استراتژی انتخاب میدان نبرد برندسازی
استراتژی انتخاب میدان نبرد برندسازی یکی از مواردی است که که برای برند سازی و تبلیغات جزو مهمترین کارهایی است که باید مدنظر خود قرار دهید در این مقاله به بررسی این که در کجا باید فعالیت کنید تا برند خود را سریعتر بسازید با شما مطالبی را بازگو می کنیم

استراتژی انتخاب میدان نبرد برندسازی

استراتژی انتخاب میدان نبرد برندسازی

استراتژی میدان نبرد آن چیزی است که به این معنا است که با چه کسانی رقابت کنید آن هم با چه محصولی. با استراتژی میدان نبرد انتخاب می‌کنید که با چه محصولی با چه کسانی به رقابت بپردازید. قبل از خواندن ادامه متن بهتر است این را بدانید که سایت یکی از بسترهایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن برای خود مشتری جذب کنید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان می‌توانید مراجعه کنید.

استراتژی فروش و بازاریابی به این معنی است که شما میخواهید با چه کسی رقابت کنید آن هم چگونه. اگر شما تصمیم بگیرید که محصولات خودتان را تغییر دهید مخاطب های شما و رقیب‌های شماهم تغییر می‌کنند مانند کشوری که در محاصره کشور های دیگر است و میخواهد به نبرد بپردازد. جهت حمله اساس برنامه ریزی را تعیین می‌کند.

با تغییر مشتری رقبا هم تغییر می‌کنند

یکی از مثال های عالی که می‌توان در رابهط با تغییر استراتژی میدان نبرد زد استیو جابز است، استیو جابز با تولید آیفون اپل را در میدان نبرد جدیدید قرار داد که در این میدان نبرد مشتری ها تغییر کرده بودند و رقبا هم تغییر کرده بودند. اپل تا بحال این میدان نبرد را تجربه نکرده بود اپل توانست با ورود به صنعت موبایل و تلفن های همراه خودش را وارد یک میدان نبرد تازه کند اپل با تغییرات و نوآوری هایی که در روند خودش داشت توانست موبایل‌ها و تلفن‌های همراه بهتری را نسبت به رقبای خود یعنی نوکیا،بلک‌بری یا سونی اریکسون  ارائه دهد و این گونه توانست با استفاده از فناوری های جدبد که کیفیت کار و لذت استفاده از تلفن‌های همراه را بیشتر می‌کرد توانست در این میدان تازه خودش را پیدا کند و برای خودش جایگاهی را تعیین کند

اگر میخواهید میدان نبرد تازه ای برای خودتان انتخاب کنید بهتر است اول به مشتری های خودتان بپردازید که مشتری های امروز دنبال چه چیزی هستند و  در سال های آینده به چه جیز هایی نیاز پیدا می‌کنند یا می‌خواهند؟ شما چطور می‌توانید فناوری های جدید عرضه کنید تا بتوانید مشتری های خودتان را راضی نگه دارید چه در حال چه در آینده که انتظاراتشان تغییر می کند. برنامه‌ریزی بازار با تفکر در مورد مشتریان و روش های خوشحال کردن و راضی کردن آنها آغاز می‌شود و شما باید بتوانید اول از همه به این موضوع پپی ببرید که چگونه میخواهید مشتری های خودتان را خوشحال و راضی کنید.

شاید شما تصمیم بگیرید که مشتریان خود را تغییر دهید و به دنبال بازارای بروید که در آن رقابت خاصی وجود ندارد و کسی نیست که در آن میدان نبرد بتواند بدرستی رقابت کنید و اگر هم کسی باشد خدماتش آنقدر ضعیف است که نمی تواند مشتری های آن میدان نبرد را راضی کند. شما می‌وانید با انتخاب مشتریان جدید و یا ارائه محصولات و خدمات جدید به مشتری های فعلی و یا مشتری های آینده، ماهیت میدان نبرد خودتان را تعیین کنید و آینده کسب و کارتان را می‌توانید اینگونه متحول کنید و آینده جدیدی برای کسب و کار خودتان به ارمغان بیاورید.

نقاط قوت شما در مقابل نقاط ضعف رقبای شما

از خودتان این سوال را بپرسید که نقطه های ضعف و قوت رقبا در بازار کنونی و در بازارهایی جدیدی که میخواهم و میتوانم به آنها وارد شوم چیست؟

برای مثال نقطه های قوت بلک بری این بود که موفقیت عظیمی داشت آن موفقیت عظیم چه بود تولید گوشی های همراه برای تجار بود. حال ضعف بزرگ این شرکت جه بود؟ ضعف بزرگ این شرکت این بود که آنقدر به رتبه اول بودن خودش اعتقاد و باور داشت که دیگر نوآوری برای محصولات خودش را فراموش کرده بود و بدون هیچ کار خاصی نشسته بود و منتظر بود که شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ و گلگسی وارد بازار شوند و جای او را بگیرند. این شرکت در پنج سال از پیشرو بودن در بازار خودش به یک شرکت ورشکسته تبدیل شد. اگر سازندگان شرکت بلک‌بری  به جای اینگه بنشینند و زمان و پول و تحقیقات زیادی را صرف پاداش دهی به خود و کسب سود سهام کنند، صرف بهبود کالاهای خودشان می کردند و خودشان را بروز می کردند و نوآوری در محوصلات خودشان ایجاد میکردند. این اتفاق نمی‌افتاد.

نقطه های صعف رقیب های شما چیست؟ نقطه های قوت رقیب های شما چیست؟ از مثال بالا استفاده کنید و ببینید چطور می توانید از نقطه ضعف های رقبای خود استفاده کنید؟ یعنی اینکه نقطه ضعف های رقیب های شما چه فرصت هایی را برای شما ایجاد می کنند که شما می‌توانید با استفاده از آن نقطه ضعف ها به پیشرفت کسب و کار خودتان و پیدا کردن جایگاه خوب برای کسب و کارتان بدست بیاورید. همزمان با اینکه دنبال نقطه ضعف های خودتان بگردید آنهارا اصلاح کنید و بروید سراغ نقطه های قوت خودتان آن هارا تقویت کنید و سعی کنید به دنبال راهی باشید تا بتوانید با استفاده از آن نقطه های قوت خودتان را بهبود ببخشید و نقطه های ضعف خودتان را جبران کنید و آنهارا بهترین کنید تا بتوانید نسبت به رقیب های خودتان برتری داشته باشید.

درباره واکنش های رقابتی که ممکن است رقبای شما در مقابل شما انجام دهند فکر کنید. رقبای شما ممکن است برای دفاع و محافظت از کسب و کار خودشان و جایگاه خودشان در برابر شما اقداماتی انجام دهند آن ها برای محافظت از درآمد و مشتری های خودشان ممکن است دست به اقداماتی بزنند. به این موضوع فکر کنید که اگر شما بیایید و با محصولی و خدمتی تازه وارد این بازار و میدان رقابتی شوید ممکن است چه واکنشی از طرف رقیب های خودتان داشته باشید. اگر شما تصمیم بگیرید با محصول و خدمت فعلی وارد بازار جدیدی شوید و یا اینکه بودجه تبلیغاتی را برای کسب و کار خودتان صرف کنید تا بتوانید سهم بیشتری را از بازار بگیرید واکنش احتمالی که رقبای شما ممکن است  انجام دهند چه خواهد بود؟ آنها ممکن است مانند بلک بری ننشینند و منتظر نمانند تا شما به بازارشان حمله کنید و آن را از آنها بگیرید. به این اقدامات و محافظت ها فکر کنید.

از منبع‌های خودتان محافظت کنید

یکی از معروف‌ترین نبردها در تاریخ باستان، میان ارتش روم و ارتش یونان به رهبری پیروش شاه درگرفت. در آخر نبرد، نیروهای پیروس با از دست دادن تقریبا نیمی از ارتش خود بر رومی ها غلبه کردند.

وقتی شخصی خواست این پیروزی بزرگ را مقابل ارتش روم را به پیروش تبریک بگویید وقتی تبریک گفت پیروس شاه جمله معروفی را بر زبان آورد که در تاریخ ماندگار شد:« نبرد دیگری پیش‌رو دارم. هنوز کارم تمام نشده است».

سال بعد، رومی ها بازگشتند و نبرد دیگری درگرفت؛ اما نیروهای پیروس آنقدر از نبرد نخست خسته بودند که به طور کامل مغلوب نیروهای تازه نفس رومی شدند و او پادشاهی و زندگیش را از دست داد.

شما بهتر است در کسب و کارتان به پیروزی پیروسی نرسید. نباید اگر به برتری بازار دست یافتید، آنقدر هزینه مالی داشته باشید که این پیروزی در آخر برای شما پوچ شود.

محصول و رقبای خودتان را با دقت تغییر دهید

تغییر کسب و کار باعث تغییر رقبا می شود و تغییر رقبا باعث تغییر کسب‌وکار می شود. عمل و عکس‌العمل رقبا تعیین کننده رشد شما سهم بازار و سودآوری است. به عنوان یک استراتژی پرداز خوب، رقبا را به خوب و با دقت بررسی کنید و  سعی کنید که  واکنش هایی که احتمال دارد رقیب های شما هنگام ورود شما به بازار انجام دهند را مشخص کنید؛ همچنین به این موضوع بیندیشید که آیا می توانید شما در مقابل رقبای جدیدی که در فکر نبرد با آنها هستید، به سهمی قابل توجه از بازار دست پیدا کنید تا بتوانید کسب و کار خودتان را رشد دهید؟ یا خیر؟

در آخر

سعی کنید که زمانی که بازار خود را تغییر می‌دهید و میدان تازه ای را برای نبرد انتخاب می‌کنید به تقریبا همه جوانب فکر کرده باشید و با ایده و پشتکار و امید وارد بازار های تازه شوید تا بتوانید دوام بیاورید و کسب و کار خودتان را رشد دهید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10828

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست استراتژی انتخاب میدان نبرد برندسازی

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546