برندسازی کسب و کار

امتیازی ندارد

برندسازی کسب و کار ازجمله اقدامات ضروری برای هر کسب و کار و تجارتی است. برندسازی رونق کسب و کار شما را به دنبال خواهد شد. این مقاله قصد دارد که اصول و تکنیک های صحیح برندسازی کسب و کار را در اختیار شما بگذارد چون هدف ما پیشرفت و بهبود کسب و کار و تجارت شماست.

برندسازی و برندینگ

هدف برندسازی ایجاد شناخت و آگاهی عمومی نسبت به کسب و کار شماست. برند در واقع نشان و نامی خاص و شخصی سازی شده است که محصولات مشابه شرکت های گوناگون را از هم تفکیک و مجزا می کند. پس با این توضیح برند باارزش‌ترین دارایی یک کسب و کار می باشد زیرا وجه تمایز دو شرکت مجزا است. نام تجاری و یا برند تأثیر زیاد و غیر قابل باوری بر نگرش مردم و سبک خرید آنان دارد و قسمت اعظمی از توجه افراد در هنگام خرید به نام تجاری و یا برند محصول جلب می شود زیرا برندی که شناخته شده باشد اطمینان افراد را احاطه کرده و افراد با خیالی آسوده از مرغوب بودن آن محصول دست به انتخاب و خرید می زنند.

برندسازی کسب و کار نقش مهمی در جلب توجه افراد و تصمیم و تشویق آن ها به خرید دارد. پس مهم ترین دلیل برندسازی تجارت و کسب وکار شناساندن برند خود به مشتری و یافتن جایگاهی والا در ذهن افراد است. اگر یک کسب و کار بتواند در ذهن مخاطبش جایگاه والا و مرغوبی بیابد قسمت بزرگی از بازاریابی و فروش خود را طی کرده است که هدف اصلی برندسازی نیز همین می باشد.

فرق بین برندینگ و برندسازی

تصور و برداشت مردم از یک محصول، شرکت و یا سازمان که تداعی کننده خصوصیات خدمات و یا کالای آن ارائه دهنده است، برند نامیده می شود. فرآیندی که موجب شکل گرفتن تصورات و ذهنیت افراد نسبت به یک برند خاص می شود برندینگ نام دارد به عبارتی طی برندینگ ویژگی های یک برند بخصوص برجسته شده و در ذهن مخاطب می نشیند. در واقع برند سازی عملیات کاشت و برندینگ عملیات داشت حساب می شود بدین معنی که طی فرآیند برندسازی آن برند ایجاد و ساخته می شود و برندینگ شامل مجموعه فرآیندها و عملیاتی است که نگهداری و ماندگاری برند را بر عهده دارند.

برندسازی کسب و کار نیازمند یکسری ابزارها مثل لوگو، کارت ویزیت، بروشور و امثالهم می باشد. برند مقصد فرآیند برندسازی به حساب می آید که استراتژی دست یافتن به این مقصد توسط برندینگ فراهم می گردد.

مزیت های برندسازی کسب و کار

برندسازی کسب و کار در عصر حاضر امری مهم و ضروری برای هر کسب و کار و تجارتی می باشد. اثری که برندینگ در ارتقا و دیده شدن کسب و کار دارد قابل انکار نمی باشد. برندسازی تنها برای تجارت های بزرگ نمی باشد و حتی برای کسب و کارهای کوچک و تازه تأسیس بسیار کمک کننده است. علت شکست بسیاری از تجارت های نوپا و کوچک عدم توجه به برندسازی شناخته شده است. در ادامه به چندین مزایای برندسازی کسب و کار اشاره شده است:

  • افزایش اعتماد مخاطب و یا مشتری به شما
  • افزایش فروش کالا و یا خدمات ارائه شده توسط شما و به عبارتی بازاریابی کسب و کار شما
  • افزایش اعتبار کسب و کار شما
  • افزایش وفاداری مشتری های شما

نکات و استراتژی‌های ایجاد برند

برندسازی کسب و کار نیازمند استراتژی خاص خود می باشد. برنامه و پلن بلند مدتی که موجب شناخت مشتری و یا مخاطب نسبت به محصول و یا خدمت ارائه شده می شود. این شناخت باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب ثبت شده و ماندگار باشد. در ادامه یکسری نکاتی که در طی برندسازی باید مورد توجه قرار بگیرند بیان شده است.

شناساندن و تعریف اصولی برند خود به مخاطب

طراحی برند باید به صورتی باشد که هنگام دیده شدن توسط مخاطب کاملا همان چیزی که شما می خواهید به ذهن مخاطب آورده شود. پس قبل از شروع ساخت برند باید خدمات و یا محصولات خود را مورد توجه و بررسی قرار دهید و تصمیم بگیرید که می خواهید با دیده شدن برند شما توسط مخاطب چه چیزی برای وی تداعی شود و به یاد چه چیزی بیفتد؟

پرهیز از کپی برداری از سایر برندها

برندسازی کسب و کار فعالیتی زمان بر است که نیازمند مهارت و تجربیات خاص خود می باشد. نکته حائز اهمیت این است که نباید از شرکت های بزرگ که مدت زمان بسیاری بر برندسازی خود وقت گذاشته اند کپی برداری کرد زیرا نکته ای ک در این فرآیند باید توجه شود نوآور بودن و جسور بودن است. پس باید برند خاص خودتان را تعریف کرده و برای ارتقا و بهبود آن نهایت تلاش خود را داشته باشید.

مشخص نمودن هدف کسب و کار

برندسازی کسب و کار نیازمند شناخت هدف کسب و کار شماست زیرا هدف کسب و کار وجه تمایز شما از سایر شرکت هایی که خدمات و یا کالای مشابه شما عرضه می کنند، می باشد. پس قبل از شروع برندسازی هدف کسب و کار باید مشخص شود و در ادامه به منظور ماندگار شدن برند در ذهن افراد مطابق با اهدافی که از قبل تعیین شده اند اقدام گردد.

شناخت مخاطب هدف خود

شناسایی مخاطب هدف یکی از حساس ترین قسمت های برندسازی است. برای تعیین استراتژی کسب و کار شناخت مخاطب و مشتری خاص خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا تنظیم یک استراتژی مناسب نیازمند شناخت مخاطبان خود و جایگاهی که خودتان در میان سایر کسب و کارهای موجود در بازار کار که مشابه فعالیت شما هستند و رقیبتان محسوب می شوند می باشد.

نمایش برند به مشتری در قالب های گوناگون

برندسازی کسب و کار باید به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود تا نتیجه بخش باشد در غیر این صورت تلاشی بیهوده است. منظور از نمایش برند یه قالب های گوناگون این است که برند شما نه تنها بر محصولات و یا خدمات شما نمایان است، در محیط اینترنت، شبکه های مجازی و به سایر روش های تبلیغاتی مثل پوستر نیز قابل دیده شدن باشد. هرچه محصول و یا خدمت شما در جاهای بیشتری دیده شود، علاوه بر جذب مشتری بیشتر موجب افزایش اعتماد مخاطب شده و مخاطب به مشتری دائمی و یا وفادار تجارت شما تبدیل خواهد گردید.

طراحی لوگو مناسب به منظور برندسازی حرفه ای کسب و کار

طراحی و انتخاب یک لوگو مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لوگو در اصل نماد یا نشانی است که دیده شدن آن توسط مخاطب تداعی کننده محصولات و یا خدمات شماست پس در طراحی لوگو برای شرکت و یا حرفه خود باید به رنگ و نقش بسیار دقت شود زیرا این لوگو می خواهد نقش معرف کسب و کار شما باشد با این شرایط در طراحی لوگو باید به روانشناسی رنگ و نقش ها توجه شود.

طراحی وب سایت برای کسب و کارتان

برندسازی کسب و کار شما توسط طراحی و راه اندازی یک وب سایت به راحتی قابل انجام خواهد بود. در طراحی وب سایت باید به این مسئله توجه فرمایید که محتوا را به صورتی که نیاز مخاطب و یا کاربر را رفع نماید و برایش جذاب باشد ارائه نمایید و از این طریق برند خود را به مخاطب ارائه نمایید. همانطور که پیش از این نیز بیان شد ارائه خدمات و یا محصولات شما در بستری متفاوت مثل اینترنت موجب افزایش تعداد مخاطبان شما و افزایش میزان اعتماد آن ها به شما و برندتان خواهد شد.

انتخاب تگ لاین برای برند خود

تگ لاین عبارات یا جمله های ماندگار و کوتاهی هستند که در عین سادگی و کوتاهی کسب و کار شما را به مخاطب معرفی می نمایند. باید بیان شود که تگ لاین با شعار متفاوت است، جمله های تبلیغاتی که به شعار مشهور هستند در طی زمان فراموش می شوند اما تگ لاین ماندگار است و نام تجاری یا برند شما را به صورت عبارات و جملات کوتاه و به یادماندنی ارائه می نماید.

تحلیل بازار برای برندسازی کسب و کار

برندسازی کسب و کار نیازمند تحلیل بازار کار و شناخت رقیبان خود است. در تحلیل بازار شما نقاط ضعف و قوت خود و رقیبهایتان را شناسایی نموده و با کمک روش های بهبود و پوشش دهنده نقاط ضعف موجود در بازار، کسب و کار خود را در جهت ارتقا مزایا و رفع معایب به کار می گیرید و موجب توسعه کاری خود خواهید شد.

شناخت مشتریان وفادار برای کسب و کار خود

پس از اینکه خدمات و یا محصولات خود را به افراد و مخاطبان شناساندید و مخاطب خاص خود را جذب نمودید مسئله وفاداری مشتری مطرح می گردد. پس ارائه خدمات و یا محصولات باید به بهترین نحو ممکن انجام شود تا مشتریان واقعی و وفادار برایتان ایجاد شود. هنگامی که مشتری وفادار خود را شناسایی نمودید باید از او حمایت کنید زیرا با این کار وی شما را به اطرافیان و دوستان و آشنایان خود معرفی خواهد کرد و نقش سفیری برای برند شما انجام خواهد داد که به برای برندسازی حرفه شما بسیار ارزشمند خواهد بود.

برندسازی کسب و کار توسط تیم مجرب و بی همتای دیجیتال مارکتینگ بهینتا انجام می شود. این شرکت با توجه به سابقه و مهارت خاص خود کلیه نکات و خدماتی که برای برندسازی یک کسب و کار نیاز می باشد را به بهترین نحو ممکن و در به صرفه‌ترین شرایط ممکن به صورت ملی و بین المللی ارائه می کند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6355
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546