الگوریتم پیج رنک چیست؟

الگوریتم پیج رنک چیست؟
الگوریتم پیج رنک با هدف ارزیابی و رتبه‌بندی صفحات وب طراحی می‌شود. اساس کار این الگوریتم، تمرکز بر بک‌لینک‌ها است. هر چه تعداد لینک‌های خارجی یک سایت بیشتر باشد اعتبار آن سایت بالاتر می‌رود. همچنین هر چه لینک ها معتبر تر و باکیفیت تر باشد امتیاز بیشتری کسب می‌کنیم. پیج رنک گوگل یک عدد بین یک تا ده است که با توجه به رعایت اصول های موجود در سئو امتیازدهی می‌شود.
امتیازی ندارد

الگوریتم پیج رنک، یک الگوریتم است که سایت ها و صفحات وب را ارزیابی می کند و بر اساس ارزش لینک های ورودی به آنها رتبه می‌دهد. برای ارزیابی پیج رنک سایت، تعداد و کیفیت لینک های ورودی به آن سایت در نظر گرفته می شود. یعنی هرچه تعداد لینک های ورودی به سایت بیشتر باشد و ارتباطات بیشتری با سایت های دیگر داشته باشد، پیج رنک سایت بیشتر خواهد بود.

در واقع پیج رنک گوگل یک عدد بین صفر تا ده است که برای سایت ها و صفحات وب تعیین می شود. این عدد بر اساس امتیاز لینک های ورودی به سایت و صفحه مورد نظر، توسط گوگل محاسبه می شود. هدف پیج رنک این است که به کاربران گوگل، بهترین نتایج جستجو را ارائه دهد و سایت هایی که بیشترین ارزش و اعتبار را دارند، را در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل نمایش دهد.

اگر به دنبال یادگیری مطالب کاربردی در زمینه طراحی سایت هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم به صفحه طراحی سایت فروشگاهی سر بزنید.

پیج رنک یک سایت چگونه محاسبه می شود؟

گوگل از الگوریتم‌های پیشرفته و فرمول‌های ریاضی برای محاسبه پیج رنک استفاده می‌کند که معمولاً هر سه تا شش ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شود. در تعیین الگوریتم پیج رنک، لینک‌هایی که به یک وبسایت اشاره می‌کنند به عنوان رای در نظر گرفته می‌شوند. شهرت یک وبسایت با توجه به سایت‌های دیگری که محتوای مشابه و کلمات کلیدی مشابهی دارند، اندازه‌گیری می‌شود. هر چه یک سایت بیشتر لینک داشته باشد، به ویژه از سایت‌های معتبر و متعلق به افراد مجرب، پیج رنک آن در گوگل بالاتر خواهد بود.

اهمیت بک لینک در پیج رنک سایت

گرفتن بک لینک از وب سایت‌های دیگر به منظور بهبود پیج رنک سایت، بسیار با اهمیت می‌باشد. هر یک از لینک‌هایی که به یک سایت داده می‌شود، در محاسبه رتبه صفحه در گوگل مؤثر هستند. با این حال، تنها تعداد لینک‌هایی که به یک سایت داده می‌شود، مهم نیست. به جای آن، ارزش لینک‌ها بسیار حائز اهمیت است. لینک‌هایی که ارزشمند، معتبر و با کیفیت باشند، توسط گوگل بیشتر توجه و امتیاز بیشتری در نظر گرفته می‌شوند.

نقش الگوریتم رتبه بندی گوگل در سئو سایت

سئو سایت به معنای بهبود قابلیت دسترسی و قرار گیری یک وبسایت در صفحات بالای نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. برای رسیدن به این هدف، پیج رنک سایت باید بالا برود تا کاربران بتوانند به راحتی سایت را پیدا کنند. هر چه پیج رنک بالاتر باشد، احتمال نمایش سایت در بالای نتایج جستجو بسیار بیشتر است.

شاید فکر کنید که افزودن لینک‌های نوفالو به سایت دیگری که به سایت شما لینک داده است، به افزایش پیج رنک سایت کمک می کند. اما در واقع، لینک‌های نوفالو در محاسبه پیج رنک سایت لحاظ نمی شوند. این به این معناست که اگر سایت دیگری به صورت نوفالو به سایت شما لینک داده باشد، این لینک در افزایش پیج رنک شما تاثیری ندارد.

بنابراین، از لینک‌های نوفالو برای لینک دهی به سایت‌های اسپم و غیرمعتبر استفاده می شود. بهتر است به جای آن، لینک‌های دوفالو که در محاسبه پیج رنک سایت لحاظ می شوند، را به سایت خود اضافه کنید.

نمره دهی گوگل به سایت ها

همانطور که گفتیم، الگوریتم پیج رنک به معنای نمره‌بندی از صفر تا ده برای سایت‌ها است که توسط موتورهای جستجویی مانند گوگل، اپل و مایکروسافت ارائه می‌شود. پیج رنک صفر به معنای عدم حضور سایت در نتایج جستجوی گوگل است. این می‌تواند به دلیل تازه شروع کار سایت باشد. پیج رنک یک نشان دهنده حضور سایت در نتایج جستجوی گوگل است، اما به عنوان یک نمره ضعیف تلقی می‌شود. پیج رنک دو همچنان ضعیف است، اما امید به بهبود وضعیت حضور سایت در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. پیج رنک سه به عنوان یک نمره متوسط در نظر گرفته می‌شود و بیشتر سایت‌ها دارای این نمره هستند. پیج رنک چهار به معنای بهبود وضعیت حضور سایت در نتایج جستجو است. پیج رنک پنج نشان دهنده حضور سایت در صفحه نخست گوگل برای برخی کلمات کلیدی است. پیج رنک شش به عنوان یک نمره عالی در نظر گرفته می‌شود و پیج رنک هفت نشان دهنده یکی از بهترین سایت‌های وب است. پیج رنک هشت برای نمایش بزرگ بودن سایت است و سایت‌های بزرگ مانند یاهو و سی ان ان در پیج رنک نه قرار دارند.

چگونه می توان پیج رنک یک سایت را افزایش داد؟

برای افزایش رتبه صفحه در گوگل، بهتر است از راه‌هایی مثل خرید لینک، تبادل لینک، لینک دهی در سایت‌های غیرمرتبط و لینک‌سازی غیرطبیعی خودداری کنید؛ زیرا استفاده از این روش‌ها ممکن است منجر به تحریم سایت شما توسط گوگل شود. بهترین روش برای افزایش رتبه صفحه، تولید محتوای مفید، با کیفیت و منحصربه‌فرد است. محتوای جذاب و مفید باعث می‌شود که کاربران به صورت خودکار و طبیعی به سایت جذب شوند و لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی و دیگر وب‌سایت‌ها به اشتراک بگذارند. به طور کلی، باید رتبه صفحه سایت را به صورت طبیعی افزایش داد و با نوشتن پست مهمان یا نوشتن مقاله در سایت‌های خبری با بازدید بالا، می‌توانید به صورت طبیعی رتبه صفحه را افزایش دهید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=11212
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546