما بیایید و شما راحت تر می توانید مخاطب را متقاعد کنید؛ ولی اگر شما این کار را نتواید درست انجام دهید و مخاطب شما نسبت به شما بی اعتماد شود اکثر کارهایی هم که  در تبلیغات خود انجام دهید بی قایده است و سودی نمی رساند.

9. به سوال مخاطب و مشتری پاسخ دهید.

بیایید و به مخاطب پاسخ بدهید تبلغ خود را جوری شروع نکنید که انگار میخواهید مکالمه را با مشتری خودتان شروع کنید بلکه بیایید و فرض کنید که مکالمه ای انجام شده و مخاطب از شما سوالی پرسیده بیایید و به سوال مخاطب پاسخ بدهید این گونه بهتر و بهینه تر می توایند جذب مخاطب بهتری داشته باشید چون مخاطب شما به دنبال این است که نیازش برطرف شود پس به گونه ای به سوال جواب دهید که گویی قصد داشته باشید نیاز مخاطب را برطرف کنید . مکالمه را جوری بنویسید که گویی مدت هاست که مخاطب را می شناسید و الان می خواهید مطلب جدیدی به مخاطب بگویید و یاد بدهید

شما می توانید با رعایت این نکته ها در تبلیغات خود جلب فروش و توجه را برای خودتان افزایش دهید تا بتوانید مخاطب ها و مشتری هایی بیشتری را به سوی خود جذل کنید. سعی کنید چند نکته ای که گفته شد را اجرایی کنید و نتیجه اش را ببینید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10076

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست چگونه پیام بازاریابی بسازیم که فروش زیاد افزایش دهد؟

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546