3 اشتباه تازه‌کارها در بازاریابی با ایمیل

3 اشتباه تازه‌کارها در بازاریابی با ایمیل
امتیازی ندارد

3 اشباه تازه کارها در بازاریابی ایمیل که می تواند آن بازاریابی را با شکست مواجه کند. اگر شما به تازگی وارد دنیای بازاریابی با استفاده از ایمیل شده اید، می توان گفت که شما هیجان زیادی دارید که سریع بتوانید ایمیل های خودتان را برای مشتری های خودتان بفرستید؛

اما این را بدانید که این عجله ممکن است باعث شود که شما ایمیل خودتان را برای مشتری هایی بفرستید که شمارا فراموش کرده اند یا حتی از این بدتر شما برای مشتری هایی ایمیل بفرستید که اجازه فرستادن ایمیل را به شما نداده باشند.

این کار ممکن است باعث شود که به طور اتفاقی شما ایمیل هایی نامناسبی برای آن ها بفرستید و یا از عبارت هایی استفاده بکنید که  مخاطب های شمارا که برای آنها ایمیل ارسال کرده اید را ناراحت کند و یا حتی شما ممکن است اشتباهاتی انجام دهید که شما را به مشکل های ارسال اسپم دچار کند و شما می توان گفت که شما نمی‌خواهید ایمیل های شما به پوشۀ هرزنامه ها و یا لیست سیاه مشتری و مخاطب خود برود.

بهتر است بدانید که جذب مخاطب از طریق وب سایت هم ممکن است شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان مراجعه کنید.

پس بیایید و قبل از اینکه بازاریابی ایمیلی خودتان را شروع کنید این مقاله را بخوانید و از 3 اشتباه تازه وارد های بازاریابی ایمیلی اطلاع پیدا بکنید.

اولین اشتباه از 3 اشتباه تازه‌کارها در بازاریابی با ایمیل: اجازه نگرفتن برای ارسال ایمیل

قبل از اینکه شما بخواهید ایمیلی را ارسال کنید، بهتر است که از تک تک گیرندگان ایمیل اجازه داشته باشید. حال این اجازه به چه معنایی است؟ اجازه به این معنا است که افرادی از شما درخواست بازاریابی ایمیلی کرده باشند! بیایید و قبل از اینکه زمان و پول خود را برای این کار صرف کنید و بر روی بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری کنید، بهتر است از مشتری های خودتان مجوز دریافت کرده باشید.

این را بدانید که این کار آسان تر از چیزی است که شما فکر می کنید و به شکایت های اسپمی کم تر، امکان تحویل بهتر، کاهش مسئولیت قانونی و مهم تر از همه بدست آوردن نتیجه های بهتری در باز شدن ایمیل و کلیک لینکی که داخل ایمیل قرار داده اید منجر می شود.

برای اینکه بتوانید اجازه مخاطب را بگیرید باید بتوانید کاری کنید که مخاطب خودش  آدرس ایمیل خودش را به شما بدهد. حال این کار به چه صورتی انجام می شود؟ به طور معمول این کار زمانی انجام می شود که شما در سایت خودتان مطلب ارزشمندی قرار داده اید و برای دانلود آن مطلب ارزشمند درخواست آدرس ایمیل کرده باشید اینگونه مخاطب شما برای اینکه بتواند به محتوای ارزشمند شما دسترسی داشته باشد آدرس ایمیل خودش را در جایی که شما خواسته اید قرار می دهد و شما می توانید با استفاده از آن ایمیل بازاریابی ایمیلی خودتان را اجرا کنید.

این را بدانید که بهتر است در جایی که قرار است ایمیل مخاطب را دریافت کنید جمله ای بنویسید که آن شخص اجازه می دهد که ایمیل هایی از طرف سایت شما برای او ارسال شود.

البته این نکته را بدانید که بعد از اینکه مخاطب اجازه داد و شما ایمیل هایی را برای او فرستادید باید مخاطب شما بتواند توانایی این را داشته باشد که عضویت خودش را در بازاریابی ایمیلی شمارا حذف کند و دیگر ایمیلی از سوی شما دریافت نکند.

دومین اشتباه از 3 اشتباه تازه‌کارها در بازاریابی با ایمیل: در بازارایبی ایمیلی عجله کردن

یکی از بزرگ ترین اشتباه هایی که شما می توانید در بازاریابی ایمیلی خود انجام دهید می دانید چیست؟ این است که شما بیاید و در لحظه ایمیل تبلیغاتی خودتان را بنویسید و در همان لحظه برای مخاطب خودتان آن ایمیل را ارسال کنید. اینگونه شما برای آن طراحی مناسبی انجام نمی دهید به محتوا توجه کافی نمی کنید و نمی دانید که عنوان ایمیل خودتان را چه بنویسید  عنوان یکی از موثرترین نکات در بازاریابی ایمیلی است که باعث می شود مخاطب روی ایمیل شما کلیک کند و ایمیل شمارا باز کند.

شما با این کار ایملی هایی ناقص و مشکل دار زیادی را برای افرادی ارسال می کنید که اصلا در سایت شما عضو نبوده اند و نشده اند. یا اینکه شمارا فراموش کرده اند، به یادنمی آورند که برای دریافت ایمیل های شما ثبت نام کرده باشند یا اینکه ممکن است سال ها از شما خبری نداشته باشند.

بعد از این چه اتفاقی می افتد؟ آن ها در برنامه ایمیلی خود که ایمیل های شمارا دریافت کرده اند روی دکمه این هرزنامه است کلیکل می کنند و ایمیل شمارا در هرزنامه های قرار می دهند. برخی از تحقیق ها نشان داده است که 10 تا 30 درصد از گیرندگان ایمیل حتی در مورد ایمیل های در خواستی خود هم این کار را انجام داده اند و آن ها را به بخش هرزنامه ها منتثل کرده اند. چرا؟ چون فکر می کردند تنها روش تاثیر گذار برای انصراف ار عضویت فهرست ارسال ایمیل همین است. بیایید و قبل از اینکه ایمیل خودتان را ارسال کنید ببینید و مطمئن شوید که ایمیل شما از هر جهت شرایط مناسبی را دارد که شما بتوانید ایمیل خودتان را ارسال کنید.

سومین اشتباه از 3 اشتباه تازه‌کارها در بازاریابی با ایمیل: فرض کنید که مخاطب ها شمارا می شناسند

شاید شما هم جز دسته از کسانی باشید که یک فرم های ثبت نام زیبایی را طراحی کرده اید و عده ای هم آمده اند و این فرم های شمارا پر کرده اند و آدرس ایمیل خودشان را در اختیار شما قرار داده اند. الان می خواهند ایمیل هایی را ارسال کنند. اگر چه آنها به طور مسئولانه ای اجازه هر یک از گیرندگان را قبل از ارسال ایمیل دریافت کرده اند. این را بدانید که احتمال زیادی وجود دارد که این افراد ثبت نام و عضویت خودشان را در فهرست ایمیلی شما فراموش کرده باشند؛ در نتیجه زمانی که به طور ناگهانی خبرنامه های ایمیلی را دریافت می کنند، فرستنده را به عنوان چی گزارش می کنند؟ به عنوان اسپمر گزارش می دهند . این افاق بیشتر از آنچه شماتصور می کنید روی می دهد. اگر شما مرتباً با اعضای فهرست خودتان تماس برقرار نمی کنید، کسانی که قبلا ایمیل های شمارا دریافت می کردند ممکن است ایمیل های شما را تقریبا فراموش کرده باشند.

نکته دیگه ای که باید به آن اشاره کرد این است که ما ایمیلی می فرستیم و می گوییم که فلان برند قصد دارد در این هفته تخفیف روی اجناس خود بگذارد. فرض ما این است که گیرندگان ایمیل ما  فلان برند را ختما می شناسند ولی این فرض و پیش زمینه ذهنی اشتباه است. شما بیایید و در متن های ایمیلی که می نویسید فرض خودتان را بر روی این بگذارید که دریافت کننده های ایمیل شما به هیچ شکل شمارا نمی شناسند  و با برند شما و محصولات شما آشنا نیستند شما بیایید و در متن ایمیل خودتان به هر نکته ای که لازم است مخاطب شما بداند بپردازید و آن را در متن ایمیل خودتان بنویسید و تا امکان کلیک شدن لینک های داخل ایمیل شما هم افزایش پیدا کند و شما بتوانید مخاطب های ایمیل فعالی را داشته باشید و شما بتوانید با استفاده از آن مخاطب ها فروش خودتان را هم بیشتر کنید.

در آخر

سعی کنید در بازاریابی ایمیلی خودتان به مخاطب توجه کنید و خودتان را جای مخاطب بگذارید و ایمیل هایی را ارسال نکنید که باعث ناراحتی مخاطب بشود.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10121
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546