اهمیت دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ جامعه هدف و مخاطبان کسب و کارتان را افزایش می دهد و مشتریانی که علاقه مند به خرید محصول و یا خدمات شما هستند را شناسایی می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت دیجیتال مارکتینگ درآن است که جامعه هدف و مخاطبان بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد و توانایی شناسایی مشتریان موردنظر و اشخاص علاقه مندبه خرید محصول ویا خدمات ارائه شده یتان را به شما می دهد .و همچنین دیجیتال مارکتینگ هزینه ی کمتری  نسبت به دیگر روش های بازاریابی موجود دارد.و با استفاده از ابزارهای متفاوت امکان مقایسه و سنجش میزان موفقیت خود را دارید.

روش های دیجیتال مارکتینگ

روش های بسیاری برای دیجیتال مارکتینگ اصولی وجود دارد. در این مقاله تکنیک های مهم و اولیه ی دیجیتال مارکتینگ را بررسی خواهیم کرد که هرکدام برای رسیدن به یک هدف انجام میشود .این تکنیک ها به شما کمک می کند تاکسب وکار شما به بهترین شکل توسعه یابد.

در ابتدا با مهمترین اصل دیجیتال مارکتینگ شروع میکنیم :

  • سئو (SEO) سایت که با هدف کسب رتبه ی بهتری  نسبت به دیگر سایت ها در گوگل 
  •  بازاریابی محتوای سایت و بازاریابی شبکه های اجتماعی که با هدف افزایش آگاهی افراد از برند و همچنین جذب اعضای بیشتر به سایت
  • تبلیغات کلیدی و تبلیغات همسان محتوای حمایت شده با هدف افزایش ترافیک سایت و آگاهی از برند
  • مشارکت در فروش  (افیلیت مارکتینگ) با هدف همکاری در فروش و دریافت پورسانت
  • بازاریابی ویدیوئی با هدف معرفی محصولات و خدمات مورد نظر وهمچنین معرفی برند
  • بازاریابی ایمیلی با هدف اطلاع رسانی همگانی  کمپین های مختلف و رویداد های مهم
  • روابط عمومی انلاین با هدف افزایش دادن پوشش دیجیتالی در تعامل با مخاطبان هدف
  • بازاریابی مجدد با هدف افزایش موقعیت تبدیل یک مخاطب به یک مشتری

راه اندازی صحیح دیجیتال مارکتینگ

برای راه اندازی صحیح و اصولی باید چند مرحله انجام شود

  •  ابتدا هدف‌گذاری دقیق
  • مشخص کردن  مخاطب هدف
  • مشخص کردن بودجه برای کانال ها
  • تعادل بین روش های  استفاده شده ی پولی و رایگان
  • تولید محتوای مفید و مرتبط
  • بهینه‌سازی برای سایت و گوشی همراه
  • توجه به کلمه کلیدی وتحقیق درباره ی آن

هدف گذاری

در ابتدای کار حتما باید هدف خود را مشخص کنید زیرا با توجه به هر هدف استراتژی متفاوتی استفاده میشود برای مثال برای افزایش فروش یک محصول باید تمرکز خود را روی سئو و تولید محتوا قرار دهید .چرا که در این روشد بازدیدکنندگان بیشتری از سایت شما دیدن می کنن. علاوه برآن میتوان تبلیغات را بر اساس کلمه کلیدی انجام داد.یا اگر هدف شما صرفا آگاهی از یک برندباشد میتوان از شبکه های اجتماعی استفاده کرد

مشخص کردن مخاطب هدف

مخاطب هدف در واقع همان کسی است که در نهایت محصول ما را خریداری می کند و یا این که از خدمات ارائه شده توسط ما استفاده می کند . در واقع مخاطب هد شخصی است که تمام سایتها به دونبال آن می باشند و این شخص می تواند برای شما ثروت به ارمغان بیاورد. مخاطب هدف در هر کسب و کاری متفاوت می باشد و صاحب کسب و کار باید دقیقا بداند چه مخاطب هدفی را باید به سمت سایت خود بکشد. چون در نهایت مخاطب هدف است که برای خدمات شما پول پرداخت می کند.

مشخص کردن بودجه برای کانال ها

این که شما برای کار و فعالیت خود چقدر بودجه دارید درواقع میزان توانایی شما در مانور و تبلیغات را نشان می دهد. پس حتما قبل از هر کاری مقدار بوجه ای که می توانید برای هر کاری اختصاص دهید را مشخص بفرمایید.

تعادل بین روش های  استفاده شده ی پولی و رایگان

پنل های رایگان زیادی در دنیا وجود دارند که خدمات دیجیتال مارکتینگ رایگان زیادی در اختیار شما قرار می دهند. حتما برای تحلیل و سایر کارها از از پنل ها استفاده کنید.

تولید محتوای مفید و مرتبط

خوراک هر سایتی محتوای داخل آن می باشد . مخاطبین سایت با توجه به محتوایی که داخل سایت وجود دارد به سایت جذب می شود و از آن خرید می کند . جدا از این مورد تولید محتوای خوب و هدفمند می تواند در امر سئو سایت به شما بسیار کمک کند.

بهینه‌سازی برای سایت و گوشی همراه

در دنیای امروز که شما از طریق گوشی موبایل می توانید به همه چیز دسترسی داشته باشید حتما باید سایت شما برای نمایش در گوشی موبایل ریسپانسیو باشد تا نمایش مناسب و خوبی در گوشی موبایل داشته باشد.

توجه به کلمه کلیدی وتحقیق درباره ی آن

شما باید بدانید در چه حوزه ای فعالیت می کنید و کلمات کلیدی آن خوزه چه می باشد. زیرا مخاطبان سایت شما از در موتور جستجوی گوگل این کلمات را سرچ می زنند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=7177
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546