رپورتاژ آگهی چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

رپورتاژ آگهی
امتیازی ندارد

رپورتاژ آگهی یا …. استفاده تبلیغاتی از مقاله و محتوانویسی (معمولاً محتوای متنی) با هدف کسب سود برای کسب و کار است؛  به این معنی که یک کسب و کار با پرداخت پول به یک رسانه خبری و محتوایی، مقاله، خبر یا گزارش خود را در آنجا منتشر کرده و به نوعی به هدف تبلیغاتی خود می‌رسد؛ این هدف می‌توان روابط عمومی، برندسازی، جذب لید، فروش و یا ترکیبی از هدف‌های مطرح شده به همراه استفاده از فرصت لینک‌سازی برای بهبود سئو سایت باشد. به همین دلیل، اصطلاح خرید رپورتاژ آگهی که در ایران زیاد استفاده می‌شود، اشتباه است چون مفهوم اصلی این ابزار تبلیغاتی، با پرداخت هزینه است و چیزی به نام رپورتاژ آگهی رایگان وجود ندارد.

رپورتاژ آگهی می تواند به صورت متن، ویدیو یا پادکست باشد. البته نوع معمول

آن به شکل متنی است.  نکته که باید به آن توجه کرد ایجاد خلق ارزش برای مشتری در راستای هدف رپورتاژ می باشد.

مزیت‌های رپورتاژ آگهی برای کسب و کار

امروزه با توجه به اشباع و بی اعتمادی به تبلیغات که بسیاری از برندها با آن درگیر هستند، استفاده از رپورتاژ می تواند یک گزینه مناسب برای تبلیغات کسب و کار شما باشد. این نوع تبلیغ، چیزی شبیه تبلیغات همسان است (از نظر موضوع متناسب و مورد نیاز مخاطب) اما با ارائه محتوا و ارزش بیشتر. در ادامه، بقیه مزیت‌ها معرفی می‌شود.

 

کمک به بهبود سئو

یکی از مهم ترین فواید رپورتاژ آگهی کمک به سئو سایت می باشد. فعالت های سئو سایت به دو قسمت سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود. ساخت بک‌لینک‌های قوی با هدف بالا بردن اعتبار دامنه سایت جزء اقدامات مؤثر برای بهبود سئو خارجی سایت می باشد. یکی از اصلی‌ترین راه‌های گرفتن بک‌لینک‌های خوب، استفاده از رپورتاژ آگهی است.

اگر سایت‌های معتبر و مرتبط با کسب و کارتان، محتوایی را منتشر کنند که در آن لینک‌های سایت شما قرار داده شود، موتور‌های جست‌وجو مانند گوگل، این لینک‌ها را پیدا کرده و در طول زمان، اعتبار بیشتری را به سایت می‌دهند.

افزایش ترافیک سایت و سرنخ فروش

یک رپورتاژ زمانی سودمند است که بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد و او را قانع کند که روی لینک های محتوا کلیک کردع و وارد سایت شود. شما با انتشار یک محتوای خوب در جای درست و با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهایی مثل بازاریابی درونگرا، صفحه فرود، فراخوانی به اقدام مناسب و …، ترافیک به وجود آمدع را به سرنخ یا لید تبدیل کنید.

برندینگ قوی‌تر

از دیگر مزیت‌های تبلیغات با رپورتاژ، کمک به برندینگ کسب و کار است. هر چقدر که بازدیدکننده‌های بیشتری در سایت‌های معروف خبری و محتوایی، اسمی از برند شما را بشنوند، آگاهی از برند شما افزایش پیدا می کند. همچنین اعتبار برند بین کسانی که از قبل آن را می‌شناخته‌اند نیز با استفاده از رپورتاژ آگهی‌های خوب، بالا‌تر رفته و تصویر برند در ذهنشان ماندگار می‌شود.

نرخ بازگشت سرمایه بهتر

داشتن یک متن جذاب و با ارزش در یک سایت خبری یا محتوایی به صورت دائم و با توجه به هزینه‌های بسیار مناسبی که برای رپورتاژ باید پرداخت کرد، می‌تواند به شما برای بازگشت نرخ سرمایه ی بالا کمک کند.

روابط عمومی بهتر

در آخر می‌توان گفت که از رپورتاژ آگهی با هدف بهبود روابط عمومی آنلاین نیز می‌توان استفاده کرد. خبررسانی‌های مربوط به کسب و کار می‌تواند توسط سایت‌های دیگر منتشر شود و بهتر به گوش مشتریان برسد.

فرایند نوشتن و انتشار یک رپورتاژ آگهی خوب

در این قسمت، مرحله به مرحله و با جزییات، فرایند ساخت یک رپورتاژ آگهی را با هم بررسی می کنیم.

انتخاب هدف رپورتاژ آگهی

انتخاب هدف اولین قدم در انتشار رپورتاژ می باشد. نداشتن یک هدف باعث از بین رفتن وقت و هزینه می شود و به کسب و کار آسیب می رساند. پس اول باید مشخص کنید که چرا می‌خواهید یک رپورتاژ آگهی بدهید. روابط عمومی، برندسازی، جذب لید، فروش یا لینک‌سازی برای بهبود سئو سایت می تواند جز اهداف رپورتاژ باشد.

انتخاب محل انتشار رپورتاژ آگهی

بعد از انتخاب هدف، مرحله بعد، انتخاب سایتی است که رپورتاژ آگهی در آن منتشر می‌شود.

به صورت کلی دو راه برای پیدا کردن سایت وجود دارد:

انتخاب مستقیم سایت

این روش که سخت و زمان گیر می باشد مناسب کسب و کارهای بسیار تخصصی است.

شما می توانید سایت هایی که با هدف و کسب و کار شما مرتبط هستند را انتخاب کنید و رپورتاژ خود را در آن ها منتشر کنید.

استفاده از سایت‌های واسطه‌ای

روش دوم که بیشتر سایت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، استفاده از سایت‌های واسطه‌ای رپورتاژ آگهی است. این سایت‌ها با تعداد زیادی از منتشرکننده‌های معتبر محتوا در موضوعات مختلف قرارداد داشته و کسب و کارها می‌توانند تنها با کار کردن با آن سایت واسطه، به لیست بزرگی از سایت‌های منتشرکننده رپورتاژ دسترسی داشته باشند. این سایت‌های واسطه‌ای ویژگی‌های مختلف هر منتشرکننده را مانند قیمت، اعتبار سایت، رتبه سایت و موضوع تخصصی آن نشان داده تا کار برای انتخاب یک سایت مناسب بسیار راحت باشد.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6905
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546