الگوریتم رقص گوگل چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟
الگوریتم رقص گوگل، الگوریتم برای بهینه سازی جستجو گوگل است. این الگوریتم به سایت های نوپا اجازه دیدن شدن را می‌دهد و هدف آن این است که یک محیط رقابتی عادلانه را ایجاد کند. اگرچه نوسانات موجود در این الگوریتم باعث بهم ریختگی سئو کاران می‌شود ولی وجود این الگوریتم فواید بسیاری برای هرکسب و کار دارد.
5/5 - (1 امتیاز)

،الگوریتم رقص گوگل یک الگوریتم بهینه‌سازی جستجوی گوگل است که به وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌های پایین‌تر (صفحات دوم و سوم نتایج جستجو) هستند، کمک می‌کند تا برای بازه زمانی کوتاهی به رتبه‌های بالاتر یعنی در صفحه اول گوگل منتقل شوند. این الگوریتم با بررسی محتوای وب‌سایت‌ها، کیفیت بک‌لینک‌ها، سرعت بارگیری و دیگر عوامل بهینه‌سازی جستجوی گوگل، تصمیم می‌گیرد که کدام وب‌سایت‌ها باید به رتبه بالاتری منتقل شوند.

هنگامی که وب‌سایت‌ها به رتبه بالاتری منتقل می‌شوند، الگوریتم رقص گوگل برای بررسی رفتار کاربران در برابر این نتایج جدید و میزان رضایت آن‌ها از محتوای صفحه، اقدام به جمع‌آوری داده‌های کاربری می‌کند. این داده‌های کاربری شامل میزان برگشت کاربران، میزان بازدید و زمان سپری شده توسط کاربران بر روی وب‌سایت‌های جدید است. با تحلیل این داده‌ها، الگوریتم رقص گوگل بهترین وب‌سایت‌ها را انتخاب می‌کند و آن‌ها را به رتبه بالاتری منتقل می‌کند.

در نهایت، الگوریتم رقص گوگل با بررسی میزان رضایت کاربران و کیفیت محتوای وب‌سایت‌ها، تصمیم می‌گیرد که آیا وب‌سایت‌های منتقل شده به رتبه بالاتر، در آینده به همین رتبه بالا باقی خواهند ماند یا نه. به این ترتیب، الگوریتم رقص گوگل به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا به رتبه بالاتری در نتایج جستجوی گوگل دست یابند و به همین ترتیب، کاربران هم بهترین محتوا را در صفحه نتایج جستجوی گوگل خود خواهند دید.

اگر قصد یادگیری مباحث کاربردی در رابطه با سئو را دارید، پیشنهاد ما این است از صفحه طراحی سایت دیدن فرمایید.

آشنایی مقدماتی با الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل یکی از قدیمی ترین الگوریتم هاست که با هدف بهینه سازی نتایج جستجو گوگل در سال 2004 به صورت رسمی معرفی شد. با این حال، استفاده از این الگوریتم، به دلیل ایجاد فضای عادلانه در رقابت، باعث ایجاد اضطراب و نگرانی بسیاری برای کاربران می‌شود. دو دلیل عمده برای این اضطراب عبارتند از:

– سقوط بلافاصله رتبه پس از بهبود رنک
– افزایش بلافاصله رتبه پس از کاهش رنک

بنابراین، با این الگوریتم باید همیشه برای وقوع اتفاقات غیرمنتظره آماده باشید. در بعضی موارد، همراه با بهبود رتبه، شما شادی و هیجان زیادی را تجربه می‌کنید. در چنین شرایطی، احتمال ورود رقص گوگل و کاهش رتبه شما وجود دارد و به ناامیدی شما منجر می‌شود. البته، برعکس این موضوع نیز ممکن است رخ دهد. در همان زمانی که کاهش رتبه کلیدواژه‌های شما به استرس و نگرانی کسب‌وکار شما منجر می‌شود، افزایش بلافاصله رتبه شما نیز می‌تواند شما را به طور ناگهانی و بدون انتظار، سرخوردگی بیشتری برای کسب‌وکارتان بیاورد.

چرا گوگل دنس توسعه یافته است؟

دلیل اصلی ارائه الگوریتم رقص گوگل، فراهم کردن فرصتی عادلانه برای رقابت کسب و کارهای اینترنتی بود. اگر گوگل قرار است یک فضای رقابتی منصفانه فراهم کند، هر وبسایتی باید فرصت دیده شدن را داشته باشد. ممکن است یک وبسایت جدید، محتوای خلاقانه و جذابی را ارائه دهد. اگر فرصت دیده شدن ندارد، چگونه می‌تواند تجارت خود را بهبود بخشد؟

برای بررسی اهمیت این ابزار قدیمی، یک مثال را در نظر بگیرید:

تصور کنید یک مسابقه استعدادیابی خوانندگی (کلمات کلیدی) با 10 شرکت کننده (سایت) در حال برگزاری است. برای این که همه شرکت کنندگان در یک رقابت منصفانه شرکت کنند، باید به هر فرد فرصتی برای خواندن به اندازه دیگران داده شود (رقص گوگل). پس از اجرای همه شرکت کنندگان، رتبه بندی (پیج رنک) شروع می‌شود.

این مسابقه شامل افراد مختلفی است، مانند افراد شناخته شده (وبسایت‌های معتبر)، افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند (صداهای کمتر شناخته شده) و همچنین خوانندگان آماتوری که تجربه کاری خاصی ندارند (وبسایت‌های جدید).

در این مسابقه، چند نکته بسیار مهم وجود دارد:

– شانس رتبه 1 شدن برای افراد شناخته شده بیشتر است، اما همه باید فرصتی برای رقابت داشته باشند.
– نظر داوران تنها بخشی از امتیازات است، بلکه امتیازات اصلی بر اساس آراء تماشاگران تعیین می‌شود.
– در صورت عدم انصاف در مسابقه یا عدم صلاحیت نفر اول، در دوره بعدی مسابقه تماشاگران شرکت نخواهند کرد.

در واقع، رقص گوگل یک الگوریتم ضروری در فضای وب است که به خصوص برای وبسایت‌های جدید بسیار مفید است. زیرا این ابزار، فرصتی عادلانه برای رقابت کسب و کارهای اینترنتی فراهم می‌کند، تماما مانند یک مسابقه خوانندگی.

نحوه کارکرد الگوریتم رقص گوگل

مانند انتخاب بهترین خواننده در یک مسابقه استعدادیابی که به جز داوران، تماشاگران هم باید رای بدهند، انتخاب بهترین صفحه در نتایج جستجوی گوگل نیز به تنهایی قابل تضمین نیست. گوگل برخی از فاکتورها را بدون نیاز به تحلیل رفتار کاربر بررسی می‌کند، مانند طراحی بهینه برای گوشی‌های همراه، تجربه کاربری کارآمد و سرعت بارگذاری صفحه و … که نمونه از این فاکتور ها است.

اما برخی از فاکتورها تنها پس از ورود کاربر به صفحه موردنظر بررسی می‌شوند، مانند نرخ کلیک، مدت زمان بازدید صفحه و تعداد اشتراک‌های اجتماعی. برای بررسی این فاکتورها، الگوریتم گوگل صفحات را به رتبه‌های مختلف منتقل می‌کند، سپس با توجه به کیفیت صفحه، به رتبه‌های بالاتر یا پایین‌تر منتقل می‌شود.

برای مثال، فرض کنید صفحه شما به رتبه 4 منتقل شده است. گوگل پس از چند روز، نرخ کلیک این صفحه را بررسی می‌کند. میزان نرخ کلیک میانگین رتبه 4 نتایج حدود 7.6 درصد است. اگر نرخ کلیک شما از این میزان بیشتر باشد، شما می‌توانید بهبود رتبه خود را ببینید. اما اگر نرخ کلیک شما کمتر از این میزان باشد، احتمالا رتبه شما کاهش خواهد یافت.

الگوریتم رقص گوگل چه زمانی دیده می‌شود؟

در کل، الگوریتم رقص گوگل در چهار حالت فعال می‌شود:

1. زمانی که شما سایت نوپایی را اداره می‌کنید.

2. زمانی که در حال فعالیت در کوئری‌های رقابتی هستید.

3. زمانی که یک کمپین لینک‌سازی را شروع می‌کنید.

4. زمانی که شما جزئیات صفحه را تغییر می‌دهید، مانند به‌روزرسانی محتوا یا تغییر در طراحی.

بهترین راه برای جلوگیری از نوسانات گوگل

متأسفانه، الگوریتم گوگل دنس یک ابزار است که برای بهبود نتایج جستجوی گوگل توسعه داده شده است. این الگوریتم بر روی هر سایت و کسب و کاری تأثیر می‌گذارد و اجتناب یا مقابله با آن غیرممکن به نظر می‌رسد. با این حال، برای کاهش نوسانات سایت بهتر است در جهت زیر حرکت کنید

– افزایش قدمت دامنه

– فعالیت بر روی کلمات کلیدی کم رقابت

با اینکه لینک سازی و به روز رسانی محتوا می‌تواند منجر به نوسانات صعودی شود، اما اگر به درستی انجام شوند، می‌تواند به نفع شما باشد. بنابراین، بهتر است فرمول بالا را به صورت زیر تغییر دهید:

– پایدارترین حالت صفحات سایت = افزایش قدمت دامنه + فعالیت بر روی کلمات کلیدی کم رقابت + لینک سازی و به روز رسانی محتوا به درستی و با اندازه‌گیری دقیق انجام شود.

شناسایی فعالیت گوگل دنس

با مشاهده نمودارهایی که در Google Search Console در دسترس قرار دارند، می‌توان به راحتی تغییرات الگوریتم Google را که با نام Google Dance شناخته می‌شود، تشخیص داد. این الگوریتم می‌تواند منجر به تغییرات چشمگیر در رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل شود. برای شناسایی این تغییرات، دو روش متفاوت وجود دارد:

1. نمودار کلیک صفحه: با بررسی نمودار کلیک‌هایی که برای یک صفحه دریافت می‌شود، می‌توان به فعالیت رقص گوگل پی برد. به عنوان مثال، اگر تعداد کلیک‌هایی که برای یک صفحه دریافت می‌شود در چند روز پشت سر هم تغییر کند، این ممکن است نشانه فعالیت رقص گوگل باشد.

2. نمودار رتبه صفحه: مشاهده نوسان در رتبه یک صفحه در طول چند روز نیز می‌تواند بیانگر فعالیت رقص گوگل باشد. به عنوان مثال، اگر یک صفحه در یک روز در رتبه اول قرار داشته باشد ولی در روز بعد به رتبه دوم منتقل شود، سپس در روز بعد دوباره به رتبه اول بازگردد، این نشانه فعالیت رقص گوگل است.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، الگوریتم رقص گوگل یکی از الگوریتم های گوگل است که با هدف ایجاد محیط رقابتی انصافانه در فضای نتایج جستجو گوگل ایجاد شده است. با اینکه نوسانات این الگوریتم باعث ایجاد اضطراب در سئوکاران می‌شود ولی دنیای سئو بدون وجود این الگوریتم معنایی نخواهد داشت. اگر امروزه هر کسب و کاری فرصت دیده شدن دارد این فرصت را مدیون الگوریتم رقص گوگل است.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=11223
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546