چرا مشتری کافی نداریم ؟

چرا مشتری کافی نداریم ؟

چرا مشتری کافی نداریم؟

چرا مشتری کافی نداریم ؟ این سوالی است که قرار است در این مقاله به پاسخ آن برسید و اطلاع پیدا کنید که چرا مشتری کافی ندارید. این امکان وجود دارد که با خود فکر کنید که پاسخ هایی که مخاطب به شما می دهد آن هم نسبت به محصول‌ها یا خدمت‌های شما یکی از دو گزینه زیر است:

  1.  آن‌ها به کسب و کار شما علاقه‌مندند و اقدام می‌کنند و احتمالاً از شما خرید می‌کنند.
  2.  آن‌ها هیچ علاقه ای به محصول‌ها و خدمت‌های شما ندارند و از شما خرید نخواهند کرد.

اگر شما تا به امروز با این طرز فکر و تفکر، تبلیغ می‌کردید و یا با مشتری صحبت می‌کردید و با آن ارتباط برقرار می‌کردید، بدانید فرصت بسیار بزرگی را از دست داده‌اید! یکی از راه های فروش و جذب مخاطب داشتن یک وب سایت است. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی وب‌سایت به صفحۀ طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

پاسخ های مخاطب‌های شما به محصول و خدمت شما می تواند در 3 حالت زیر قرار بگیرد و اینگونه به شما پاسخ بدهد.

اولین دسته: افراد کاملاً علاقه‌مند

این نوع مخاطب‌ها با دیدن شما بسیار خوشحال می‌شوند، چرا؟ زیرا این افراد به دنبال این بوده اند که نیاز و مشکل خود را برطرف کنند و همین که تبلیغ شما را می بیندند و می فهمند که شما می توانید مشکل و نیاز آن‌ها را رفع کنید بسیار خوشحال می شوند و به سراغ شما می‌آیند و با شما گفت و گو می کنند و از شما خرید می کنند تا بتوانند نیاز خودشان را برطرف کنند.

اما یک خبر بد وحود دارد و آن این است که این مخاطب ها تعدادشان آنقدر که باید و شاید زیاد نیست و اگر شما برای پیشرفت کسب و کار خود بر اساس این افراد حساب کرده‌اید، متاسفانه این را باید بدانید که شما فروش خوبی را تجربه نخواهید کرد زیرا که تمام تمرکز خود را صرف گروهی کرده اید که تعداد آن‌ها بسیار کم بوده و ممکن است شما نتوانید فروش بالایی را تجربه کنید و سرمایه و زمان شما اینگونه ممکن است به هدر برود.

دومین دسته: افراد کاملاً بی‌تفاوت

محصول‌ها و خدمت شما ممکن است نتواند که نظر این افراد را به خود جلب کند چرا؟ زیرا ممکن است نیاز و مشکلی نداشته باشند که شما بتوانید آن مشکل و نیاز را رفع کنید به همین دلیل است که نسبت به شما و تبلیغ شما ممکن است بی‌تفاوت باشند. حتی ممکن است که آن ها علاقه این به این نداشته باشند که بخواهند سراغ شما بیایند و ببینند که شما چه چیزی را تبلیغ می‌کنید و چه چیزی را ارائه می‌دهید.

این افراد از شما خرید نخواهند کرد و حتی ممکن است شما را به دیگران هم توصیه نکنند، به دلیل اینکه هیچ توجهی به تبلیغ و توضیح‌های شما نمی کنند. پس بهتر است که شما تمرکز خودتان را روی این گروه و دسته نگذارید تا زمان و انرژی خودتان را هدر ندهید تا یک موقع  نکند که شما سرمایه و انرژی خودتان را به خاطر سرمایه‌گذاری روی این دسته از دست بدهید.

سومین دسته: افراد مردد

این دسته از افراد کسانی هستند که در مورد محصول یا خدمت شما موضع خاصی ندارند و تصمیم خاصی در اولین زمان برخورد با تبلیغ شما نمی‌گیرند، آن‌ها تبلیغات شمارا می‌خوانند، به طور غیر ملموسی به کسب و کار شما علاقه پیدا می کنند، ولی فعلاً قصد این را ندارند که از شما خرید کنند یا اینکه مردد هستند که آیا از خدمت‌های شما یا محصول‌های شما استفاده کنند یا نه.

افراد مردد ممکن است که از شما در آینده خرید کنند و شما فروشتان بالاتر برود، اما به طور معمول این موضوع در شرکت‌های ایرانی بدین شکل پیش می‌رود:

افراد مردد ابتدا با شما تماس می‌گیرند و چند سوال می‌کنند. پس از چند روز نام کسب‌وکار ممکن است فراموش کنند، ولی این را می‌د‌انند که شما را می‌توان از کجا پیدا کرد و می‌توان تبلیغ شمارا از کجا پیدا کنند و ببینند. بعد از مدتی آن تبلیغ را هم فراموش می‌کنند یا دور می‌اندازند و بعد از آن مکن است که شما به طور کامل فراموش کنند.

زمانی که این افراد مردد، می‌خواهند که خرید خود را انجام دهند، شما جزو گزینه‌های اصلی آن‌ها برای خرید نیستید. زیرا شما را پیدا نمی‌کنند و شما ممکن است یک فروش با ارزش را از دست بدهید.

نکته ای که بسیار جالب است این است که در طیف مخاطب‌ها، پر جمعیت‌ترین گروه، همین افرادی هستند که مرددد هستند و ما هیچ فکری به حال آن‌ها نکرده‌ایم و آن‌ها را در دید خود قرار نداده‌ایم تا بتوانیم با توجه به آن‌ها فروش خودمان را بیشتر کنیم و بتوانیم کسب و کار خود را وسیع‌تر و گسترده‌تر کنیم.

 چرا عملیات بازاریابی به طور معمول بازده مناسبی ندارند؟

یکی از دلایل این است که ما آمده‌ایم و تمرکز کامل خودمان را بر روی طیف کاملاً علاقه‌مند گذاشته‌ایم که به طور معمول درصد بسیار کمی از مخاطب‌هارا تشکیل می‌دهند.. پس تبلیغات خود را بر روی این موضوع متمرکز می‌کنیم که طوری بسازیم که تنها و تنها برای طیف کاملاً علاقه‌مند گویا ساخته شده است. این اشتباه است و نباید بدین شکل باشد.

شما می توانید تبلیغات خود را به شیوه‌ای طراحی کنیم که هم افراد علاقه‌مند مخاطب تبلیغ ما باشند هم افراد مردد تا بتوانیم میزان مخاطب خودمان را گسترش دهیم و بتوانیم فروش خودمان را بیشتر کنیم که نتیجه اش بشود گسترش و پیشرفت کسب و کار.

حقیقت مهم

این نکته مهم است که خریدارها دوست دارند به طریقی اطلاعات بیشتری کسب کنند و ترجیح می‌دهند با فروشندکان شما صحبت نکنند، چرا؟ زیرا شاید اصرار به فروش کنند. و آن‌ها نخواهند که چینین اتفاقی بیفتد به همین خاطر است که دوست دارند در اوایل ورود به فروشگاه با فروشندگان صحبت نکنند و زمانی که سوالی برای آن‌ها پیش‌آمد در مورد آن از فروشندگان سوال بپرسند

اگر شما بخواهید آن‌ها را نادیده بگیرید آن‌ها هم شمارا نادیده می‌گیرند. از این موضوع اطلاع پیدا کنید که تمامی فکر و ذکر مخاطب شما، کسب‌وکار شما نیست. او مشغله‌های فراوان دیگری هم دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کند پس بهتر است که روی این موضوع که مخاطب شما تمام فکر و ذکرش شما هستید زیاد متمرکز نشوید و سرمایه‌گذاری نکنید.

در آغاز کار شما چطور می‌توانید با این موضوع برخورد کنید؟

شما می توانید یک تست رایگان یا یک دوره رایگان طراحی کنید به وسیله آن بیایید و کاری کنید که مخاطب‌های شما به سمت شما بیایند. آن را در جاهایی که می‌توانید تبلیغ کنید تا بتوانید مخاطب‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنید. بدین شکل شما می‌توانید مخاطب‌های مردد بیشتری را پیدا کنید. ممکن است که آن‌ها در شروع تست رایگان یا دوره رایگان توانایی و آمادگی خرید محصول یا دوره شمارا نداشته باشند. ولی می‌توان شما امید داشته باشید که برخی از آن‌ها به مشتری وفادار شما تبدیل شوند.

شما می‌توانید یک کار مناسب انجام دهید. بیایید و به مخاطب‌های خودتان یک پیشنهاد جذاب بدهید تا آنها اطلاعات خودشان را در اختیار شما بگذارند پیشنهاد جذاب مانند یک دوره رایگان، یک بروشور رایگان، یک کاتالوگ رایگان و … اطلاعات مخاطب خودتان را بدست بیاورید و بعد از آن در زمان‌های مناسب با مخاطب‌های خودتان ارتباط برقرار کنید البته این باید جوری باشد که مخاطب شما ناراحت نشود شما باید صرفاً جهت یادآوری خودتان با آن‌ها تماس بگیرید تا بتوانید خودتان را در ذهن مخاطب‌های خود یادآور شوید و در ذهنشان تکرار شوید اینگونه می توانید امید داشته باشید که مخاطب با یادآوردن شما برای رفع نیاز خودش به شما مراجعه کند و از محصول‌ها یا خدمت‌های شما خرید کند و از آن‌ها استفاده کند تا بتواند مشکل خودش و نیاز خودش را حل کند.

کلام آخر در رابطه با چرا مشتری کافی نداریم ؟

سعی کنید که بتوانید با مخاطب‌های خودتان ارتباط برقرار کنید. تمام ذهنیت خود را بر روی دسته علاقه‌مند قرار ندهید به دسته مردد ها هم نگاهی بیندازید و سعی کنید برای آن‌ها هم محتوای جذاب تولید کنید و آن‌ها را به خود جذب کنید تا بتوانید محصول‌ها و خدمت‌های خود را به آن‌ها بفروشید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10305

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست چرا مشتری کافی نداریم ؟

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546