7 نکته برای افزایش بهره جلسات آنلاین

7 نکته برای افزایش بهره جلسات آنلاین
امتیازی ندارد
شما در این مقاله می توانید با 7 نکته برای افزایش بهره جلسات آنلاین آشنا شوید تا بتوانید جلسات آنلاین خودتان را به شیوه ای خوب و درست انحام دهید و کار خود را بهتر و با بهره وری بیشتر به سرانجام برسانید، این را بدانید که یکی از راه های جذب مخاطب داشتن وب سایت است شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وب سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.
این 7 نکته را در خاطر داشته باشید و از آنها استفاده بکنید:

اولین نکته: حواس پرتی ها را حذف کنید.

ممکن است شما جزئی از افرادی باشید که در خانه و به صورت دور کاری کار می کنند، برخی از این افراد در خانه های خودشان مکان هایی را انتخاب می کنند که پر از عوامل حواس پرتی است و این نمی گذارد تا فرد بدرستی کار خودش را انجام دهد و بتواند کار خودش را به سرانجام برساند. سعی کنید شما به عنوان کسی که قصد انجام پروژه دورکاری دارد مکانی را انتخاب بکنید که از عوامل حواس پرتی به دور باشد و آنها باعث نشوند که تمرکز شما از روی کار برداشته شود و به سوی دیگری برود اینگونه شما نمی توانید کار خودتان را بدرستی انجام دهید و به سرانجام برسانید.
شما می توانید مکانی را انتخاب کنید که صرفا برای کار در آن مکان حضور پیدا کنید نه چیز دیگری اینگونه شما می توانید در مکان مخصوص خود کار های خودتان را انجام دهید البته این نکته را در نظر داشته باشید که مکانی که برای کار انتخاب می کنید دور از عوامل حواس پرتی باشد و این عوامل باعث نشود که در مکانی که انتخاب کردید حواستان پرت شود و دیگر نتوانید بر روی کار خودتان آنطور که باید و شاید تمرکز کنید.
برخی از شما شاید فکر این را در سر داشته باشید که به کافی شاپ ها بروید و آنجا کار کنید. این را بدانید که کار در کاف شاپ هم می تواند مثل کار در خانه باعث شود تمرکز شما بهم بریزد یا کافی شاپ برای شما بدتر از خانه خودتان شود و آن مکان علاوه بر نکات حواس پرتی سر و صدای زیاد هم به آن اضافه بشود.
این را بدانید که سر و صدایی که در این مکان ها موجود دارد مثل کافی شاپ می تواند باعث بهم خوردن جلسه شما شود و شما نتوانید به درستی در جلسه آنلاین خودتان حضور داشته باشید و در آن جلسه شرکت کنید آن هم به خاطر سر و صدایی که در کافی شاپ ها وحود دارد.
مکانی برای شما مناسب است که اول عوامل حواس پرتی در آنجا وجود نداشته باشد و دوم سر و صدای زیاد در آن مکان وجود نداشته باشد تا تمرکز شما بهم نریزد تا شما بتوانید بهتر و بهینه تر کار خودتان را انجام دهید و جلسات آنلاین خودتان را به سرانجام برسانید.

دومین نکته: برای خود راحتی ایجاد کنید:

آرامش شما یکی از مهم ترین المان ها است، برای شما می تواند سودمند باشد اگر آرامش خودتان را حفظ کنید. اگر می بینید که نیاز دارید مکان خودتان را تغییر دهید یا اینکه مکانی که در آن قرار دارید باعث ناراحتی شما می شود و باید آن را تغییر دهید اینکار را انجام دهید و مکان خودتان را تغییر دهید اگر از صندلی خود ناراضی هستید آن را بهتر است عوض کنید و با یک صندلی که راحت تر هستید کار خودتان را انجام دهید. آرامش شما مهم است و نباید آن را از دست بدهید.

آرامش شما در کیفیت کار شما تاثیر می گذارد و اگر شما نتوانید کار خودتان را به درستی انجام دهید ممکن است نتیجه کارتان آنقدر که باید و شاید دلچسب شما نباشد. پس سعی کنید آرامش را برای خودتان فراهم کنید و نگذارید که آرامش شما بهم بریزد. از عوامل حواس پرتی تا جای که در آن قرار دارید یا صندلی که روی آن مینشینید و کار می کنید می تواند روی آرامش و تمرکز شما تاثیر بگذارد.

اگر میخواهید که در جلسه های آنلاین خود خوب حاضر شوید سعی کنید مکانی را انتخاب بکنید که در آن آرامش داشته باشید و بتوانید تمرکز خودتان را حفظ کنید تا بتوانید یک جلسه خوب داشته باشید.

3. سومین نکته یک اینترنت باکیفیت تهیه کنید

یکی از مهمترین چیز هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما بتوانید یک اینترنت پر سرعت وخوب داشته باشید. این برای یک دفتر خانگی کاربردی یک چیز بسیار مفید و ارزشمند است که شما اینترنت قوی و خوب داشته باشید.

اگر اینترنت شما ضعیف باشد یا نمی توانید درست در جلسه آنلاین خود حاضر شوید یا اینکه کلا نمی توانید وارد جلسه شوید اینترنت  قوی و پرسرعت یک ابزار سودمند می تواند برای شما باشد.

جالب است این را بدانید که برای تماس های ویدیویی با کیفیت به پهنای باند 1 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید. پهنای 1.5 مگابیت بر ثانیه از آن هم بهتر است.

در صورتی که نیاز دارید سرعت اینترنت خودتان را افزایش دهید و آن را ارتقا دهید تا با مشکل اینترنت برخورد نکنید. این را بدانید که اگر درست نتوانید اینترنت درست و قوی داشته باشید ممکن است که شما غیر حرفه ای به نظر خواهید رسید پس سعی کنید که یک اینترنت قوی و درست و خوب داشته باشید تا بتوانید در جلسه های آنلاین شرکت داشته باشید و در هنگام اینکه در جلسه هستید سرعت اینترنت مزاحم جلسه شما نشود و شما بتوانید به آسودگی در جلسه های آنلاین خودتان حضور داشته باشید.

چهارمین نکته: از صداهای مزاحم دوری کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که از صداهای مزاحم دور باشید باید مکان کار خودتان را در خانه جایی قرار دهید که صداهای مزاحم به حداقل خودش برسد پس بدین شکل اتاق فرزندانتان مناسب برای داشتن جلسه های کاری نیست.

صدا های مزاحم باعث می شود شما در حین جلسه های آنلاین به مشکل برخورد کنید یا اینکه اصلا متوجه صحبت هایی که در جلسه آنلاین گفته شد نشوید پس سعی کنید جایی را انتخاب کنید که صداهای مزاحم برای جلسه های کاری شما وجود نداشته باشد یا میزان صدا آنقدری نباشد که باعث شود در جلسه کاری شما تداخلی ایجاد شود.

ساعت جلسه هم می تواند به شما در این موضوع به شما کمک کند شما می توانید ساعت هایی را برای جلسه های خود انتخاب کنید که صدای محیط اطراف شما مشکلی برای شما ایجاد نکنند و شما بتوانید به راحت ترین شکل ممکن و به دور از صداهای مزاحم برای جلسه کاری، جلسه کاری خودتان را برگزار کنید.

نکته پنجم: برای خودتان یک دستور جلسه تهیه کنید.

مثل جلسه های حضوری  مطالبی که شرکت کنندگان باید از قبل آنهارا مطالعه کنند برایشان ارسال کنید تا آن ها آمادهگی لازم را داشته باشند. دستور جلسه ها همیشه مهم هستند و می توان گفت که در جلسه های غیر حضوری مهم تر نیز هستند.

حال دستور جلسه چه کمکی به ما می کند؟ دستور جلسه به افرادی که در جلسه شرکت می کنند کمک می کند تا آماده شوند، سوال هایی مطرح کنند یا در مورد موضوع هایی که به جلسه مربوط می شوند فکر کنند. شما می توانید برای صحبت در باره هر مورد یک بازه زمانی در نظر بگیرید.

یادتان باشد که ممکن است افرادی که برای آنها دستور جلسه ارسال کردید آن را نخوانند و شما بیایید با این ذهنیت سخنرانی خودتان را شروع کنید که گویی آنها آن مطالبی که برایشان ارسال کرده اید را خواندند. اینکه شما بیایید یک خلاصه ای از مطالب جلسه را بنویسید و آن هارا به افرادی که در جلسه حضور دارند بدهید می تواند پیش از شروع جلسه مفید باشد.

نکته ششم: لباس مناسب بپوشید.

یکی دیگر از نکاتی که شما باید برای بهتر شدن جلسه های آنلاین خود به آن توجه کنید این است که لباس خوب و موقری بپوشید این را بدانید که لباس هایی که طرح های شلوغی دارند مناسب جلسه های حضوری نمی باشد و در ویدیو خوب به نطر نمی رسند. این را بدانید که مو های زائد مردان در ویدیو خیلی بیشتر از حالت واقعی دیده می شود. پس سعی کنید اگر (آقا) هستید آن موهارو اصلاح کنید و لباسی خوب و مناسب بپوشید و در جلسه های آنلاین حضور پیدا کنید.

نکته هفتم: نورپردازی مناسب داشته باشید

این را بدانید که نورپردازی خوب می تواند ظاهر آنلاینتان را بهتر کند. نور طبیعی بهترین گزینه است برای جلسه های ویدیویی. در صورت امکان اگر می شود مقابل یک پنجره بنشنید و سعی کنید پنجره یا منبعی نوری هم در دو طرف خود داشته باشید. شما می توانید جتی از رینگ لایت یا حتی یک چراغ مطالعه استفاده بکنید که تصویر شما داری نور کافی و خوب باشد.

اگر میخواهید یک جلسه آنلاین خوب داشته باشید این هفت نکته را رعایت کنید تا بتوانید جلسه آنلاین خودتان را به خوبی برگزار کنید و به سرانجام برسانید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10089
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546