آموزش سئو وردپرس

آموزش سئو وردپرس
امتیازی ندارد

آموزش سئو وردپرس برای تمام کسب و کارهایی که وب سایت خود را با این روش طراحی کرده اند امری ضروری است!

یکی از دلایل محبوبیت این سیستم در این است که مطمئن می شود کدی که تولید می کند از بهترین شیوه های سئو پیروی می کند در واقع به صورت پیش فرض با الگوریتم های موتورهای جستجو سازگار است.

اما اگر می خواهید تلاش های سئوی خود را به حداکثر برسانید باید کارهای بیشتری باید انجام دهید تا رتبه شما در گوگل افزایش یابد. بهینه سازی سئوی وردپرس می تواند در ابتدا کمی پیچیده باشد اما نگران نباشید. می توانید برای یادگیری اصول اولیه از اینجا شروع کنید.

وردپرس چیست؟

قبل از شروع آموزش سئو وردپرس بهتر است با این ابزار قدرتمند آشنا شویم. ایجاد یک وب سایت جدید ممکن است دشوار باشد. شما می‌خواهید چیزی بسازید که مشتریانتان دوست داشته باشند، اما نمی‌خواهید این راه‌اندازی چندین ماه طول بکشد یا آنقدر فنی باشد که برای هر نسخه به‌روزرسانی به یک توسعه‌دهنده نیاز داشته باشید. در تحقیقات خود، احتمالاً با وردپرس به عنوان یک راه حل ممکن برخورد کرده اید.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که افراد با استفاده از آن می توانند بدون نیاز به کدنویسی وب سایت خود را طراحی کنند. این ابزار محبوب هیچ هزینه ای ندارد و هر کسی می تواند آن را به صورت رایگان نصب، استفاده و اصلاح کند. همچنین شما می توانید هر نوع وب سایتی را که می خواهید ایجاد کنید.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس یک نرم افزار رایگان است. این بدان معناست که شما می توانید آن را دانلود، نصب، استفاده و تغییر دهید تا مطابق با نیازهای شما باشد. می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید.

همچنین استفاده از وردپرس آسان است. علیرغم اینکه وردپرس انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم است، استفاده از وردپرس برای مبتدیان بسیار آسان است. این ابزار کاملا قابل تنظیم است. اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در واقع می توان بدون داشتن دانش قبلی از طراحی وب سایت شروع به استفاده از وردپرس کنید زیرا هزاران قالب وب سایت رایگان وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

بهترین وب سایت در جهان اگر ترافیک یا بازدید کننده ای نداشته باشد موفق نخواهد شد. خوشبختانه وردپرس با در نظر گرفتن ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است. به همین دلیل است که سایت های وردپرسی تمایل دارند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین کسب کنند.

اما اگر می خواهید تلاش های سئوی خود را به حداکثر برسانید می توانید با آموزش سئو وردپرس و به کارگیری تکنیک های لازم رتبه خود را در گوگل افزایش دهید. در ادامه ما راهکار هایی در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از آنها می توانید ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید و بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری را جذب کنید.

اهمیت آموزش سئو وردپرس

هنگامی‌که وب‌سایت و محتوای وردپرس‌تان را بهینه‌سازی می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که به افرادی دسترسی پیدا کنید که در جستجوی اطلاعاتی درباره خدمات و محصولات مرتبط با شما هستند. این کار به‌شکل طبیعی انجام می‌شود، یعنی برای اینکه محتوایتان بالاتر قرار بگیرد به گوگل یا موتورهای جستجوی مشابه پولی پرداخت نمی‌کنید.

تولید محتوای ارگانیک و با رتبه بالا، مزیت دیگری هم دارد و آن این است که وب‌سایت شما و اطلاعات آن برای بازدیدکنندگان قابل‌اعتمادتر و اطمینان‌بخش‌تر خواهند بود (در مقایسه با گوگل ادز که در آن با پرداخت پول در بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو قرار می‌گیرید) هر کسی که کسب‌وکار یا وب‌سایتی دارد باید از نظر سئو آن را بهبود بخشد و آموزش سئو وردپرس ببیند چرا که روش ساده و مؤثری برای افزایش ترافیک و از آن مهم‌تر افزایش تعداد مشتریان احتمالی (سرنخ‌ها)، تبدیل و نظایر آنها است.

یک چک لیست سئو وردپرس می‌تواند به شما کمک کند که هر گونه افت ناگهانی در ترافیک را حل کنید، بنابراین می‌توان این مساله را حل کرده و رتبه سایت را بازیابی نمود. به این ترتیب، اجازه دهید به چک لیست سئو وردپرس نگاهی بیندازیم:

قابل رؤیت بودن وب سایت شما در موتورهای جستجو

قدم اول در آموزش سئو وردپرس این است که مطمئن شوید وب‌سایتتان برای موتورهای جستجو مانند گوگل قابل رویت است. در چک لیست وردپرس گزینه ای وجود دارد که باعث جلوگیری از خزیدن خزنده های گوگل و دیگر موتورهای جستجو می شود. در نتیجه گوگل یا دیگر موتورهای جستجو وب سایت شما را در نتایج، فهرست نخواهند کرد.

شما می توانید در داشبورد وردپرس از بخش «تنظیمات» و سپس بخش «خواندن» وارد شوید و تیک مربوط به «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» در بخش «نمایش به موتورهای جست‌وجو» را غیر فعال کنید.

اگر سایت خود را به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید یا اخیرا تنظیمات بالا را تغییر داده‌اید، ایندکس شدن یا در سرچ گوگل پذیرفته شدن ممکن است چند روز طول بکشد.

اطمینان حاصل کنید که سایت شما از HTTPS استفاده می‌کند

اطمینان حاصل کنید که سایت شما از HTTPS استفاده می‌کند.

قدم دوم در آموزش سئو وردپرس این است که بررسی کنید وب‌سایت شما دارای گواهینامه SSL است. یک گواهی SSL ارتباط بین مرورگر کاربر و سرور وب‌سایت را رمزگذاری می‌کند. اولویت ایمن‌سازی وب‌سایت‌ها در گوگل و سایر موتورهای جستجو با وب‌سایت‌هایی است که از HTTPS استفاده می‌کنند.

همه نسخه‌های URL شما باید به یک سایت منتهی شوند

اکنون، در ادامه آموزش سئو وردپرس باید بررسی کنید که نسخه‌های www و بدون www یا نسخه‌های HTTP و HTTPS به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند؟

اگر نسخه‌های مختلف URLهای سایت شما به یک مکان تغییر مسیر ندهند، گوگل دو آدرس اینترنتی را به عنوان وب‌سایت‌های جداگانه در نظر می‌گیرد در نتیجه نمی‌داند هنگام ایندکس کردن کدام URL را اولویت‌بندی کند و این امر می‌تواند منجر به بروز مشکلات محتوای تکراری شود و یا گوگل به سایتی که اولویت ندارد رتبه بیشتری بدهد.

می‌توانید آدرس اصلی وردپرس خود را با رفتن به بخش «تنظیمات» و زیربخش «عمومی» بررسی کرده و سپس آدرس را در قسمت‌های «نشانی وردپرس (URL)» و «نشانی سایت (URL)» مشاهده کنید.

بهبود نقشه سایت XML

نکته بعدی از آموزش سئو وردپرس که باید بررسی شود این است که آیا نقشه سایت XML وجود دارد یا خیر و آیا به موتورهای جستجو ارسال شده است  نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجو است تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند.

شما در اتدای راه اندازی یک وب سایت که بک لینک های زیادی ندارید با استفادع از نقشه سایت می توانید به موتورعای جستجو کمک کنید تا محتوای شما را به سرعت کشف کنند. برای این کار می توانید از افزونه رنک مث استفاده کنید و  به Sitemaps از داشبورد وردپرس خود سر بزنید.

همچنین می‌توانید نقشه سایت را در حالت پیش‌نمایش درآورید و از گزینه‌های مختلف ارائه شده توسط افزونه وردپرس برای ویرایش نقشه سایت استفاده کنید علاوه بر این، این افزونه به شما امکان می‌دهد نقشه‌های ویدیویی، خبری و RSS برای سایت وردپرسی ایجاد کنید، پس از ایجاد نقشه سایت، می‌توانید آن را به موتورهای جستجوی مختلف مانند گوگل ارسال کنید.

پیدا کردن لینک‌های منسوخ شده در وب سایت خود

بررسی لینک‌های شکسته نیز بخشی از آموزش سئو وردپرس است. زمانی که لینک به صفحه‌ای می‌رود که دیگر در آن نشانی اینترنتی وجود ندارد لینک خراب یا مرده رخ می‌دهد. در چنین مواردی، هنگامی که روی لینک شکسته کلیک می‌کنید، خطای 404 را مشاهده خواهید کرد.

برخی از دلایل مشترکِ اینکه چرا خطای 404 را مشاهده می‌کنید این است که سایت وردپرسی به دامنه جدیدی منتقل شده، صفحه حذف شده یا به مکان جدیدی انتقال یافته است. زمانی که لینگ های خراب زیاد می شوند موتورهای جستجو و کاربران صفحه ی موردنظر ئر وب سایت شما را پیدا نمی کنند و این برای سئو وب سایت شما مضر است.

بررسی متاتگ ها در آموزش سئو وردپرس

متا تگ‌ها انواع مختلفی دارند، اما دو برچسب مهم که در آموزش سئو وردپرس ذکر شده اند، شامل «تگ عنوان» و «توضیحات متا» هستند. موتورهای جستجو برای درک محتوای صفحه از این متاتگ ها که حاوی اطلاعات هستند استفاده خواهند کرد. متا تگ‌ها قطعاتی از کد HTML هستند معمولا به صورت برچسب عنوان و توضیحات متا در نتایج جست‌وجو نمایش داده می‌شود، اگرچه گاهی اوقات گوگل بسته به عوامل مختلف مانند آنچه آن کاربر در جستجوی آن است متن را تغییر می‌دهد.

وجود لینک های داخلی و خارجی

نکته بعدی که در آموزش سئو وردپرس وجود دارد این است که اطمینان حاصل کنید صفحاتی که می خواهید رتبه‌بندی بالایی داشته باشند، لینک‌های داخلی و خارجی دارند. لینک‌های داخلی، لینک‌هایی از صفحات دیگر در همان وب‌سایت هستند، در حالی که لینک‌های خارجی یا لینک‌های خروجی، لینک‌هایی به سایر وب‌سایت‌ها هستند. آن‌ها برای موفقیت سئوی شما بسیار مهمند، اما بسیاری از صاحبان کسب‌وکار اهمیت آن‌ها را متوجه نمی‌شوند.

موتورهای جستجو لینک‌های متفاوتی را دنبال می‌کنند تا صفحات جدیدی را در نتایج جست‌وجو بیابند و ایندکس کنند ایجاد لینک‌های داخلی و خارجی اجازه می‌دهد که crawler ها یا خزنده‌های موتور جست‌وجو، محتوای جدید را در وب‌سایت مربوطه کشف کرده و رتبه‌بندی را به راحتی ارتقا دهند.

سنجش سرعت سایت در آموزش سئو وردپرس

سرعت سایت یکی از عوامل ی است که می تواند در رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جسنجو تاثیرگذار باشد. به همین دلیل باید از عواملی که باعث کند شدن سرعت برای بازدیدکنندگان می شوند پرهیز کنید. سایت GT Metrix می تواند به شما برای بررسی این موضوع کمک کند.

بررسی ریسپانسیو بودن وب سایت

مورد بعدی از آموزش سئو وردپرس بررسی نمایش وب‌سایت در موبایل است. در اصل به این قابلیت ریسپانسیو گفته می‌شود. گوگل با در نظر گرفتن راحتی کاربران همیشه تلاش می کند تا بهترین سایت ها را به بازدیدکنندگان نشان دهد. ریسپانسیو بودن سایت می تواند در راحتی کاربران برای استفاده از وب سایت تاثیر بسزایی داشته باشد.

افزایش امنیت وردپرس

یکی دیگر از موارد ضروری آموزش سئو وردپرس که هنگام انجام آنالیز سئو باید به آن دقت کرد، بررسی خطرات امنیتی است. امنیت به طور غیر مستقیم در بهبود سئو سایت تاثیرگذار است. برای جلب اعتماد گوگل و موتورهای جستجوگر باید وب سایت تان از امنیت قابل قبولی برخوردار باشد.

گوگل دوست ندارد به هیچ عنوان کاربرانش تجربه بدی از جستجو در آن داشته باشند، حتی اگر اصول اولیه سئو را رعایت کرده باشید ولی وب سایت تان امنیت بالایی برای بازدیدکنندگان نداشته باشد در موتورهای جستجو رتبه خوبی به دست نخواهید آورد.  به همین منظور نیز گوگل بخش Security را به سرچ کنسول خود اضافه کرده است تا در صورت بروز خطا یا هک شدن وب سایت سریعا آن را به صاحبان سایت اعلام کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را حل کنند.

بررسی کلمات کلیدی در آموزش سئو وردپرس

آنالیز مکرر کلمات کلیدی در آموزش سئو وردپرس اهمیت بالایی دارد. این امر به شما اجازه می دهد تا در صورت کاهش ترافیک، رتبه بندی کلمات کلیدی خود را بررسی کنید. همچنین به شما کمک می‌کند تا ببینید کدام افراد از واژه‌های جست‌وجو برای یافتن وب‌سایت شما استفاده کرده اند.

بحث دیگر در انالیز کلمات کلیدی که باید در صفحات رقبای خوب به دنبال آن باشید کلمات کلیدی به کار رفته و تعداد تکرار آن‌ها در همان صفحه است. شاید شما یک کلمه کلیدی را انتخاب کرده باشید ولی یک تغییر کوچک در آن کلمه نرخ جستجوی بیشتری برای شما به همراه آورد. البته استفاده غیر اصولی و غیر منطقی از کلمات کلیدی می‌تواند به ضرر شما تمام شود پس آگاهانه از این ویژگی استفاده کنید.

برای ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود، می‌توانید از Google Search Console استفاده کنید. همچنین اگر می‌خواهید از یک پلاگین فوق العاده قدرتمند برای اینکار استفاده کنید بهترین پیشنهاد افزونه yoast می‌باشد.

Semrush نیز ابزاری محبوب در ردیابی کلمات کلیدی است که توسط بسیاری از بازاریابان حرفه‌ای و متخصصان سئو استفاده می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس سایت خود را در بخش Organic Research وارد کرده و دکمه Search را کلیک کنید.

آموزش سئو وردپرس را حتما برای خود ذخیره کنید و مرتب سایت خود را طبق این الگو بررسی کنید تا تلاش و زحماتی که برای سایت‌تان می‌کشید به واسطه بررسی نکردن خطاهای رخ داده از بین نرود.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6441
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546