ساخت قیف فروش در 5 مرحله

ساخت قیف فروش در 5 مرحله
امتیازی ندارد

ساخت قیف فروش در 5 مرحله آن چیزی است که قرار است شما آن را فرا بگیرید.قیف فروش چیست؟ قیف فروش در اصل یک اصطلاح بازاریابی است و شما می توانید با آن مخاطب های خودتان را تبدیل به مشتری های خودتان بکنید. قیف فروش همان فرایندی است که مخاطب برای تبدیل شدن به مشتری طی می کند.

حرکت و فرایند در قیف فروش چند مرحله دارد که به طور معمول می توان گفت که سر، میانه و ته قیف هستند؛ اما این را بدانید که از مرحله ها بستگی به مدل فروش هر شرکت دارد و می تواند با توجه به بسته به مدل فروش شرکت ها متفاوت باشند. این را می دانستید که شما می توانید از طریق وب سایت هم کسب در آمد کنید؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی وب سایت می توانید به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

می توان گفت که تقریبا هر صاحب کسب و کاری بخاطر از دست دادن فروش خود ناراحتی را تجربه کرده است؛ این یعنی چی؟ یعنی اینکه بعد از هفته ها معرفی و نمایش محصول و گفتگو و تلاش برای جذب مشتری، افراد و مخاطب ها بدون خرید از قیف فروش خودشان خارج می شوند. گاهی اوقات چنین اتفاقاتی روی می دهد؛

اما اگر شما بتوانید که قیف فروش را درست مدیریت کنید، می توانید شاهد این باشید که این مورد ها کم و کم و کمتر می شود. می توان گفت که قیف های فروش کسب و کار های کوچک اغلب مانند الک هستند و این سوراخ ها به خاطر بی دقتی و حواس پرتی در جساب و کتاب ها یا به تعویق انداختن کار ها یا همچنین از دست دادن قرار ملاقات ها و پیگیری نکردن ها ایجاد می شود.

چرا این قیف فروش مهم است؟

قیف فروش می تواند به شما کمک کند که نوع و اقدام مشتری های احتمالی در هر مرحله از مسیر خرید خود را بشناسید. چنین دیدی باعث می شود تا در فعالیت ها و کانال های بازاریابی درست و بهتر و بهینه تر سرمایه گذاری کنید، همچنین در هر مرحله شما بتوانید مرتبط ترین پیام را ارئه بدهید و علاقه مندان بیشتری را به خریدار تبدیل کنید اینگونه فروش خودتان هم بیشتر می شود و می توانید کسب و کار خودتان را بزرگرتر و پیشرفته تر کنید.

حال این مرحله های قیف فروش کدام اند؟

این مرحله ها از کجا شروع می شوند؟ می توان گفت که از لحظه ای که مشتری ها، صحبتی در مورد محصول یا خدمت های شما می شوند تا لحظه ای که بیایند و از شما خرید کند(یا خرید نکند)، از مرحله های مختلف قیف فروش شما عبور می کنند. این را بدانید که سفر هر مشتری از قیف فروش شما با مشتری دیگر از قیف فروش شما می تواند متفاوت باشد؛ اما این نکته را فراموش نکنید که در پایان، این خود مشتری ها هستند که مرحله ها را بر اساس خواسته های خودشان ارزایبی می کنند. آنها می آیند در مورد مشکلشان فکر می کنند و تحقیقی انجام می دهند به نام تحقیق مقایسه ای تا از این موضوع که محصول و خدمت شما بهترین راه کار برای آن ها است مطمئن شوند.

چهار مرحله اصلی قیف فروش کدام ها هستند؟

مرحله اول1. کسب آگاهی

می توان گفت که اولین مرحله از مرحله های قیف روش مرحله کسب آگاهی است؛ چون در این مرحله مخاطب ها برای اولین بار از وجود محصول یا خدمت شما در بازار آگاه می شوند. به طور مثال می توان گفت که ممکن است نام محصول یا خدمت شما را در آگهی های تبلیغاتی، رسانه های اجتماعی یا حتی تبلیغات دهان به دهان در باره شما بشنوند؛

اما حرکت این مخاطب ها به سمت انتهای قیف به توانایی شما در بازاریابی و فروش بر می گردد که چقدر شما توانایی دارید تا بتوانید مخاطب را از قیف فروش به درستی رد کنید و آن را تبدیل به مشتری خودتان بکنید تا بتوانید فروش بیشتر را تجربه کنید.

حال به کدام مخاطب ها بیشتر توجه کنیم؟ به مخاطب هایی که در وسط یا در انتهای قیف فروش به سر می برند باید بیشتر توجه کنید؛ چرا؟ چون از مرحله کسب آگاهی به مرحله علاقه مندی رسیده اند.

مرحله آگاهی مشتری چه موقعی است؟ مرحله آگاهی زمانی است که مشتری برای اولین با با شرکتتان آشنا می شود. ممکن است روی یکی از تبلیغ های شما کلیک کرده باشد یا اینکه وبلاگتان را خوانده باشد یا هنگامی که در حال سرچ در اینترنت بوده است شما را پیدا کرده باشد یا اینکه از حرف های همکار دوست یا آشنا درباره محصول یا خدمت شما چیزی شنیده باشد.

مرحله 2. علاقه‌مند شدن به کسب و کار شما

زمانی که مشتری های شما با برند شما آشنا بشوند آن را بر اساس پیشنهاد خوداشان می سنجند؛ به طور مثال به مشکلشان فکر  می کنند و شروع می کنند به جستجوی مقایسه ای تا از این موضوع اطمینان حاصل کنند که پیشنهاد شما بهترین راهکار برای آنها است و شما می توانید بهترین محصول و خدمت را به آنها ارائه کنید که باید این را بدانید که کیفیت محصول یا خدمت شما در این نکته بخش مهمی دارد.

مرحله3. تصمیم گیری در مورد کسب و کار شما

مشتری های احتمالی در این مرحله اطلاعات خوبی درباره کسب و کار شما جمع آوری کرده اند، قیمت ها و بسته بندی محصول های شما و خدمت های شما را دقیق تر بررسی می کنندو در این مرحله شما می توانید با استفاده از صفحه های فروش در رسانه های احتماعی، وبینار ها و تماس ها برای مشتاق کردن مخاطب ها یا مشتری های احتمالی که قصد خرید دارند استفاده کنید.

مرحله 4. اقدام کردن

تقریبا می توان گفت که همه کار های شما به این مرحله ختم می شوند: اینکه آیا مشتری بالاخره از شما خرید می کنند یا نمی کند. اگر مشتری خرید نکند، معامله شما با مشتری خودتان تا همیشه بسته نمی شود و از بین نمی رود و هنوز می توان امید داشت که این مخاطب را به مشتری تبدیل کرد. شما می توانید برنامه ای را طارحی کنید برای تغذیه ذهن مشتری تا بتوانید با استفاده از آن برنامه نام خودتان را ددر ذهن مخاطب کمی بیشتر نگه دارید تا مخاطب نام برند شما و خدمت و محصول های شما در ذهنش باقی بماند تا اینکه روزی باز به سمت کسب و کار شما برگردد و از شما خریدی بکند.

ساخت قیف فروش در 5 مرحله

اولین کار از ساخت قیف فروش در 5 مرحله: یک صفحه فرود طراحی کنید

صفحه فرود را می توان گفت که اولین جایی است که مخاطب شما با شرکت و خدمت ها و محصول های شما آشنا می شود. زمان هایی که مخاطب شما روی یک تبلیغ کلیک کند یا در وبینار شما ثبت نام کند یا اینکه یک کتاب الکترونیکی دانلود بکند به صفحه فرود شما هدایت می شود.حال این صفحه فرود باید چه ویژگی هایی داشته باشد: این صفحه باید دقیقا نشان دهد که شما که هستید و چه فایده های منحصر به فردی ارائه می کنید.

(ممکن است این تنها فرصتی باشد که شما می توانید برای شگفت زده کردن مشتری تلاش کنید) چیزی که می توان گفت تقریبا از همه چیز مهم تر است این است که صفحه فرود شما باید فرمی برای گرفت اطلاعات (به طور مثال شماره تلفن همراه یا ایمیل) داشته باشد تا بتوانید بعد هم با آن مخاطب ارتباط برقرار کنید و او را مشتاق کنید که باز هم به سمت کسب و کار شما خدمت ها و محصول های شما برگردد و تبدیل به مشتری شما شود.

دومین مرحله از ساخت قیف فروش در 5 مرحله: یک چیز ارزشمند ارائه بدهید

در این مرحله شما باید بتوانید در ازای این که از مخاطب خودتان ایمیل یا شماره تماس دریافت می کنید چیزی هم به مشتری خودتان ارائه بدهید. شما می توانید از آهنربای علاقه مندان( برای مثال یک ویدیو آموزشی یا یک مقاله) استفاده بکنید تا بتوانید چیزی ارائه کنید که ارزشمند است و در صفحه فرود شما قرار دارد.

سومین مرحله از ساخت قیف فروش در 5 مرحله: به ذهن مشتری خودتان تغذیه بدهید

در این زمان مشتری های شما از مرحله آگاهی به مرحله علاقه مندی رسیده اند و چون آدرس ایمیل آن ها را از صفحه فرود دریافت کرده اید می توانید حال فهرستی از این ایمیل ها را تهیه کنید و محتوای آموزشی در باره محصولات و خدماتتان برای آن ها ارسال کنید تا بتوانید نام کسب و کار خود را در ذهن مخاطب بیشتر ماندگار کنید.

چهارمین مرحله از ساخت قیف فروش در 5 مرحله: پپیش فروش را شروع کنید

زمانی که مشتری شما به مرحله تصمیم گیری می رسد، شما می بایستی چیزی ارائه بکنید که اورا ترغیب کند که خریدی انجام دهد . حل چه چیزی می توانید ارائه بکنید: برای مثال می توانید محصول خود را به نمایش بگذارید، زمانی که مخاطب شما می تواند به طور آزمایشی و رایگان از محصول شما استفاده کند را افزایش دهید یا اینکه یک تخفیف ویژه ارائه بدهید.

پنجمین مرحله از ساخت قیف فروش در 5 مرحله: ارتباط را ادامه دهید

در مرحله اقدام، شما یا مشتری های جدیدی را جذب می کنید یا اینکه  متوجه می شوید که چرا برخی از مشتری ها علاقه ای به خرید ندارند. در هر دو صورت بهتر است با آن ها ارتباط خودتان را ادامه بدهید. شما می توانید بعد از این کار بر روی آموزش کاربرد  محصول یا خدمت ها به مشتری های جدید، مشارکت دادن بیشتر آنها و همجنین حفظ آن ها تمرکز کنید.

همچنین، فهرستی از افرادی که خرید نکرده اند، تهیه کنید و هر جند ما یک بار آن هارا پیگیری کنید  و به ذهنشان تغذیه بدهید تا بتوانید هم مشتری های قبلی خودتان را حفظ کنید هم اینکه مخاطب های جدید را حذب کنید و آن ها را به مشتری های خودتان تبدیل کنید.

در آخر

سعی کنید قیف فروش خود را درست مدیریت کنید و عملکرد خوبی در رابطه با آن داشته باشید. علاقه مندان کسب و کار خودتان را پیدا کنید و آن هارا به مشتری های خود تبدیل کنید تا بتوانید فروش بیشتر را تجربه کنید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10148
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546