3 راهکار افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

3 راهکار افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

3 راهکار افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

3 راهکار افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کرد؟ شما می توانید برای ارزیابی بازاریابی شرکت خود در شبکه های اجتماعی تعامل را به عنوان معیاری برای ارزیابی قرار دهید و این معیار به شما کمک می کند تا به عنوان صاحب یک کسب و کار ببینید که چه اثراتی محتوای شما بر مخاطب شما داشته است و چقدر مخاطب با محتوای شما تعامل برقرار کرده است. شما نیز می توانید به کمک این معیار مخاطب های جدیدی را به صفحه  خودتان جذب کنید و مخاطب های خودتان را افزایش دهید و بعد از آن آنها را به مشتری های خود و سپس به مشتری های وفادار خودتان تبدیل کنید. این را هم در نظر داشته باشید یکی از فضاهایی که میتوانید با مخاطب های خودتان تعامل کنید سایت هست شما میتوانید برای دریافت اطلاعات در مورد سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

حال تعامل شامل چه چیز هایی می شود؟ تعامل را می توان گفت که شامل موارد زیر می شود

انواع لایک، کامنت، اشتراک گذاری یا واکنش هایی که مخاطب ها به محتوای شما در شبکه های اجتماعی نشان می دهند این را بدانید در حالی که لایک و کامنت می توانند معیار چندان مناسبی برای ارزیابی نباشند اما شما می توانید از آنها استفاده کنید تا آنها بتوانند الگوریتم هارا قانع کنند که محتوا هایی که شما ساخته اید را به افراد بیشتری نشان دهد تا مخاطب های بیشتری هم جذب محتوای شما شوند و به مخاطب های شما اضافه شوند.

شما اگر میخواهید که مخاطب های خودتان را افزایش دهید بهتر است بدانید که باید مزیان تعامل خودتان با مخاطب های خودتان در هر رسانه اجتماعی که در آن تولید محتوا می کنید را بررسی کنید تا بتوانید  برندتان را هم به مخاطب معرفی کنید تا مخاطب با محتوای شما نیز آشنا شوند. برخی از مردم گرفتار دام های روش های بیهوده و بیاثرر برای گرفتن تعامل می شوند که برای مثال می توان به فالو کردن برخی افراد به صورت تصادفی بک فالو گرفتن و فالو بک دادن آن افراد با نظر دادن و لایک کردن تصادفی پست های مختلف اشاره کرد حتی در برخی ماورد نیز برخی از افراد فالوئر می خرند که در نتیجه برخی از آ«ها این عمل معکوس برای آنها نتیجه می دهد و باعقث کم شدن تعامل این افراد نیز میشوند. این کار را می توان گفت باعث هدر روفتن وقت و تعامل های زود گذر و بی کیفت می شود. در ادامه این مقاله شما با 3 راهکار افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی اَشنا می شوید.

1.فقط نخواهید که بفروشید

یکی از مشکلاتی که برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی مرتکب آن می شوند این است که فقط به دنبال سراغ فروش می روند و تمرکز خود را تنها بر فروش می گذارند تنها و تنها فروش خدمات و محصولات خودشان را در اولیویت قرار می دهند. با این وجود که مخاطب ها باید بدانند که چه کار های می توانید برای آن ها انجام دهید، اما این را هم دوست ندارند که شما بیایید و تنها و تنها بر فروش خود تمرکز کنید و فقط سعی کنید که به مخاطب های خودتان بفروشید و این را هم دوست ندارند که مورد حمله بسیار زیادی از طرف تبلیغات مواجه شوند. شما باید بتوانید بین ارائه ارزش به مخاطب  های خودتان و همچنین فروش به مخاطب های خودتان تعادل برقرار کنید و فقط و فقط بر روی فروش محصولات خودتان تمرکز نکنید. برخی از متخصصان پیشنهاد می کنند که بیایید و از قانون 80/20 پیروی کنید و آن را در محتوا های خودتان پیاده کنید، حال این قانون 80/20 یعنی چی؟ یعنی شما بیایید و در 80 درصد از محتوای خودتان بر ارائه ارزش تمرکز کنید و محتوای خودتان را بر این پایه و اساس قرار دهید و تنها 20 درصد از محتوای خودتان را به تبلیغ محصولات و خدمات خودتان اختصاص دهید.

موارد های که ارزشمند تلقی می شوند تا حد زیادی به مخاطبان و تفکر آنها بستگی دارد، پس شما باید بیایید و ببینید که مدام یک از محتوای شما در گذشته عملکرد خوبی داشته و محتای آینده را بر اساس آن تولید و انتشار دهید. همچنین شما می توانید با مخاطبان خودتان در مورد محتوا هایی که میخواهید قرار دهید مشورت بگیرید و آنها بپرسید که دوست دارند  کدام محتوا بیشتر برای آنها منتشر شود و دوست دارد بیشتر محتوایی که میبییند  از چه نوع محتوایی باشد. این را فراموش نکنید که  محتوا های ارزشمند باید سرگسرم کننده باشند حوصله کاربران را سر نبرند و آموزشی یا انگیزشی باشند تا بتوانید مخاطبان را به محتوای خودتان جذب کنید.

یکی از رسانه هایی که راهکار هوشمندانه ای را انتخاب کرده و توانسته با این راه کار تعامل بالایی بگیره و رسانه GoPro بوده است GoPro شرکتی است  که دوربین هایی می سازد برای سفر های پر ماجرا و تقریبا می توان گفت که همه دوربین های این شرکت ضد آب هستند. آنها روی تولید ویدیو یهای عجیب و متفاوت تمرکز کرده اند و مردم از دیدین این ویدیو ها در فید خودشان لذت می برند.  پست های این پیج هم آمئزشی است و در کپشن هر پستی توصیحاتی در مورد روش فیلمبرداری در این ویدیو ها و پست ها می دهد. آنها با این کار توانسته اند چیزی بالا تر از تبلیغات به مخاطب های خودشان ارائه دهند و مخاطب ها از دیدن این ویدیو ها لذت می برند و با این محتوا ها تعامل برقرار می کنند.

2. افرادیی را که در پشت صحبنه برندتان هستند را نشان دهید.

با اینکه نفوز کردن به برخی ا الگوریتم ها سخت شده است، اما از یک موضوع اطلاعا داریم و میدانیم که رسانه های اجتماعی شبکه های اجتماعی تعامل های اجتماعی را افزایش می دهند. زمانی که مردم و مخاطب های شما را به عنوان یک صاحب کسب و کار و برند شما ببینند و شمارا به عنوان شخص پشت صحنه یک شرکت ببینیند، راحت تر با شما ارتباط برقررا می کنند و مخاطب های شما تعامل شان با محتوای شما تقویت می شود این را بدانید که ایجاد یک رابطه با مردم برای تشویق به تعامل از ضروری ها است البته رابطه از نوع رابطه درست و اصولی

چهره خودتان را در ویدیو ها فید ها و استوری  ها نمایش دهید این کار یکی از راه ها آسان برای انجام این کار است و شما راحت تر می توانید با مردم تعامل برقرار کنید. اینکه شما بیایید از تصاویر گرافیکی استفاده کنید یا اینکه  فقط از عکس های محصولات خودتان اتسفاده کنید و آنهارا در فید خودتان قرار دهید تا مخاطب با آنها ارتباط برقرار کند این را بدانید که ممکن است این ارتباط مانند ارتباط انسانی مطلوب تعامل برای شما ایجاد نکند و آن ارتباط مطلوب شکل نگیرد. مطالعات و تحقیقات نشان داده است که تقریبا بالای 80 درصد از مردم  تعامل و برقراری ارتباط با یک برند اصیل را با تعامل و ارتباط با یک برند ناشناخته دور از دسترس را مناسب تر میدانند و با آن ارتباط برقرار می کنند. اشتباهات و اصالت چیزی است که با انسان وجود دارد از نشان دادن آنها نترسید

یک برند بسیار معتبر  که دستمال مرطوب برای استفاده در خانه و بیرون می فروشد برند Dude Wipes است. حال این برند چه کاری انجام داده است؟ این شرکت با اینکه در صفحه های اجتماعی خودش در مورد موضوعات گاهی اوقات نا خوشایند صحبت می کند، اما بخاطر اینکه در این محتوا ها از بیانی شوخ و طنز استفاده می کند برای مخاطب های خودش جذابیتی بوجود آورده است. یک روش هوشمندانه ای که این شرکت در صفحه های اجتماعی خودش از آن اتسافده می کند استفاده کردن از محتوا های تولید شده توسط طرفداران این برند ساخته شده است استفاده می کند و با این کار چهره ها و روابط های بیتشری را وارد بازی محتوایی خودش می کند. لازم نیست که شما حتما همین مخاطبان را هدف خودتان قرار دهید، اما شما میتوانید از این شرکت ایده بگیرید و تعامل مخاطب با خودتان را تقویت کنید و بالاتر ببرید تا بتوانید مخاطب های بیشتری جذب کنید و بعد از آن مخاطب هارا به مشتری تبدیل کنید و بعد از آن آنهارا به مشتری ها وفادار تبدیل کنید.

3. با مخاطب های خودتان ارتباط برقرار کنید

اگر شما میخواهید که  مخاطب های شما با محتوای شما ارتباط برقرار کنند باید این را بدانید که اول از همه شما باید بتوانید با ممحتوای خودتان ارتباط برقرار کنید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید بتوانید که با مخاطب های خودتان یک ارتباط اصیل و واقعی برقرار کنید آن هم بدون ماسک بر چهره داشتن و دوریی و حاشیه.این را بدانید که تعامل ما مخاطب هایی که هنوز شمارا نمی شناسند باعث میشوند که بیایند و با شما تعامل کنند یعنی اینکه اشتیاق آنها برای تعامل داشتن با شما بالاتر می رود. در اینستاگرام و فیسبوک شما می توانید استیکر های که برای تعامل در استوری ها ساخته شده اند استفاده بکنید و از آن ها برای تعامل با بازدیدکنندگان استوری خودتان ارتباط برقرار کنید و بدانید که اینها برای ایجاد یک تعامل تقریبا می شود گفت که عالی هستند. اسلایدر ها و نظرسنجی و ها سوالات را می توانید شما به گونه ای استفاده  کنیدکه فورا مخاطب را درگیر کند و پاسخ دادن به آنها نیز راحت و آسان باشد. استفاده شما از این استیکر ها باعث می شود که مخاطب های شما تشویق شوند به گفت و گو با برند شما و وقتی مردم به سوالات پرسیده شده توسط شما پاسخ می دهند شما دارید واقعا با آنها تعامل میکنید .

یکی دیگر از کار هایی که میتوانید برای افزایش تعامل بکنید  این است که در انتهای کپشن خود کال تو اکسشن یا دعوت به اقدام قرار دهید تا بتوانید با این کار از مخاطب های خودتتان تعامل بگیرید حال چگونه؟ با گفتن چنین جملاتی مثل (این ویدیو را لایک کن) یا (این ویدیو رو سیو کن و انتشارش بده) می توانید از کال تو اکشن استفاده بکنید تا بتوانید از مخخاطب های خودتان تعامل بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید و تعامل خودتان با مخاطب های خودتان را افزایش دهید.

تعامل برای شما اهمیت داشته باشد و آن را جدی بگیرید

با اینکه تقریبا غیر ممکن است که یک شبه نرخ تعامل را با مشتری های خودتان بالاتر ببرید اما میتوانید آهسته آهسته و همچنین این نکته بسیار مهم است که پیوسته این کار را انجتام دهید تا بتوانید تعامل مشتری با خودتان را بالاتر ببرید استفاده از این راهکار ها برای کسب و کارتان و رشد آنها در رسانه های اجتماعی عالی است و می توانید آنهارا بدون لحظه ای درنگ اجرا کنید. اما باید مراقب این نکته باشید که این تعامل ها بیش از اندازه از وقت شمارا نگیرد و  باز هم به یاد داشته باشید که این تعامل بیش از اندازه از وقت شمارا استفاده نکند. این را فراموش نکنید که ساعت ها وسواس وار برای ایجاد تعامل وقت بگذارید به اندازه تولید محتوای با کیفیت برای شما سود آوری ندارد و این نکته دوم مهم تز از نکته اول است

 

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10023

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست 3 راهکار افزایش تعامل در شبکه های اجتماعی

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546