لیستی از بهترین افزونه های سئو

لیستی از بهترین افزونه های سئو
امتیازی ندارد

افزونه های سئو، یکی از انواع افزونه هستند. افزونه ها، یکی از مهم ترین مواردی هستند که هنگام طراحی سایت با وردپرس از آن ها استفاده می شود. در این مقاله می خوایهم بهترین افزونه های وردپرسی که در فرایند سئو مفید واقع می شوند را معرفی کنیم و به طور خلاصه به هر کدام بپردازیم.

پیشنهاد می کنیم از صفحه طراحی سایت خدماتی در اصفهان دیدن فرمایید.

یک نکته مهم که هنگان نصب افزونه بایدئ به ان توجه کنید این است که باید بهترین نسخه آن را استفاده کنید. در مارکت ایرانی معمولاغ یک نسخه اورحینال خیرداری شده و سپس ترجمه می شود و همان را به صورت بی نهایت به فروش می رسانند. قاعدتا با اینکه خرید از وبسایت های ایرانی باصرفه تر است اما برخی از این محصولات در فروشگاه ها یغیر معتبر به فروش می رسند و ممکن است کد مخرب داشته باشند.بنابر این همیشه بهتر است از نسخه اورجینال خرید کنید.

نسخه اورجینال با اینکه قیمت بالاتری دارد اما مطمعن هستید که آسیبی به سایت وارد نمی کند. اگر شرایط خرید نسخه اورجینال را نداشتید می توانید از فروشگاه های ایرانی معتبر نسخه غیراورجینال را خریداری کنید.

بهترین افزونه های سئو

واضح است که اگر سایت سئو پذیر نباشد و در آن نکات مربوط به سئو رعایت نشده باشد، حتی اگر بهترین مقالات و محتوا در آن گذاشته شود باز همنمی توان آن را به رتبه های بالا رساند. زیرا در صورتی این مقالات فایده دارند که اصول سئو در سایت رعایت شده باشد.

برای اینکه بتوانیم موتورهای جست و جو را بهنه سازی کنیم و در نتایج در رتبه های بالتری ظاهر شویم باید بتوانیم اصول سئو را به درستی رعایت کنیم. در سراسر دنیا افزونه های متعددی برای این کار وجود دارد که امروز به شش مورد از آن ها می پردازیم.

می توانیم با افزونه ای شروع کنیم که رتبه اول معروف ترین ها را به خود اختصاص داده است:

1. Yoast SEO

این افزونه یکی از معروف ترین افزونه های وردپرس و بدون شک معروف ترین افزونه مربوط به سئو است. نام این افزونه همانطور که پیش تر گفتیم یواست سئو است. از سال 2008 تا کنون لین افزونه به طراحان وبسایت بسیار زیادی کمک کرده است تا بتوانند سایتی سئو پذیر طراحی کنند. و همچنین صاحبین کسب و کار و تیم سئوی آن ها ینز با کمک این افزونه توانسته اند برای وب سایت خود ذتبه های بالتتری بدست بیاورند.

یواست سئو مزایای زیادی دارد که به چندتای ان ها اشاره خواهیم کرد:

  1. بیشتر امکانات آن به صورت رایگان عرضه می شود.
  2. باعث این می شود که ساختار سایت به راحتی توسط گوگا درک شود.
  3. می توانید به راحتی متادیسکریپشن را تغییر دهید و ان را بهینه کنید.
  4. نسخه زبان های مختلف دارد از جمله زبان فارسی.

یواست سئو می تواند با تحلیل کردن کلمه کلیدی به شما بگوید که یاای محتوایتان از نظر کلمات کلیدی بهینه است یا نه و اای گوگل و مخاطبین ان را خواهند خواند یا خیر.

فرقی ندارد که متخصص سئو هستید یا یک صاحب سایت، شما در هر صورت می توانید با ساتفاده از افزونه یواست سئو وب ساتی خود را بهینه کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید و حتی رتبه های بالایی بگیرید.

2. Rank Math

یکی دیگر از افزنه های پرکاربرد RANK MATH می باشد که رقابت شدیدی با یواست سئو دارد. این افزونه می تواند با استفاده از ابزاری پرکاربرد به نام هوش مصنوعی سایت را سئو کند.

امکانات این افزونه بیش تر از نمونه های مشابه می باشد. به برخی از این امکانات بسیار مهم اشاره خواهیم کرد که شامل:

  1. امکان ادغام کردن با گوگل آنالیتیکس و گوگل ترندر
  2. رتبه یابی کلمات کلیدی
  3. مدیریت بهتر اسکیما ها
  4. اعتبار سنجی اسکیما ها
  5. بررسی وضعیت به صورت پیشرفته

البته یکی از مشکلاتی که این افزونه دارد این است که فقط نخسه پولی آن بیشتر این امکانات را دارد.

3. WP Rocket

این افزونه محبوبیت زیادی دارد چراکه سرعت وبسایت را افزایش می دهد. چرا سرعت وبسایت مهم است؟ چون وقتی وبسایت سرعت بالاتری دارد سئو نیز بهتر می شود و بنابر این رتبه بهتری در گوگل خواهید گرفت.

کش کردن یعنی اینکه کرابر می تواند پس از یک بار وارد شدن به صفحه، برای دفعات بعد نیازی به لود کردن تمام بخش های ساتی ندادر و این بخش ها در یارانه زخیره می وشد. این موضوع سرعت سایت را بالا می برد و باعث می شود که کابر اینترنت کمتری مصرف کند. اگر می خواهید در ساتی وردپرسی ای که دارید امکان کش کردن فعال شود، می توانید از این افزونه استفاده کنید. برای این کار بهترین افزونه WP Rocket است.

یکی از قابلیت های این افزونه این است که امکان اتصال به سرویس های CDN را فراهم می کند. البته باید بدانید که این افزونه رایگان نیست و باید برای استفاده از آن هزینه بپردازید.

4. Jetpack

شرکتی که Jetpack را ساخته است یک شعار جالب دارد که می گوید «امن تر، سریع تر، ترافیک بیش تر». این افزونه به عنوان یکی از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس توسط بسیاری از سایت ها ساتفاده می شود. جت پک دو ویؤگی بسیار مهم و کاربردی دارد و این ویژگی ها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

  1. اسکن وب سایت و یافت بد افزار ها ⇐ رفع آن ها با یک کلیک
  2. شناسایی کامنت های اسپم

همین دو کاربرد کافی است تا شما را به استفاده زا این افزونه ترغیب کند. باید اضافه کنیم که این افزونه به زبان فارسی هم موجود است.

5. Smush

کاربرد این افزونه این است که تضا.یر شما را فشرده سازی می کند. اگر تصاویر شما در سایت پرحجم باشند سرعت سایت کاهش پیدا می کند و لود این تصاویر به کندی انجام می شود. برای همین است که استفاده از این افزونه مفید واقع می شود.

شما می توانید از طریق این افزونه حجم تصاویر را کم کنید در حالی که کیفیت آن ها کم نشود. به این شکل سرعت وب سایت شما بالا خواهد رفت. حتی با استفاده از نسخه رایگان این افزونه نیز می توانید تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

6. Schema Pro

اسکیما پرو افزونه ای پر کاربرد از دسته افزونه های سئو است که بریا نشانه گذاری محتوا از آن استفاده می کنند. این افزونه می تواند با نشانه گذاری محتوا، آن را به صورتی بهینه کند که برای موتور های جست و جو قابل درک باشد. اسکیما زبانی است که موتور های جستجو استفاده می کنند تا محتوای شما را بخوانند و آن را درک کنند و بفهمند.

اسکیما کمک می کند تا گوگل سوالاتی از این قبیل را پاسخ دهد:

  1. نویسنده مطلب کیست؟
  2. مقاله چه امتیازی گرفته است؟
  3. برای کاور ویدیو از چه تصویری استفاده شده اتس؟
  4. مقاله در چه تاریخی نوشته شده است؟
  5. و …

یکی از انواع پرکاربرد اسکیما سوالات پر کاربرد اتس که شامل سوالاتی می شود که به عبارت جست و جو شده مرتبط است و ممکن است برای مخاطب جذاب باشد. یکی دیگر از مزایای این افزونه این است که به طور کامل از ووکامرس که افزونه ای فروشگاه ساز است، پشتیبانی می کند.

در مقاله ای که خواندید، مهم ترین و بهترین افزوه های سئو در وردپرس را معرفی دکردیم. شما می توانید در صورت نیاز آن ها را نصب کنید و به این شکل کارهای ساتی خود را به راحتی جلوببرید.

تهیه شده توسط بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان 

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=12194
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546