10 ویژگی یک هاست خوب
10 ویژگی یک هاست خوب که شما می توانید باید برای طراحی سایت خود حتما به آن دقت کنید . تا کارای سایت شما با مشکل ایجاد نشود

10 ویژگی یک هاست خوب

10 ویژگی یک هاست خوب

10 ویژگی یک هاست خوب که اگر شما از آنها اطلاع پیدا کنید بهتر می توانید در انتخاب هاست خود هشیار باشید و هاست مناسب برای خودتان خریداری کنید. شما اگر صاحب یک کسب و کار هستید و وب سایت دارید یا اینکه قصد دارید یک وب سایت راه اندازی کنید باید این موضوع را در نظر بگیرید که یک هاست خوب و مناسب برای وب سایت خودتان تهیه کنید تا بتوانید روند کار خودتان در وب‌سایت تان بهتر و سریع تر کنید.

این موضوع بسیار مهم است که شما هاست مناسبی برای وب‌سایت خودتان خریداری کنید چون یک هاست نامناسب می‌تواند ضربه بزرگی به کسب و کار شما و سایت شما وارد کند یا اینکه ممکن است کاری کند که زحمت‌های شما برای وب‌سایت خودتان همگی هدر برود و نابود شود.

پس این موضوع را در نظر داشته باشید که هاست نامناسبی برای وب‌سایت خود خریداری نکنید تا احتمال نابود شدن زحمت‌هایی که برای سایت خودتان کشیده‌اید کمتر شود.داشتن وب سایت می تواند به شما کمک کند که شما یک کسب و کار موفق داشته باشید. برای دریافت بیشتر اطلاعات در مورد طراحی سایت می توانید به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

یک هاست خوب برای وب سایت در مقابل یک هاست نامناسب می تواند میزبان خوبی برای سایت شما و کاربرهای شما باشد و در بیشتر مواقع حس رضایت و خرسندی را برای اعضای سایت و صاحب سایت(شما) به بار بیاورد. از این موضوع اطلاع پیدا کنید که تمامی اتفاقات پشت صحنه سایت ، از سمت سرورها انجام می‌شود و این سرورها در هاستی قرار دارند که شما آن را تهیه می کنید.

سرور ها چه وظیفه‌ای دارند؟

یک کاربر وارد سایت فروشگاهی شما می شود و محصولی را انتخاب می‌کند. بعد از آن روی دکمه خرید کلیک می‌کند، مرحله‌های خرید را اتجام می دهد و کار تمام می شود. اگر بیاییم و از سمت سرور به این داستان نگاه کنید کار به همین سادگی‌ها هم نیست. هر بخش از سایت که توسط کاربرهای سایت کلیک می شود درخواستی به سمت سرورها ارسال می‌شود. سرور ها این درخواست کاربر را بررسی می‌کنند و بعد از آن پاسخ این درخواست را برای کاربر در صفحه مرورگر ارسال می‌کنند.

حالا بیایید و تصور کنید که در روز چند درخواست برای سرورها ارسال می شود؟ ده‌ها، صدها، هزاران و یا میلیون‌ها؟ روزانه ممکن است هزاران درخواست برای سرورها ارسال می‌شود و اگر سرورهایی که برای این سایت در نظر گرفته شده است ضعیف باشند این امکان وجود دارد که همیشه نتوانند پاسخ صحیح و درست را برای کاربرها ارسال کنند. برای همین است که برخی از درخواست‌های ساده‌ای که از سوی کاربر ارسال می شود با خطا مواجه می شود. شما می توانید با انتخاب هسات خوب، خیلی از خطاهای سمت سرور را از بین ببرید و این احتمال را که سرور شما پاسخ اشتباه یا نادرست را برای کاربر ارسال کند را کمتر کنید.

یک هاست مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ادامه شما می توانید از 10 ویژگی یک هاست خوب اطلاع چیدا کنید. به این موضوع توجه کنید که هر کدام از موردهایی که در این مقاله خواهید خواند را می توانید با توجه به نیاز وب‌سایت خودتان مورد بررسی قرار دهید و آن ها را در انتخاب هاست خوب برای وب‌سایت‌تان در نظر بگیرید.

اولین ویژگی از 10 ویژگی یک هاست خوب: ظرفیت و حجم هاست

برای سایت خود هاستی تهیه کنید که با حجم اطلاعات و دیتاهایی که قرار است در سایت خودتان قرار دهید همخوانی داشته باشد. سعی کنید که هاستی با ظرفیتی بالاتر از ظرفیتی که نیاز دارید خریداری کنید. برای مثال اگر هاستی با فضای 1 گیگ نیاز دارید بهتر است هاستی تهیه کنید که فضای آن 2 گیگ باشد بدین شکل شما می توانید آرامش بیشتری داشته باشید آن هم زمانی که در هاست خودتان دیتاهایی را ذخیره می‌کنید.

دومین ویژگی از 10 ویژگی یک هاست خوب: پهنای باند مناسب

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که پهنای باند هاستی که قرار است خریداری کنید را در نظر بگیرید و هاستی را بخرید که پهنای باند مناسبی داشته باشد. اکثر شرکت‌های ارائه دهنده هاست این میزان پهنای باند را در توضیحات پلنی که قرار است به شما ارائه کنند قرار داده اند شما می توانید با خواندن آن پلن ها از میزان پهنای باند خود اطلاع پیدا کنید.

پهنای باند چیست؟

به مقدار فضایی که هاست، برای سایت شما در نظر می‌گیرد و به ازای هر بازدید، دانلود و آپلودی که روی وب‌سایت شما انجام می شود، از آن کم می شود را پهنای باند می گویند. به این موضوع توجه داشته باشید که پهنای باند به صورت ماهانه تنظیم می شود که و اول هر ماه، مقدارش به حالت اولیه ای که داشت بازگردانی می شود. به طور مثال پهنای باند  هاستی که شما خریده اید ممکن است 2 گیگ باشد. اگر هر بازدید از سایت شما( یعنی اینکه هر کاربری که وارد یکی از صفحه های سایت شما می شود) را 1 مگابایت در نظر بگیریم سایت شما می تواند میزبان 2000 بازدید در ماه باشد. اگر پیش از پایان ماه، تهاداد بازدیدکنندگان سایت از 2000 نفر عبور کند، سایت شما مسدود می شود که و برای هیچ کاربری نشان داده نمی شود چون پهنای باند آن به پایان رسیده است.
بنابر چیز هایی که گفته شد شما باید هاستی را بخرید که با میزان بازدیدی که از سایت شما می شود، فعالیتی که کاربر های در سایت شما انجام می‌دهند متناسب باشد و بتواند جوابگوی میزان فعالیت و بازدید سایت شما باشد تا شما بتوانید با خیال راحت هاست خود را خریداری کنید و نگران این مسئله نباشید که کاربر هایی که وارد سایت شما می‌شوند و قعالیتی انجام می‌دهند نگند اتفاقی بیفتد و سایت شما دیگر نمایش داده نشود یا به اصطلاح داون شده باشد. شما باید هنگام خرید هسات این موضوع را هم در نظر بگیرید که به چه مقدار پهنای باند نیاز دارید تا بتوانید پاسخگوی کاربر های سایت خودتان باشید.

سومین ویزگی از 10 ویژگی یک هاست خوب: افزودن چند دامنه و زیردامنه در هاست

اگر شما قصد دارید که فعالیت خودتان را در چند سایت انجام دهید هاستی خریداری کنید که قابلیت اضافه کردن چند دامنه را داشته باشد که شما بتوانید بر روی آن چند دامنه(چند سایت با دامنه های مخلتلف) دیگر اضافه کنید. همچنین بهتر است بررسی کنید که چند زیر دامنه برای دامنه‌های اصلی می توان اضافه کرد. با توجه به نوع فعالیت شما در سایت می تواند این اعذاذ بسیار مهم باشند.

دامنه چیست؟

آدرس اینترنتی سایت شما که به وسیلهی آن افراد می توانند به سایت شما مراجه کنند را هاست می گویند. انتخاب دامنه ی کارآمد و خوب شرایطی دارد که سعی می کنیم در مقاله ای دیگر به آن بپردازیم.

چهارمین ویژگی از 10 ویژگی یک هاست خوب: ساخت ایمیل در هاست

شما می توانید به عنوان مدیر سایت ایمیل های اختصاصی خودتان را در هاست خود بسازید و از طریق آن با کاربر ها و مشتری های خودتان در ارتباط باشید. به طور مثال سایت YOURADMIN.COM را در نظر بگیرید؛ شما می توانید در این سایت ایمیل admin@yourdomain بسازید و آن را در سایت قرار دهید تا بتوانید با آن کاربرهای سایت شما با شما در ارتباط باشند.

به طور معمول می توان گفت که تقریبا همه هاست ها این قابلیت را دارند؛ اما بهتر است پیش از خرید هاست مورد نظر به این نکته توجه کنید که چند اکانت ایمیل می توانید برای یک دامنه بسازید و اینکه چه تعداد پیام می تواند ارسال و دریافت شود.

پنجمین ویژگی از 10 ویژگی یک هاست خوب: تعداد دیتابیس ( بانک اطلاعاتی، پایگاه داده)

یکی از ویژگی هیا هاست خوب این است که به شما اجازه ی ایجاد دیتا بیس می دهد ولی اجازه ثبت دیتا بیس با حجم بالا را نمی دهد و این شکل جلوی خطای افراد را می گیرد.

 پشتیبانی هاست

یکی از خدمت‌هایی که یک هاست خوب دارد این است که پاسخگویی سریع و خوبی داشته باشد، یکی از بهترین ویژگی های خوب یک هاست  پشتیبانی درست و دقیق است. قبل از خرید هاست بررسی کنید که موردهای زیر جز خدمت‌های آن‌ها است یا نه.

پشتیبانی 24 ساعته

چت آنلاین

بازه زمانی پاسخگویی به مشکلات

شماره تماس جهت مشکلات ضروری

ایمیل پشتیبانی اختصاصی

سیستم تیکتینگ (پرسش و پاسخ از طریق سایت)

این امکان وجود دارد که سایت شما در زمان های غیر کاری به مشکل برخورد کند یا اینکه مسدود شود؛ شما اگر یک هاست خوب خریداری کرده باشید یک پشتیبانی خوب هم خواهید داشت که می توانید در هر وقت از شبانه روز مشکلات را گزارش دهید تا در سریع‌ترین زمان آن را رفع کنند تا شما بتوانید پاسخگوی کاربرهای سایت خود باشید و بتوانید که درست به کاربرهای سایت پاسخ بدهید و نیازشان را برطرف کنید. اگر شما سایت خوبی را داشته باشید و از سایت خود هم ورودی خوبی بگیرید، این سایت برای شما اهمیت بالایی خواهد داشت پس بهتر است که هاستی تهیه کنید که به شما آرامش خاطر بدهد و هاست باعث نشود که شما آرامش خودتان را از دست بدهید و برای یک پشتیبانی نکردن درست هاست از میزان ارزش سایت شما کم شود.

 گرفت بک‌آپ توسط سایت

اینکه شما بتوانید که یک نسخه بک‌آپ و پشتیبان از سایت بگیرید آن هم به صورت منظم باعث می شود که هیچ وقت نگران خرابی سایت نباشید. ممکن است اتفاقات زیادی برای سایت شما رخ دهد، ممکن است سایت شمارا هک کنند، افزونه اشتباه یا تنظیمات اشتباهی انجام دهید که بخش یا کل سایت شما پاک شود. اگر سایت شما بتواند روزناه یا ماهانه از سایت شما بک‌آپ بگیرد به راحتی اطلاعات سایت را بازگردانی می‌کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های یک هاست خوب ارائه خدمت بک‌آپ گیری منظم است تا شما به مشکل نخورید و بهتر است که شما قبل از اینکه هسات خود را خریداری کنید به این نکته ها  توجه کنید.

PHP هاست

اگر زبان برنامه نویسی سایت شما PHP است باید هاستی تهیه کنید و انتخاب کنید که شما بتوانید به راحتی کدهای PHP آن را تغییر دهید  این موضوع را بدانید که کد های زبان برنامه نویسی PHP دائما بروزرسانی می شوند و ساختار آن‌ها نوسعه پیدا می کنند.و بعضی از هاست ها به صورت پیش فرض همیشه روی آخرین نسخه PHP هستند و امکان تغییر نسخه را به مدیریت سایت نمی‌دهند و برای تغییر آن باید درخواستی به شکرت هاست ارسال کنید. بعضی از سایت ها هم امکان تغییر نسخه PHP را در پنل مدیریت هاست قرار می‌دهند و مدیریت سایت می‌تواند خودش اقدام به تغییر کند. شما بهتر است هاستی را تهیه کنید که بتواند از کدهای PHP پشتیبانی کند و ناراحتی برای شما بوجود نیاورد.

گواهی SSL رایگان

بعضی از هاست‌ها خدمت‌های گواهی SSL رایگان یا گواهی امنیت رایگان را روی برخی از پلن های خودشان دارند و می‌توانید پلنی انتخاب کنید که این امکان برایش فراهم باشد. زمانی که SSL روی هاست شما نصب شود، دامنه سایت یا HTTPS بارگذاری می‎‌شود اینگونه به اصطلاح سایت شما امنیت دارد و می توان گفت که سایت شما از گواهی امنیت و SSL برخوردار است و اگر گواهی SSL نداشته باشد، دامنه سایت با HTTP اجرا می شود . به این موضوع نیز توجه داشته باشید که، سایت ها با پروتکل HTTPS دارای امنیت بیشتری نسبت به HTTP  هستند و امنیت سایت شما در حالت HTTPS بیشتر است و شما می توانید اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

 در دسترس بودن هاست ( آپتایم بودن هاست )

یکی دیگر از خدمت‌هایی که هسات ها در پلن خود معرفی می کنند این است که میزان در دسترس بودن هاست ما 99 درصد است. بعضی از هاست ها این عدد را 99.9 درصد اعلام می کنند. یعنی اینکه سرور های این هاست همیشه فعال هستند و خیلی کم اتفاق می افتد که این هاست ها با مشکل مواجه شوند. شما می توانید همیشه قبل از خرید کردن هاست خودتان بیشتر تحقیق کنید و می توانید نظرهای کاربرهارا در مورد شرکت هاست مورد نظر بررسی کنید. ببینید کدام هاست دسترسی خوبی دارد و فعالیت خوبی نیز دارد شاید شما سایتی را می خواهید راه‌اندازی کنید که باید همیشه در دسترس باشد پس بیایید و هاستی را انتخاب کنید که با نیاز های شما همخوانی داشته باشد و شما بتوانید آرامش خاطر خوبی را داشته باشید.

بهترین هاست و شرکت ارائه دهنده هاست که در حال جاضر در ایران فعالیت می کنند می توان به سون هاست اشاره کرد که شما می توانید از این شرکت هاست خودتان را تهیه کنید و سایت خود را راه‌اندازی کنید و کسب و کار خودتان را در سطح اینترنت شروع کنید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10299

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست 10 ویژگی یک هاست خوب

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546