بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا
امتیازی ندارد

بازاریابی درونگرا یکی از روش های بازاریابی مدرن است که در بسیاری از کمپانی های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد این نوع بازاریابی برای ارتباط و تاثیرگزاری هرچه بهتر برروی مشتری انجام می شود. این روش به بازاریابان شرکت این اجازه را می دهد تا بتوانند تجربه خرید مشتری از کمپانی را بهبود ببخشند و این حس را برای مشتریان به وجود می اورد که کالا و خدمات به زور به آنها فروخته نشده بلکه با میل خود محصولات را تهیه کرده است

شاید این اصطلاح که محتوا پادشاه است را شنیده باشید . در حقیقت در بازاریابی درونگرا محتوا واقعا پادشاه می باشد. به این شکل که اهمیت کیفیت بر کمیت بسیار بیشتر است و نکته است که باید در بازاریابی درونگرا به ان توجه کنیم. البته باید به این نکته هم توجه کنیم که در بازاریابی درونگرا نباید فقط به محتوا توجه کنیم بلکه عوامل دیگری در در این نوع بازاریابی دخیل می باشد.

صنعت هایی مانند مراقبت های بهداشتی ، خدمات مالی، تولید، استخدام و آموزش که دارای قوانین بسیار سختی می باشند می تواند برای ایجاد حس اطمینان در مشتریان خود از بازاریابی درونگرایی استفاده کنند.

تعریف بازاریابی درون گرایی

بازاریابی درونگرایی یک نوع استراتژی است که هدف آن خلق محتوای مفید ، خلق تجربه ی باارزش متناسب با نیاز مخاطبین می باشد

در واقع فرایند کاری در این نوع بازاریابی بیان راه حل های مناسب و کارآمد برای برطرف کردن نیاز مشتری می باشد. با انجام این کار می‌توانید میان خود و مشتریان رابطه‌ای طولانی‌مدت ایجاد کنید و به طرفداران برند خود بیفزایید

بازاریابی درونگرایی چطور عمل می کند؟

در این نوع بازاریابی افرادی را جذب می کنیم که به دونبال خدمات و یا محصولاتی هستند که شما ارائه می دهید. مثلا اگر کسی در موتور جستجوی گوگل بدنبال کالای خاصی می گردد با سرچ کردن در  سریع با سایت شما روبرو شود و بتواند محصول مدنظرش را از آن تهیه کند.

برخلاف بازاریابی برونگرا در این گونه بازاریابی نیاز نیست تا برای جذب مخاطبین بجنگید. نام دبگر بازاریابی درونگرا بازاریابی روبایشی هم می باشد که در این روش با به اشتراک گذاری تجربه خود با دیگران سعی بر این داریم تا حواس مخاطبین را به سمت خود جلب کنیم.
روش اصلی کار در این نوع بازاریابی به این گونه می باشد که شما با خلق محتوایی در خور و متناسب با نیاز مشتری ف توجه مشتری را به سمت خود جلب کنید در واقع در این روش ما سعی بر این داریم تا نیاز مخاطبین را برطرف کنیم و به این شکل حس اعتماد در آنها بوجود آوریم. مهمترین کار بعد از این که مخاطبین را به سمت خود جذب کردیم این است که حفظ و نگه داری »خاطبین به وسیله ی ارائه مطالب دیگر به این افراد می باشد. در نهایت با ارائه خدمات متناسب با نیاز و علاقه‌ی مخاطبان، آن‌ها را به مشتریانی راضی و وفادار تبدیل کنید.
در این نوع بازاریابی کافیست نا نیاز مشتریان را پیدا کرده و متناسب با آن نیاز محتوایی جذاب ، بروز و هدفمند تولید کنید. به مرور زمان از این طریق می توانید مخاطبین را به سمت خود جذب کنید و حس اعتماد را در آنها بوجود آورید.
جذابیت استفاده از این روش به این دلیل است که در این روش بجای آن که شما به دنبال مخاطبین باشید مخاطبین خودشان شما را پیدا می کنند. سپس با ارائه محصولات و خدمات مناسب و درست آن هم در زمان مناسب مخاطبین را به مشتریانی راضی و خوشحال تبدیل کنید.
این را بدانید در بازاریابی درونگرا مشترین راضی برای رفع نیاز خود دباره به سراغ شما می آیند و برند شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند و همین موضوع باعث می شود که کسب و کارتان خیلی سریع رشد کند و و درآمدتان افزایش یابد درحالی که اگر در این نوع بازاریابی مشتریان از محصولات و خدمات شما ناراضی باشند از برند شما بد می گویند و خیلی سریع به برند شما ضربه وارد می شود . به همین دلیل هم باید قبل از این که به سراغ این نوع بازاریابی بروید از کیفیت محصولات و خدمات خود اطمینان داشته باشید.

مزایای بازاریابی درونگرا

بهترین مزیتی که این نوع بازاریابی دارد هدفمند بودن و بازدهی بالای این نوع بازاریابی می باشد.
در بازاریابی درونگرا با هدفمندی بیشت به سراغ افراد جامعه می روید و نیاز نیست که برای یک جامعه ی گسترده تبلیغات انجام دهید. در این نوع بازاریابی می توانید متناسب با ویژگی های بازار هدف فعالیت هایی که می خواهید را انجام دهید . در این نوع بازاریابی می توانید کلمات کلیدی که نیاز کسب و کار شماست را به راحتی پیدا کنید و تمرکز خود را برربو آنها قرار دهید زیرا می دانید مخاطبان هدف شما یک چنین کلماتی را سرچ و جستجو می کنند. از آنجایی که کاربر حین جستجو برای پاسخ سوال و رفع نیاز خود، با برند شما آشنا شده است، بازدهی بالا می‌رود و مخاطب با میل و رضایت بیشتری با شما ارتباط برقرار می‌کند.

موثر، هزینه کنید

یکی از مواردی که در همان ابتدای کار برای انتخاب یک روش بازاریابی باید به آن دقت شود میزان هزینه ای است که باید به آن توجه کرد و این که بازگشت این هزینه چقدر می باشد. باتوجه به هدفمندبودن مخاطبین در این روش میزان هزینه ای که باید برای این روش داد خیلی کمتر از بازاریابی برونگرا می باشد. تقریبا با کمک بالا و پایین کردن هزینهی بازاریابی درونگرا حدودا یک سوم بازاریابی برونگرا می باشد.

ماندگار شوید

همانگونه که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم یکی از عواملی که باعث می شود بازریابی درست عمل کند محتوا مناسب می باشد. با تولید محتوای مناسب آن هم در زمان درست می توانید تعداد زیادی از مخاطبین را به سمت خود بکشانید و به این کل خود را به یک برند تبدیل کنید. به مرور زمان با بهبود سئو و افزایش ترافیک وب‌سایت‌تان، رتبه‌های بهتری در نتایج گوگل دریافت می‌کنید و با مخاطبان بیشتری در ارتباط قرار می‌گیرید.

آنالیز کنید

یکی از مزایایی که بازاریابی برونگرا در اختیار شما قرار می دهد امکان تحلیل و آنلایز کردن رفتار مخاطبین می باشد. شما به کمک ابزاری که در اختیار دارید می توانید این تحلیل ها را انجام دهید.  با توجه به نتایج و بازخوردی که از آنالیز و تحلیل رفتار کاربران و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دریافت می‌کنید، می‌توانید جهت بهبود کمپین‌های خود قدم بردارید و به صورت موثرتری با کاربران در ارتباط باشید.

پیشنهاد می کینم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=8974
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546