9 خصوصیت یک تیم بازاریابی

9 خصوصیت یک تیم بازاریابی

9 خصوصیت یک تیم بازاریابی

9 خصوصیت یک تیم بازاریابی که اگر در تیم بازاریابی شما وجود نداشته باشد می تواند باعث شود که پروژه های شما بدرستی انجام نشود و روند پیشرفت کسب و کارتان کند شود.

یکی از راه های جذب مخاطب وب سایت است شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید. اگر میخواهید که در روند بازاریابی کسب وکار خودتان پیشرفت کنید این نکته را بهتر است بدانید که بازاریابی در قالب یک تیم می تواند برای شما سودمندتر باشد و این نکته را فراموش نکنید که کار گروهی یکی از المان هایی است که می تواند به تیم بازاریابی شما قدرت و سرعت ببخشد.

لازم نیست که گروه بازاریابی شما حتما گروه بزرگی باشد شاید شما خودتان تنها و با دو نفر دیگر باشید شاید هم در یک دپارتمان مجازی با ده ها نفر کارمند گروه خود را تشکیل داده باشید.

یک موضوع وجود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است و آن موضوع این است که هر کس در گروه بازاریابی شما به شکلی کار خودش را انجام دهد که هماهنگ با دیگر اعضای گروه باشد و همچنین در کنار دیگر اعضای آن گروه فعالیت کنند تا بتوانند شاهد نتیجه های مثبتی باشند.

اما این نکته را بدانید که در اکثر اوقات اختلاف هایی در گروه هایی در صنایع مختلف و شرکت های مخاطب با نیاز هایی مختلف وجود دارد،9 خصوصیت اصلی برای ایجاد کار گروهی موفق وجود دارد که شما می توانید در ادامه از آنها بیشتر اطلاع پیدا کنید.

9 خصوصیت تیم بازاریابی

شما می توانید از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی خوب اطلاع پیدا کنید تا بتوانید تیم بازاریابی خودتان را بهتر و بهینه تر کنید.

اولین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی: داشتن تخصص

بازاریابی آنلاین در دنیای امروه به جهانی فوق العاده متنوع تبدیل شده و بزرگ تر شده است.100 ها تاکتیک و راهکار متفاوت وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. این بازه را می توان از نوشتن مطالب تبلیغاتی برای شریک هایی که با آن ها سروکار دارید گفت تا به دست آوردن شهرت و آگاهی دو طرفه و … بدین شکل می توان گفت که تیم های بازاریابی خوب تیم هایی هستند که از افرادی تشکل شده اند که هر کدام تخصص منحصر به فردی دارند.

این موضوع یعنی چی؟ یعنی اینکه هر فرد به عنوان کارشناسواحد شرایط در پوزیشن شغلی خودش فعالیت می کند. نه اینکه تیم بازاریابی تشکیل شده از چند نفر باشد که هر کدام در چند حوزه سواد کلی دارند. شما با توجه به چیزی که خواندید می توانید  اثربخشی خودتان را در هر زمینه ای افزایش بدهید. بهتر این است که شما در بخش هایی اختصاصی برتری داشته باشید نه اینکه فقط در هر موردی اطلاعات کلی داشته باشید.

دومین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی : ارتباطات درست و اصولی

این موضوع مشخص است که یک گروه بازاریابی خوب گروهی است که بی پرده و دقیق و مکرر به روابط خود ادامه می دهند. این را بدانید که سرپرست جگروه بازاریابی باید بتواند به اعضای کروه خود آموزش های دقیق و اطلاعاتی واضح بدهند. این نکته مهم است که هنگامی گروه با چالش ها و تغییرات رویارو می شوند بتوانند نقش فعالی داشته باشند و با هم گروهی های خودت درست و در مسیر صحیح قدم بردارند و به پیشرف گروه کمک کنند تا گروه بتواند بهترین بهره وری خودش را داشته باشد.

ارتباطات می تواند به شما به عنوان یک عضر از گروه بازاریابی کمک می کند تا مشکلات را بهم برطرف کنید و بهترین نتیجه را به نمایش بگذارید.  این نکته را بدانید که در میسر کاری یک دیگر قرار نگیرید و سعی و تلاش کنید تا در زمان تغییرات شما هم سرعت کاری خودتان را حفط کنید و از سرعت شما چیزی کاسته نشود و شما بتوانید به رشد و پیشرفت خودتان و گروه بازاریابی تان ادامه دهید و بیشتر و با سرعتی بیشتر از قبل در مسیر خودتان حرکت کنید.

سومین خصوصیت: هماهنگی داشته باشید

همیشه یک نفر نیست که ایده را مطرح می کنید بازاریابی بر اساس ایده های مختلف و گوناگون به وجود می آید و اینطور نیست که بهترین ایده ها توسط یک نفر مطرح شود و تیم به نتیجه خوبی برسد. نه این گونه نیست شما یک تیم هستید و هر کدام از شما می تواند بهترین ایده هارا مطرح کنند تا به واسطه آن تیم بازاریابی به نتیجه های قابل توجهی برسد. بهترین گروه ها گروه هایی نیستند که تنها سرپرست ایده خودش را مطرح کند و بقیه پیروی کنند.

بهترین گروه ها گروه هایی هستند که به جای اینکه تنهایی ایده داشته باشند، به طور دسته جمعی چندین ایده را مطرح می کنند و با مشورت باهم ایده ایده ای را انتخاب می کنند و کار خود را شروع می کنند و روی آن یک ایده تمرکز می کنند. همچنین این را بدانید که بهترین گروه های بازاریابی مسئولیت پذیر هم هستند و میان هم مسئولیت هایی را تقسیم می کنند و هر فرد مسئول یک کار  می شود. برای مثال اگر کسی حجم کاری کمتری نسبت به بقیه داشته باشد، مسئولیت های اضافه دیگران را هم نیز قبول می کند.

اعضای یک تیم بازاریابی خوب بر روی درست انجام دادن مسئولیت های خود تمرکز می کنند و سعی می کنند کاری که مسئول آن هستند را خوب انجام دهند و گروه را پیشرفته تر و موفق تر کند. اعضای یک گروه موفق در زمان بندی و اتمام کارشان، برای حاصل شدن بهترین نتیجه همکاری می کنند.

چهارمین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی: داشتن قدرت رهبری

در یک تیم بازاریابی اهداف مشترکی وجود دارد اما این نکته را بهتر است بدانید که اینکه یک مدیری وجود داتشه باشد برای کنترل و رهبری آن تیم بازاریابی نتیجه و عملکرد را مطلوب تر می کند.

یک مدیر خوب و رهبر خوب  این ویژگی را باید داشته باشد که نیاز است یک چشم انداز درست و اصولی برای گروه در نظر بگیرد و سعی کند که تصمیم های بزرگ و درستی را بگیرد تا بتواند تیم بازاریابی را به مسیر درستی بکشاند و در آن مسیر قرار دهد. یک مدیر خوب می بایست که مسئولیت اقدام ها اعضای گروه را بر عهده بگیرد. این نکته نه تنها در گروه ایجاد آرامش می کند و مخالفت هارا کمتر می کند بلکه کاری می کند که تصمیم گیری ها به نتیجه ای موثر و خارق العاده برسد.

پنجمین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی: جهت گیری درست

در دنای بازاریابی بهتر است این را بدانید که هر کدام از افرادی که در تیم بازاریابی فعالیت می کنند باید رو اهداف مستقل خودشان مثل بهتر کردن توانایی نوشتن و بر روی اهداف گروه، مانند دستیابی به افزایش مشخص میزان مشتری کار  کنند تا بتواند تیم بازاریابی را به اهداف خودشان نزدیک تر کنند.

هدف ها و جهت گیری ها مانند چهار چوپی عمل می کنند که به اعضای گروه این کمک را می کنند تا به نتایج بهتری برسند. بدون جهت دادن به مسر تیم بازاریابی ممکن است اعضای تیم اهداف تیم بازاریابی را فراموش کننند و از یاد خودشان ببرند. این را بد نیست بدانید که همیشه اهداف گروه های بازاریابی امکان دارند که به سرانجام نرسند ولی گروه هایی شانس بیشتری برای تحقق اهداف تیم شان دارند که  هدفمند باشند. این گروه ها به طور معمول بهتر از گروه های بی هدف عمل می کنند و نتیجه به ارمغان می آورند.

ششمین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی: اراده

این مورد حقیقت دارد که موانع های زیادی بر سر راه بازاریابی وجود دارد. اما این نکته را فراموش نکنید که بهترین گروه های بازاریابی افرادی هستند که نمی گذارند موانعی که در مسیر راه بازاریابی قرار دارد باعث شود که آنها بایستند و از جای خود تکان نخورند بلکه سعی می کنند کاری کنند تا بتوانند مسیر خود را تا هدف هایی که برای خود در نظر گرفته اند پیش بروند تا بتوانند به هدف هایی که دارند برسند. این نکته را بدانید که  اراده یک المان بسیار مفید و سودمند است که به اعضای تیم بازاریابی کمک می کنند که موانع باعث نشود که آن ها به مسیر خود ادامه ندهند و زمانی که به بن بستی در مسیر خودشان می رسند راه حلی پیدا می کنند و مسیر خودشان را تا هدف هایی که برای خودشان در نظر گرفته اند را پیش می روند و نمی گذارند که مشکلات در هنگام به واقعیت پیوستن چالش های تهدید آمیز به وجود بیایند.

یک تیم بازاریابی خوب و قوی به مسیر خودشان ادامه می دهند با کمک اراده خودشان موانع را پشت سر می گذارند و به جلو پیش می روند و به جای این که خسته شوند یا جا بزنند به کار خودشان ادامه می دهند تا بتوانند به هدف هایی که برای خودشان رسم کرده اند برسند.

هفتمین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی : انعطاف پذیری

بازاریابی تحت تاثیر چه چیز هایی است؟ بازاریابی را می توان گفت که تحت تاثیر رقبا روند کار و تکنولوژی همواره در حال تغییر کردن است. این به این معنی است که شما باید تغییری در روند بازارابی خودتان ایجاد کنید. اگر شما در روند بازاریابی خودتان هنوز از روش های قدیمی استفاده می کنید بهتر است که این روش ها را جایگزین روش هایی بکنید که تاثیرگذاری بیشتر و بهتری دارند و شما می توانید با استفاده از این روش ها بازاریابی خودتان را بهتر و بهینه تر کنید تا به سرانجام خوبی نیز برسید. حال این نکته ای که گفیتم یعنی چی؟ یعنی اینکه بیایید و از روش هایی که یک مدت کار می کردند و برای شما اثرگزاری داشته اند را جایگیزین روش هایی کنید که تا به الان تجربه نکرده اید.

بهترین گروه های بازاریابی گروه هایی هستند که بیاییند و انعطاف پذیری را در کار خودشان قرار دهند و انعطاف پذیر باشند و خودشان را نسب به این تغییراتی که در دنیای بازاریابی اتفاق می افتند تغییر دهند و منعطف کنند که این روش و نکته نیازمند این است که همه اعضای تیم های بازاریابی تعهد داشته باشند و در کنار هم این کار را انجام دهند.

هشتمین خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی: مسئولیت پذیر باشید

مسئولیت پذیر باشید آن هم در تیم بازاریابی یعنی چی؟ یعنی اینکه شما زمانی که یکی از راهکار هایتان به دلایل مختلفی به شکست منجر شد شروع نکنید به گشتن فردی که تقصیر را به گردن اون بیندازید یا اینکه از زیر بار مسئولیتی که داشتید شونه خالی کنید و مسئولیت شکست های خودتان را قبول نکنید. ممکن است یک کار تیمی یک راه کار تیمی در تیم بازاریابی شما به شکست منجر شود چه کسی مسئولیت این اتفاق را باید بپذیرد؟ شما آیا شروع می کنید به دنبال کسی گشتن تا تقصیر هارا گردن او بیندازید و او را مقصر ماجرا بکنید؟ این موضوع درست است که گروه های بازاریابی بی عیب و نقص نیستند اما شما باید توانایی این را داشته باشید که اگر اشتباهی مرتکب شدید مسئولیت آن را بپذیرید و دنبال راه حل آن باشید تا بتوانید آن مشکل را حل کنید و اشتباه خودتان را جبران کنید.

یک تیم بازاریابی خوب تیمی است که اعضای آن مسئولیت پذیر باشند و مسئولیت اشتباه های خودشان را بپذیرند و دنبال این نباشند که بگردند و دیگری را مقصر کنند و بعد از پذیرفتن مسئولیت اشتباهی که انجام داده اند شروع کنند به درست کردن اشتباه خودشان و مشکل را حل کنند.

نهیمن خصوصیت از 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی: اشتیاق داشته باشید

این را بدانید که برخی از کسانی که به کار خودشان واقعا علاقه مند باشند بی دلیل و برای گذراندن وقت وارد شکبه های احتماعی نمی شوند و وقت خودشان را در آن شبکه ها هدر نمی دهند. این افرادبر به دنبال رسیدن به حداقلی ترین استاندارد ها نیستند و بهتر است بدانید که زمانی که کار و پروژه ای به این افراد بسپارید آن را نصفه و نیمه رها نمی کنند و سعی می کنند که کارشان را خوب تمام کنند. این نوع افراد علاقه دارند که خلاقیت خودشان را افزایش دهند و خلاق باشند و همچنین به خود افتخار کنند. و کمتر می شود احتمال داد که این افراد نتیجه های خوبی بدست نیاورند.

تیم بازاریابی خوب تیمی است که در آن اعضا اشتیاق کار کردن و همکاری با دیگر اعضای تیم را داشته باشند و خودشان نیز اشتیاق خوب و داشته باشند تا بتوانند کاری هایی که به آنها داده اید را خوب انجام دهند.

در پایان

اگر شما یکی از این خصوصیت هارا نداشته باشید باید بدانید که می توان گفت این موضوع دلایلی مختلفی بر آن تاثیر گذار بوده است. یکی از اولین دلایل می تواند این باشد که افراد درستی را انتخاب نکرده اید برای همکاری با شما در تیم بازاریابی یا هم اینکه افرادی که استخدام کرده اید کار خودشان را به درستی انجام نمی دهند. این احتمال وجود دارد که وقفه ای در همکاری باشد یا عامل های دیگری در این موضوع دست داشته باشند. به طور مثال می توان گفت مشکل می تواند از پروژه ای باشد که انتخاب کرده اید.

اگر شما دوست دارید و علاقه دارید که این مشکلات را بر طرف کنید یا در همان ابتدای کار خودتان بتوانید تشخیص دهید این موضوع را . باید گروهتان را درست بررسی و ارزیابی کنید تا بتوانید به راحتی و با موفقیت کارها را پیش ببرید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10097

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست 9 خصوصیت یک تیم بازاریابی

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546