چهار اصل استراتژی بازاریابی
چهار اصل استراتژی بازاریابی که شما م‌توانید با یادگیری آن ها و اجرایی کردن آن ها به رشد کسب‌وکار خودتان سرعت ببخشید و سریع‌تر رشد کنید و فروش خودتان را بالاتر ببرید. چهاراصلی که در استراتژی بازاریابی بسیار مهم هستند.

چهار اصل استراتژی بازاریابی

چهار اصل استراتژی بازاریابی

چهار اصل استراتژی بازاریابی که شما می‌توانید با یاد گرفن آن ها و رعایت آن ها در استراتژی بازاریابی خودتان نتیجه ای مطلوب تر داشته باشید و بهتر بتوانید مشتری برای کسب‌وکار خودتان جذب کنید و فروش خود را بالاتر ببرید. وب‌سایت یکی از بسترهایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن جذب مشتری داشته باشید، برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت می‌توانید به صفحۀ طراحی سایت   سری بزنید.

استراتژی های کسب‌وکار در استراتژی بازاریابی خلاصه می‌شود. توانایی  این که شما بتوانید مشتری های مناسبی برای خود جذب کنید تعیین کننده موفقیت کسب و کار شما است.  شما مسئول هستید که تصمیمات استراتژی مهمی برای کسب و کار خودتان به خصوص در چهار حوزه اتخاذ کنید.

اولین اصل : تخصص

تخصص یعنی چی؟ تخصص یعنی اینکه شما بتوانید همه تمرکز خودتان را روی محصول یا مشتری یا خدمتی که عرضه می کنید بگذارید تا اینها تبدیل شوند به نیروی محرک بازاریابی ، فروش و کسب‌وکار. شما می‌توانید در محصول خاصی تخصص پیدا کنید و ارزش افزوده منحصربه‌فردی در آن میدان نبرد به کار ببرید تا شما بتوانید بهتر و سریع تر و اززان تر  و در نهات برتر از رقیب های خودتان حاضر شوید و خودتان را نشان دهید و جایگاه خودتان را پیدا کنید و آن جایگاه را حفظ کنید

همچنین شما می‌توانید خدمت های تخصصی ارائه کنید و شما می توانید این خدمت را به گروه خاصی از مخاطب ها ارائه بدهید آن هم بهتر ارزان تر و سریع تر و جذاب تر از رقبا تا بتوانید فروش خودتان را بیشتر و بهتر کنید. شما می‌توانید مانند وال مارت متخصص مشتری محور باشید حال این یعنی چی؟ وال‌مارت بر روی مشتری هایی تمرکز کرد که آن مشتری ها حقوقشان اندازه حقوق کارمندی باشد .

ایده اصلی سام والتون این بود که مصحولات خوب را بتواند با قیمت خوب و مناسب به اکثر مصرف کنندگان آمریکا و در بازار های دیگر ارائه کند تا بتواند جایگاه خودش را حفظ کند و فروش خود را هم حفظ کند و هم بالاتر ببرد.

شاید شما مانند برخی از کسب و کار ها بر اساس حوزه تخصص خودتان بازار خاصی را هدف گرفته باشید. این بازارا شما می تواند اندازه های مختلفی داشته باشید این بازار می تواند در ابعادی مانند محلی استانی ملی یا حتی بین المللی باشد؛ بهتر است که شما بیایید و بر رویی این موضوع تمرکز کنید که محصول یا خدمتی را ارائه کنید که از محصول و یا خدمت رقیب شما با ارزش‌تر باشد.

شاید شما بتوانید در یک فناوری خاص یا یک ویژگی خاص در محوصل خودتان تخصص داشته باشید که رقیب های شما این تخصص را نداشته باشند و از داشتن آن ویژگی بی بهره باشند. بسیاری از شرکت ها برای توزیع محصول و خدمت خودشان از یک کانال توزیع تخصصی استفاده می کنند.

دومین اصل از چهار اصل استراتژی بازاریابی: تمایز

این اصل در واقع نبض بازاریابی است و این اصل می تواند تعیین کننده شکست یا پیروزی و موفقیت کسب‌وکار شما باشد. تمایز یعنی یانکه شما کاری می کنید با محصول یا خدمت خودتان که شمارا در جایگاهی قرار می دهد که شمارا از اکثر شرکت هایی که در آن میدان نبرد قرار دارند و مشتریانی مشابه به مشتریان شما دارند جدا می کنید.

حال بیایید به این موضوع فکر کنید که همه رقبای شما از صحنه نبرد ناپدید می شوند و شما تنها کسی هستید که در میدان نبرد خودتان وجود دارید و مشتری ها جز کسب و کار شما کسب‌وکار دیگری را نمی‌شناسند تا به سراغ آن بروند.

اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد چه نتیجه ای برای شما به ارمغان می‌آورد؟ ممکن است باعث شود که شما پرسود ترین و پرفروش ترین  کسب و کار های صنعت خود و حتی دیا قرار بگیرید.

سوال مهم اینجا این است که شما چه کاری می توانید انجام دهید که مخاطب شما و مشتری فکر کند شما تنها گزینه مناسب برای انتخاب او است و جز محصول یا خدمت شما دیگر محصولات و خدمات  دیگران به چشم برای او نیایند؟

سومین اصل از چهار اصل استراتژی بازاریابی: بخش بندی

امروزه می توان گفت که بسیاری از کسانی که در حوزه بازاریابی تخصص دارند این باور را دارند که بازاریابی به توانایی بخش بندی دقیق بازار بستگی دارد. هزینه هایی که هر سال صرف این میشود که تحقیقات بازار انجام شود تا حد زیادی سعی  در شناسایی مشتریان شما دارند که به جای خرید از تامین کننده قبلی خود، محصول و خدمت شما را خواهند خرید.

سوال این است:« آن مشتریانی که بیشتریین اهمیت را به تخصص، منحصر به فرد بودن شما و همچنین برتری شما می دهند چه کسانی هستند و چه کسانی دقیقا همان ویژگی ها و مزایایی را می خواهند که شما صاحب آن مزایا و ویژگی ها هستید و شما می توانید آنها را ارائه دهید؟» شما چه توصیفی از مشتریان خود دارید؟ مشتری عالی و ایده‌آل شما چه کسانی هستند؟ چه افرادی بازار هدف شما را تشخیص می دهند؟ چه کسانی حاضر هستند به خاطر ارزش افزوده محصول یا خدمت شما یا ارزش افزوده ای  که با درست کردن محصول یا خدمت خودتان ایجاد می کنید، بیشترین توان و آمادگی را دارند تا از شما خرید کنند آن هم در میان اقیانوس مشتریان؟

اول بهتر است به ویژگی های جمیعیت شناختی آن ها بپردازید. سن، جنسیت، میزان درآمد، تحصیلات، شغل یا تخصص مشتری ایده‌آل شما چیست؟ کجا زندگی یا کار می کنند؟ شرایط خانوادگی و یا ساختار خانواده اش چگونه است؟ می توان گفت که شاید دومین بخش توصیف  مشتری ایده آل مهم تز باشد.که این بخش را ویژگی‌های روانشناختی نام می‌بریم، این یعنی چی؟

یعنی  همان چیزی که در ذهن مشتری شما جریان دارد آن هم هنگام خرید از شما یا خرید از رقیب شما یا نخریدن آن وجود دارد چیست؟ اهداف و آرزوهای که برای مشتری مهم هستند آن هم مشتری ایده آل شما چیست؟ خواسته ها، نیاز ها و انگیزه هایی که مشتری شما دارد برای تصمیم گیری در مورد خرید چیست؟ چه امیدها، رویاها و آرزوهایی برای آینده دارد که محصول یا خدمت شما می‌تواند به او کمک کند؟ محصول یا خدمت شما چه نیازهایی را برطرف می کند؟ در دستیابی به چه هدف هایی به مشتری ها کمک می کند> چه دردی را از مشتری ایده‌آل کمتر می کند یا از بین می برد؟ مشتری ایده آل شما چه ترس ها و نگرانی هایی دارد که باعث می شود که محصول شمارا بخرد یا از خرید آن منصرف شوند؟

به این موضوعات فکر کنید و جوان آنها را بنویسید. این جواب ها و پاسخ ها می تواند به شما کمک کند تا مشتری ایده آل خودتان را بشناسید و بهتر بتوانید فروش خودتان را داشته باشید و آن را افزایش دهید و جایگاه خودتان را در میدان نبردی که در آن وجود دارید بدست بیاورید.

چهارمین اصل از چهار اصل استراتژی بازاریابی: تمرکز

چهارمین ستونی که باید در استراتژی نوفقیت به آن توجه کرد تمرکز می باشد. تمرکز را می توان با شفاف سازی دقیق حوزه تخصص، تمایز و بخش بندی بوجود می آید. خود شما می دانید چه چیزهایی را ارائه می دهید و نمی دهید. شما به عنوان صاحب کسب و کار خود به خوبی می دانید که دلیل اینکه مردم و مشتری های شما بجای اینکه از رقیب های شما خرید کنند می آیند و از شما خرید می کنند چیست.

همیشه باید بتوانید مشتری ایده آل خودتان را مشخص کنید.در  مرحله ی چهارم شما باید بر روی مشتریان تمرکز کنید که می دانید در چه باجه زمانی می تواند بیاید و از شما خرید کند. حال این سوال ها را از خودتان بپرسید: بهترین روش هایی ممکن برای تبلیغ و ایجاد ارتباط ازنه و خوب با مشتریان ایده‌آل خودتان را می دانید؟ مشتریان شما از کدام رسانه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند؟ مهم تر اینکه، نیرومند ترین جاذبه های شما که موجب پاسخ های خرید سریع و حتی فوری میشوند، کدام هستند؟

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10842

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست چهار اصل استراتژی بازاریابی

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546