سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، فرایندی است برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب‌ سایت‌ها از طریق نتایج جستجو. به زبان ساده‌تر، متخصص سئو کاری می‌کند که وب‌سایت شما در کلمات کلیدی خاص، در رتبه‌‌های بالاتر گوگل قرار بگیرد.

وقتی به ایده های بازاریابی جدید نیاز دارید اولین کاری که انجام می دهید چیست؟ وقتی به دنبال پیدا کردن یک گوشی موبایل جدید هستید چطور؟ یا حتی زمانی که متوجه پنچری لاستیک در خودرو می شوید؟

حدس من این است که به گوگل مراجعه کنید.

امروزه SEO که یک فرآیند دراز مدت است یکی از اولویت های اصلی بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها به حساب می آید. برای گرفتن نتیجه مناسب باید در طول زمان و به صورت مداوم بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت شما کار شود. تمام افرادی که در وب سایت فعال هستند از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت را تولید می کند باید آشنایی کافی با اصول اولیه سئو داشته باشند به همین خاطر دانستن مفاهیم سئو و یادگیری اولیه سئو لازم است.

در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که SEO چیست، چگونه کار می کند و چه کاری باید انجام دهید تا سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو قرار دهید.

سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست؟

SEO مخفف Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. در واقع مجموعه فعالیت هایی که در طراحی، کدنویسی وب سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی داخلی یا خارجی انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتیاج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای وب سایت خود به دست آوریم.

سئو یک کار دراز مدت است. به دلیل اینکه الگوریتم های گوگل در طول زمان تغییر می کنند و همچنین قدرت رقبای شما نیز متغیر است، برای گرفتن نتیجه مناسب از سئو سایت تان باید در طول زمان و به صورت مداوم بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما کار شود. تمام افرادی که در سایت فعال هستند از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت را تولید می کند باید آشنایی کافی با اصول اولیه سئو داشته باشند به همین خاطر دانستن مفاهیم سئو و یادگیری اولیه سئو لازم است.

چرا سئو لازم است؟

  • به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری است.
  • نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است.
  • یک استراتژی بلند مدت می باشد.
  • قابل تحلیل و سنجش است.
  • باعث جلب اعتماد و اعتبار برند می شود.

گوگل چگونه یک صفحه را رتبه بندی می کند؟

هدف موتورهای جستجو  برای بهینه سازی وب سایت ارائه پاسخ ها و اطلاعات یه کاربران متناسب با درخواست آنها است. برای این هدف که توسط الگوریتم ها انجام می شود دو عامل مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

  • ارتباط بین عبارت جستجو و محتوای یک صفحه؛ که موتورهای جستجو آن را با عوامل مختلفی مانند موضوع یا کلمات کلیدی ارزیابی می کنند.
  • اعتبار؛ که با محبوبیت یک وب سایت در اینترنت سنجیده می شود. گوگل فرض می کند که هر چه یک صفحه یا منبع محبوب تر باشد، محتوای آن برای خوانندگان ارزشمندتر است.

و برای تجزیه و تحلیل همه این اطلاعات از معادلات پیچیده ای به نام الگوریتم های جستجو استفاده می کنند.

موتورهای جستجو الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند. اما با گذشت زمان، سئوکاران برخی از عواملی را که هنگام رتبه بندی یک صفحه در نظر گرفته، شناسایی کرده اند. از آنها به عنوان فاکتورهای رتبه بندی برای استراتژی سئو استفاده می شود.

موتورهای جستجو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو که مهمترین آن ها گوگل می باشد برای بهینه سازی وب سایت ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت این اطلاعات را در یک پایگاه داده عظیم ذخیره می‌کنند.

در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود.

به طور کلی مراحل عملکرد موتورهای جستجو برای سئو سایت به صورت زیر است:

  • خزش Crawling: مشاهده و بررسی صفحات وب سایت ها
  • فهرست کردن Indexing: فهرست کردن صفحات مشاهده شده در پایگاه داده
  • رنبه بندی کردن صفحات Ranking: رتبه بندی نتایج بر اساس کلمات کلیدی
  • نمایش نتایج به کاربر در صفحه نتایج جستجو

مراحل سئو برای بهینه سازی سایت

  • سئو تکنیکال یا Technical SEO

زیر مجموعه سئو داخلی است به اقداماتی که فرآیند خزش و ذخیره اطلاعات را برای ربات های گوگل راحت تر می کند گفته می شود. هدف اصلی سئو فنی یا تکنیکال بهنیه سازی زیرساخت وب سایت است و هیچ ربطی به محتوا یا تبلیغ وب سایت ندارد.

ساخت نقشه سایت، ایجاد و بهینه سازی فایل ربات و سازگاری با موبایل… برخی از الزامات اولیه در سئو تکنیکال هستند. همچنین با استفاده از سئو فنی می توانید مشکلات وب سایت خود را رفع و آن را آنالیز کنید.

  • سئو داخلی یا On-page SEO

فرآیندی که شما روی خود وب سایت به منظور بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو انجام می‌دهید. نظیر تولید محتوای مفید، برچسب ها، ایجاد لینک‌های داخلی و بهبود تجربه کاربری وب سایت. با آنچه می توانید کنترل کنید شروع کنید،بدیهی است که شما کنترل بسیار بیشتری بر سئوی درون صفحه خود دارید.

سایت فعلی خود را به دقت از نظر نقاط ضعف و فرصت های رشد ارزیابی کنید و قبل از اینکه منابع زیادی را برای ساخت لینک و تبلیغ سایت خود مصرف کنید ابتدا روی ساختن یک صفحه وب خوب و مرتبط که کاملاً برای موتورهای جستجو بهینه شده است، تمرکز کنید.

  • سئو خارجی یا Off-page SEO

شامل تمام اقداماتی است که خارج از وب سایت انجام می دهید تا بر بر رتبه خود در موتور های جستجو تاثیر بگذارید. این اقدامات می تواند شامل ایجاد بک لینک ها، فعال بودن در رسانه های اجتماعی و … باشد. لینک سازی خارجی اصولی و هدفمند در کنار سئو داخلی و محتوای ارزشمند می تواند جایگاه وب سایت شما را در موتور های جستجو بهتر کند.

سئو خارجی از فاکتورهای متعددی پیروی می‌کند که رعایت آن‌ها می‌تواند در موفقیت وب سایت شما  نقش چشم گیری داشته باشد.یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل بک لینک هایی از وب سایت های دیگر است که به سایت شما اشاره می کنند. اگر تعداد زیادی لینک ارزشمند به صفحات خود دارید، موتورهای جستجو فرض می‌کنند که محتوای فوق‌العاده‌ای دارید که برای کاربران ارزش ایجاد می‌کند. همچنین این این بک لینک ها اعتبار برند شما را افزایش می دهند.

تکنیک سئوی کلاه سفید در مقابل سئوی کلاه سیاه

اصطلاحات «کلاه سفید و کلاه سیاه» در واقع از فیلم‌های قدیمی وسترن می‌آیند، که در آن شخصیت‌های خوب معمولاً کلاه‌های سفید گاوچرانی و افراد بد کلاه سیاه می‌پوشند. در صنعت فناوری مدرن، این اصطلاحات در مورد هکرهای کلاه سفید یا کلاه سیاه استفاده می شود. امروزه کارشناسان سئو اصطلاحات سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را برای تمایز بین شیوه های بهینه سازی موتور جستجو خوب و بد ابداع کرده اند.

تفاوت بین سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید مربوط به تکنیک هایی است که هنگام تلاش برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو استفاده می شود. سئو کلاه سفید شامل جستجوی راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربر است، در حالی که سئو کلاه سیاه به دستکاری الگوریتم گوگل برای بهبود رتبه‌بندی متکی است. عواقب سئو کلاه سیاه احتمالاً می تواند منجر به ممنوع شدن سایت شما از موتور جستجو و حذف فهرست به عنوان مجازاتی برای استفاده از تکنیک های غیراخلاقی شود.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=6424

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست سئو و بهینه سازی وب سایت

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546