طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی
5/5 - (3 امتیاز)

طراحی سایت فروشگاهی می تواند به شما کمک کند تا برند خود را سازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری را بفروشید. در دنیای امروز که بساری از کسب و کارها به فروش اینترنتی روی آورده اند داشتن یک سایت فروشگاهی مسئله ای مهم تلقی می شود و باید به آن توجه داشت. هرچیزی که شما برای فروش دارید از قبیل لوازم جانبی گوشی و لپ تاپ، مواد غذایی، پوشاک و غیره می توانید باز یک سایت برای فروش خود استفاده کنید.

یک سایت فروشگاهی خوب باید در طراحی خود به تمام ابعاد از قبیل انتخاب درست فونت ها، رنگ ها، کلمات و عکس ها تمرکز و آن را به درستی با هم هماهنگ کند تا کاربر حس خوبی از فروشگاه اینترنتی شما بگیرد. در ادامه شما ما به نکاتی اشاره خواهیم کرد که می تواند به شما در طراحی سایت فروشگاهی کمک کند.

سادگی

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام طراحی وب سایت شما باید به آن توجه داشته باشید، ساده بودن طراحی می باشد. زمانی که شما از المنت های زیادی مثل پاپ آپ، رنگ و تبلیغات در طراحی خود استفاده می کنید باعث می شود مخاطب شما گیج و کتر به خرید ترغیب شود. پس سعی کنید سایت فروشگاهی خود را ساده نگه دارید تا تمرکز مخاطبان بیشتر به روی محصولات شما باشد.

برندسازی در  طراحی سایت فروشگاهی

برندینگ از جمله نکاتی است که هنگام طراحی باید به آن توجه کنید. از آن جایی که افراد تمایلی به خرید از سایت های نام معتبر و بی نام و نشان ندارند شما باید وقت کافی برای برندسازی خود بگذارید تا بتوانید باعث جلب تعتماد آن ها شوید. برندسازی، فعالیت های شما، نوع کمپانی شما و تفاوتتان با دیگر رقبا را مشخص می کند. همچنین تاثیرات خیلی زیادی بر روی ایجاد فروش های جدید دارد.

گذاشتن خود به جای کاربر

زمانی که قصد دارید طراحی سایت فروشگاهی خود را شروع کنید خود را به جای مشتری بگذارید و از عینک او به مسائل نگاه کنید. این کار باعث می شود مخاطبان با سایت شما راحت باشند و ارتباط برقرار کنند. از جمله این مسائل می توان به حرکت ساده بین صفحه های سایت، مراحل خرید راحت، چیدمان سایت، ترتیب محصولات، ساده و خوش بیان بودن و … اشاره کرد. هرچه پروسه ی خرید مشتری راحت تر باشد و نیازهای او به طور کامل رفع شود شما فروش بیشتری خواهید داشت.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت فروشگاهی

رنگ یکی از قدرتمند ترین ابزارها در جعبه ابزار طراحی شما است. اگر بدانید چگونه از رنگ استفاده کنید، می تواند تاثیر زیادی بر طراحی سایت فروشگاهی شما داشته باشد. برای این کار شما باید روانشناسی پشت رنگ ها و کاربرد آن ها در قسمت های مختلف طراحی را بدانید. رنگ های مختلف می توانند احساسات، هیجانات و حرکات مختلفی را درون مردم تحریک کند. انخاب رنگ درست برای قسمت های مختلف سایت می تواند نرخ تبدیل وب سایت فروشگاهی شما را افزایش دهد.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا

گرفتن تصاویر حرفه ای از همه محصولات و داشتن تصاویری از زوایای مختلف کمک زیادی به ایجاد اعتماد در مشتریان شما می کند. اگر آنها مطمئن باشند که چه چیزی می خرند، به احتمال زیاد به فروشگاه شما اعتماد کرده و خرید را ثبت می کنند.

محتوای قابل سکن در طراحی سایت فروشگاهی

حقیقات نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت تمایلی به خواندن متن های طولانی ندارند و ترجیح می دهند به دنبال اطلاعات کلیدی در متن باشند. پس محتوای خود را قابل اسکن کنید، جملات و پاراگراف ها را کوتاه نگه دارید و از تکنیک های مربوط به پر رنگ کردن کلمات برای جلب توجه به اطلاعات کلیدی استفاده کنید. هرچه اسکن محتوای شما آسان تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مخاطب پیام های کلیدی شما را جذب کند و احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید فروش داشته باشید.

استفاده از نظرات کاربران و مشتریان

انتشار بازخورد و نظرات مثبت مشتریان فعلی شما برای مشتریان بالقوه می تواند راهی برای جلب اعتماد مخاطبان باشد. یک بخش رتبه بندی در طراحی سایت فروشگاهی خود اضافه کنید که در آن افراد بتوانند محصولات شما را رتبه بندی کنند و سپس تا جایی که می توانید نظرات پنج ستاره را دریافت کنید. همچنین داشتن بخش توصیفات برای ثبت تجربه ی مشتری های شما می تواند بسیار کمک کننده باشد.

هرچه بازدید کنندگان وب سایت شما بیشتر ببینند که افراد دیگر تجربه خرید مثبتی از سایت شما داشته اند خواه از طریق بررسی یا توصیفات قابل اعتمادتر ظاهر می شوید و در نتیجه نرخ تبدیل وب سایت شما بیشتر می شود.

 راحت تر کردن پرداخت

هرچه فرآیند پرداخت برای مخاطب ساده و بی دردسر باشد احتمال خرید مشتری نیز افزایش می یابد. در طراحی خود دقیق مشخص کنید به چه اطلاعاتی برای پردازش خرید نیاز دارید و مشتریان کجا باید این اطلاعات را وارد کنند. گزینه های مختلف حمل و نقل موجود را بررسی کنید و هزینه نهایی را به آنها بگویید. همچنین به مشتریان اطلاع دهید که در صورت بروز مشکل در سفارش آنها باید چه کاری را انجام دهند. پس از اینکه مشتریان سفارش خود را ثبت کردند، آنها را به صفحه تایید پرداخت و خرید هدایت کنید و مطمئن شوید که فعالیت های مورد نظر مشتریان در بهترین حالت ممکن صورت می گیرد.

این امر، می تواند در طراحی سایت فروشگاه اهمیت خیلی زیادی داشته باشد. البته که راحت بودن خرید از وب سایت فروشگاهی مهم ترین مسئله ای است که شما باید به آن توجه کنید. قانون ۳ کلیک در فرآیند خرید را فراموش نکنید.

ریسپانسیو کردن سایت

طراحی که سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا نکته ای است که هنگام طراحی سایت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه استفاده از تلفن همراه بسیار رایج بوده و اکثر افراد بسیاری از امور و خریدهای اینترنتی خود را با استفاده از گوشی موبایل انجام می دهند. پس مطمئن شوید که طراحی سایت شما کاملاً واکنش‌گرا یا ریسپانسیو است. در غیر این صورت ممکن است کاربران سایت شما را ترک کنند و خرید انجام ندهند.

جمع بندی

طراحی سایت فروشگاهی می تواند شما را در پیشبرد اهداف کسب و کارتان یاری کند. شرکت بهینتا با تیم حرفه ای خود می تواند شما را در این زمینه یاری کند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6857
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546