تولید محتوا بیشتر اثر بخش است یا تبلیغات؟

تولید محتوا بیشتر اثر بخش است یا تبلیغات
امتیازی ندارد

اگر شما در این بازار رقابتی و سرسخت صاحب کسب و کار هستید باید هر لحظه به فکر افزایش فروش باشید. انجام تبلیغات یکی از ساده ترین راه ها است که به ذهن کارآفرین ها خطور می کند و آنهارا وادار می کند که بنشینند و در مورد آن فکر کنند. حال منظور از تبلیغات چیست؟ منظور از تبلیغات این است که به یک یا چندین رسانه پول بدهیم تا آنها محصولات ما یا خدمات ما یا به صورت کلی برند مارا به صورت مستقیم تبلیغ و معرفی کنند.

با تبلیغات فروختن بسیار سخت شده. اینکه فقط مخاطب تبلیغ شما را در یک رسانه ببیند، باعث نمی شود مخاطب به شما اعتماد کند و از شما خرید کند. مشکل تبلیغات این است که برخی موارد پول تبلیغ هم بر نمی گردد؛ این یعنی چی؟ یعنی اینکه شما به چندین رسانه پول پرداخت می کنید که برای شما تبلیغات انجام دهند بعد از اینکه تبلیغات انجام شد ممکن است فروشی که از آن تبلیغ بدست آوردید هزینه خود آن تبلیغات را هم جبران نکند. پس این موضوعی که تبلیغات برای فروش کافی است یکم غلطه و فقط خواستن برای خرید و یا استفاده از خدمات شما از مشتری کافی نیست.

چرا مخاطب با دیدن تبلیغ ما خرید انجام نمی دهد؟

جلب اعتماد در دنیای امروزی یکی از مهمترین برای افزایش فروش است، شما باید برای اینکه بتوانید فروش داشته باشید باید بین خود و مخاطبتان اعتماد ایجاد کنید و به او نشان بدهید که نه تنها محصولات و خدمات خوبی دارید، بلکه نشان بدهید که در حوزه کاری خودتان متخصص هستید و مخاطب شما اگر بخواهید سوالی بپرسد این را از قبل بداند که شما می توانید به آن سوال پاسخ دهید و او را راهنمایی کنید و به آن کمک کنید تا بتواند بهترین و مناسب ترین و به صرفه ترین گزینه را انتخاب و تهیه کند. همه این کار ها را نمی توان در یک تبلیغ کوتاه جمع کرد و انجام داد. نکته ای دیگر که مطرح است این است که طول عمر تبلیغات معمولاً کوتاه است. مردم تبلیغات خوب را جمع آوری نمی کنند تا از آنها در سال های آینده استفاده کنند.

برای تولید محتوا ارزش قائل شوید

امروزه تقریباً اکثر کسب و کار ها به این نتیجه رسیده اند که یک پیج اینستاگرامی داشته باشند  و حتی در سایت خودشان ویدیو ها و محتواهایی منتشر کنند. هدف از تولید محتوا این موضوع نیست که ویدیو ها یا صوت های خوب و عالی تولید کنید. محتواهایی که تولید می کنید باید در نهایت باعث رشد کسب و کار و افزایش فروش شما شود.

پس بیاید با این دید به موضوع نگاه کنید که شما چگونه می توانید با محتواهایی که درست می کنید، باعث شوید مخاطب ها به شما بیشتر اعتماد کنند و شما را به عنوان یک فرد متخصص و حرفه ای بشناسند و در آخر وقتی میخواهند خرید کنند یا سفارش دهند به شما مراجعه کند و شما را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کند و فکر اینکه حتی به رقبای شما سر بزند را هم نکند.

تولید محتوا آیا خودش نوعی تبلیغ نیست؟

بله همینطور است! تبلیغات شما با تولید محتوا به صورت ناملموس تری انجام می شود. بجای اینکه مدام درباره محصولات و خدمات خود صحبت کنید ، سعی کنید به مخاطب خود کمک کنید و به آن آگاهی بدهید. در واقع شما به مخاطب خود می گویید درست است که من یک فروشنده هستم ولی میخواهم به تو کمک کنم و به آگاهی تو اضافه کنم حتی اگر از من خرید نکنی من برای تو مطالب مفیدی دارم پس بیا من را دنبال کن تا در آینده مطالبی که می گویم را از دست ندهی!

آیا تا بحال به سئو سایت خود فکر کرده اید پیشنهاد می کنیم سری به صفحه سئو در اصفهان بزنید.

یک نمونه از تولید محتوا

فرض کنید که یک پیج اینستاگرامی دارید و کارتان فروش شال و روسری است. چرا باید محتواهای متنوع تولید و انتشار دهید؟ آیا کافی نیست که از انواع شال و روسری های خودتان عکس بگیرید و آنها را در پیج خود به صورت تدریجی منتشر کنید؟ اگر کسی نیاز به شال و روسری داشت و نیاز داشت که آن را بخرد در رسانه های اجتماعی شما، همه محصولات شما به صورت کاتالوگ موجود است و شخص می تواند انتخاب کند و بخرد ولی این روش نتیجه ای شگفت آور و فوق العاده برای شما فکر نکنم به ارمغان بیاورد و باعث نمی شود که شما به شکل خوبی رشد کنید.

خریداران و مشتری ها خیلی حرفه ای تر و متخصص تر شده اند و حتی اگر متخصص هم نباشند، بلد هستند که قبل از خرید تحقیق کنند و اطلاعاتی از گوگل، اینستاگرام و رسانه های دیگر کسب کنند و بعد تصمیم بگیرند چه محصولی را از کجا و از چه کسی بخرند و استفاده کنند.

پس در اولین اتفاق باید مشتری و خریدار  شما ببینند که شما متخصص هستید و اطلاعات زیادی درباره شال و روسری و انواع آن دارید. همچنین باید مطمئن شوند در رسانه های خود فعال هستید و همواره در حال رشد هستید. وقتی مطمئن شدند شما می توانید به آنها کمک کنید و آنهارا درست راهنمایی کنید، سراغ شما می آیند

پس شما در هر کسب و کاری که باشید باید در حال تولید محتواهای ارزشمندی و خوبی باشد تا وقتی مشتری خواست خریدی انجام دهد به سراغ شما بیاید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان مراجعه کنید

تولید محتوای خوب و ارزشمند باعث می شود به عنوان یک متخصص و کارشناس در حوزه کاری خودتان معرفی شوید و وقتی مخاطبتان شمارا به عنوان یک متخصص بشناسند، راحت تر اعتماد می کنند و به سراغ شما می آیند، اکثر مردم بین فروشنده و یک متخصص تمایز نسبتاً زیادی قائل می شوند. مثلاً پزشک در واقع یک فروشنده است؛ ولی چون تخصص بالایی دارد، وقتی یک جراحی انجام می دهد و یک داروی خاصی تجویز می کند، کسی فکر نمی کند که این پزشک در حال فروش است. کار افراد متخصص این است که بهترین راه حل هارا پیشنهاد بدهد. این راه حل  هامعمولاً پیشنهاد خرید محصولات و خدمات آن متخصص است.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=9576
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546