چگونه تولید محتوای سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

چگونه تولید محتوای سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

چگونه تولید محتوای سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

تولید محتوای سایت یکی از بخش های مهم و تاثیر گذار در هر کسب و کار اینترنتی می باشد که اگر به به درستی انجام گیرد می تواند به رشد صد در صدی آن بیزنس کمک کند. اگر یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید یا کارمند یک کسب و کار اینترنتی باشید، حتماً تاکنون بارها و بارها بازاریابی محتوا به گوشتان خورده است! در این مقاله قصد داریم به مفهوم تولید محتوای سایت، تاثیر آن بر سئو و مراحل یک تولید محتوای با کیفیت را با هم بررسی کنیم. پس اگر کسب و کار اینترنتی دارید و می خواهید به کمک محتوا به رشد سایت خود کمک کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

تولید محتوای سایت چیست؟

تولید محتوای سایت ، به انتشار هر مطلبی که حاوی پیامی برای انتقال به دیگران باشد گفته می شود. در واقع محتوا یعنی هر چیزی که به کمک آن بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید؛ به عنوان مثال، همین مقاله ای که شما در حال خواندن آن هستید نوعی محتوا است. محتوا انواع مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به محتوای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی اشاره کرد. تولید محتوا با اهداف گوناگون و به روش های مختلفی انجام می گیرد.

تبلیغات یکی از اساسی ترین کاربرهای تولید محتوا می باشد. به وسیله تبلیغات یک کسب و کار می تواند دیده شود و به رشد خود کمک کند. در گرشته از روش های سنتی تبلیغات که در نهایت منجر به چاپ بنر می شده است استفاده می کردند اما امروزه کسب و کارها با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ و بستر اینترنت به معرفی خود می پردازند که باعث ارزشمندی به مخاطب و تاثیر بیشتر می شود.با استفاده از تبلیغات سنتی بیشتر مواقع ممکن بود فرآیند خرید و راضی کردن مخاطب فقط یک بار اتفاق افتد. علت این بود که کسب و کار ها نسبت به نیاز ها و دغدغه های بازار هدف خود شناخت کافی نداشتند و نمی توانستند ارتباط دائم با آن ها بر قرار کنند. در اینجا بود که نیاز به تولید محتوا برای بر قراری با مشتری ها و مخاطبین احساس شد. امروزه بسیاری از کسب و کارها فروش خود را از طریق وب سایت ها انجام میدهند. به همین دلیل است که تولید محتوای سایت حائز اهمیت می باشد.

قبل از تولید محتوا باید بدانیم با چه هدفی به تولید محتوا می پردازیم. ممکن است این اهداف مربوط به آگاهی از برند یا افزایش فروش در یک  کسب و کار، یا معرفی خدمات به مخاطبین و یا اهداف علمی یا آموزشی باشد.

مراحل تولید محتوا چیست؟

وقتی داریم فرایند تولید محتوا را پیش می‌بریم، معمولا مراحل زیر را دنبال می‌کنیم:

  • انتخاب مفهوم
  • خلق محتوا
  • انتشار محتوا

مرحله ی اول که به عهده ی استراژیست محتوا می باشد به انتخاب مفهوم می پردازد که با همکاری بین تیم دیجیتال مارکتینگ و در راستای اهداف کسب و کار شما تعیین می شود. مثلا اگر هدف شما شامل افزایش آگاهی از برند باشد، یک استراژیست محتوای برای تولید محتوای سایت شما باید بر سئو تمرکز داشته باشد. این کار باعث افزایش دیده شدن وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو و افزایش ترافیک به سمت محصولات یا خدمات شما خواهد شد.

در مرحله ی دوم باید با مفهوم و استراتژی که انتخاب شده است، محتواهایی در راستای اهداف کسب‌وکار نوشته شود که علاوه بر در نظر داشتن مخاطب‌ها، لحن و حال‌وهوای کسب‌وکار را هم حفظ کند.

مرحله سوم و آخر هم انشار محتوای تولید شده مطابق با استراتژی کسب کار در وب سایت و دیگر صفحات اجتماعی آن بیزنس است.

چگونه تولید محتوا بر سئو تاثیر می گذارد؟

اکنون که با مفهوم محتوا  و مراحل آن آشنا شدید، می توانیم به بررسی تاثیر تولید محتوای سایت در سئو بپردازیم! به طور کلی، محتوا را از دو دیدگاه برای رشد سایت در گوگل تاثیرگذار است:

تاثیر مستقیم: گوگل و موتورهای جستجو در تلاش هستند بهترین سایت ها و صفحات را به بازدیدکنندگان خود نمایش دهند. یکی از پارامترهای مهم برای این ارزیابی محتوای هر صفحه می باشد که گوگل با استفاده از خزنده های خود محتوای هر صفحه را بررسی می کند و هر کدام که محتوای ارزشمندتری داشته باشد رتبه ی بالاتری می گیر

تاثیر غیرمستقیم؛ رفتار کاربران در سایت: از فاکتورهای دیگری که بر سئو و رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد رفتار کاربران است. هر چقدر بازدیدکنندگان زمان بیشتری در سایت شما سپری کنند برای گوگل به این معنی است که آن صفحه یا سایت برای کاربرای ارزشمند است اما اگر کاربران بعد از ورود بلافاصله سایت شما را ترک کنند به این معنی است که این صفحه برای کاربران مفید نبوده و رتبه ی سایت شما کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین بهتر است برای تولید محتوای سایت خود از انواع محتوا مانند متن، عکس و ویدیو استفاده کنید.

چگونه یک محتوای موثر برای سئو تولید کنیم؟

ما در این بخش قصد داریم به بررسی مراحل مهم در تولید محتوای بهینه و اثربخش بپردازیم تا بتوانید با استفاده از بازاریابی محتوا مواردی نظیر ترافیک، کاربران، مشتریان و در نهایت درآمد کسب و کار خود را تا چندین برابر افزایش دهید. این مراحل عبارتند از:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی در تولید محتوای سایت

پیش از انجام هر اقدامی باید بسنجید در کسب و کار شما نیاز و دغدغه های مخاطب چیست و چگونه باید به آن پاسخ دهید. ئر واقع شناخت مخاطب هدف به شما کمک ویژه ای در این امر می کند. اما در ابتدای ممکن است شما دسترسی لازم به مخاطب هدف خود در یستر اینترنت را نداشته باشید. اینجاست که  تحقیق در مورد کلمات کلیدی به شما کمک خواهد کرد. شما با استفاده از کلمات کیدی و به کمک ابزارهایی که برای این کار وجود دارد می توانید متوجه شوید کاربران شما به دنبال چه محتوایی هستند و متناسب با آن تولید محتوای خود را انجام دهید.

  • بررسی سوالات رایج یا نیاز کاربران

پس از آن که کلمات کلیدی را جستجو کردید، تا حدی می توانید متوجه شوید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند! در واقع شما باید به دنبال سوالات و دغدغه های مخاطبان خود باشید. شما با استفاده از تولید محتوای سایت می توانید به سوالات آن ها پاسخ دهید.

  • ارائه متناسب با مخاطبان هدف

در این مرحله شما باید در مورد نحوه ی ارائه و پاسخگویی به مخاطبان خود تحقیق کنید. بسایر اهمیت دارد که مخاطبان هدف خود را بشناسید و تولید محتوای سایت را متناسب با آن ها انجام دهید. به عنوان مثال که اگر شما یک سایت فروش اسباب بازی دارید تولید  محتوای شما کودکانه تر خواهد بود تا سایتی که مخاطبان هدف آن افراد پزرگسال می باشند.

  • انتخاب عنوان جذاب و مناسب

بهترین راهنما برای محتوای شما، عنوان محتوا است. در واقع می توان گفت عنوان محتوا اولین چیزی ایت که باعث می شود مخاطب جذب محتوای شما شود. در انتخاب عنوان باید توجه داشته باشید که کاملا متناسب با موضوع محتوا باشد. عدم تطابق تیتر و عنواب با موضوع محتوا باعث افزایش نرخ خروج می شود و تاثیر منفی در سئو سایت شما خواهد داشت.

  • کیفیت محتوا

شما با استفاده از کلمات کیدی، عنوان جذاب و . . . مخاطبان را به بازدید از سایت خود سوق می دهید اما آن ها در صورتی در سایت شما ماندگار می شوند که محتوای تولید شده برای آن ها جذاب باشد. اگر محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد و بتواند به سوالات کاربران به شکل ساده ای پاسخ دهد زمانی که کاربران در سایت شما می مانند طولانی تر می شود و تعامل آن ها با سایت افزایش پیدا می کند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر سئو سایت دارد.

  • استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت

تولید محتوای سایت شما برای کاربران بدون تصایر بسیار خسته کننده خواهد بود. اگر محتوای شما فقط متن باشد کاربر پس از خواندن چند سطر به سراغ صفحه ای دیگر می رود. تصاویر کاربران را برای خواندن محتوا تشویق می کنند.تصاویر می توانند ذهن کاربران را برای خواندن محتوا آماده تر کنند و آن ها را تشویق کنند که به خواندن محتوا ادامه دهند.

جمع بندی

یکی از عوامل مهمی که منجر به موفقیت یک وب سایت اینترنتی و یا یک کسب و کار آنلاین طی سالها می شود، استمرار در تولید محتوای سایت متناسب با عملکرد موتورهای جستجو می باشد. شرکت بهینتا با ارائه خدمات در طراحی، سئو و تولید محتوای سایت شما را در این امر یاری خواهد کرد.

پیشنهاد می شود از برگه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=6626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست چگونه تولید محتوای سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546