4 نکته برای کمپین‌های ایمیلی موفق

7 نکته برای کمپین‌های ایمیلی موفق
امتیازی ندارد

کمپین ایمیلی موفق چیزی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید فروش خود را بیشتر کنید و با مخاطب‌های خود ارتباط برقرار کنید. چه به تازگی قصد داشته باشید که از کمپین‌های ایمیلی استفاده بکنید چه از قدیمی های این کار باشید باید این موضوع را درک کنید که عامل‌هایی وجود دارند که در اکثر اوقات باید در هنگام شروع کمپین های تبلیغاتی به وسیله ایمیل رعایت شود و شما آنها را در نظر خود داشته باشید. اگر یکی از این عامل‌ها را فراموش کنید ممکن است کاری کنید که نرخ تبدیل شما یا درآمد شما از طریق بسیار کم شود و حتی ممکن است آن را از دست بدهید.

این مسئله که عامل‌هایی وجود دارند که باید فراموش نکرد و اگر یکی از این عامل ها فراموش شود ممکن است اینکه  که نرخ تبدیل یا درآمد خود را از دست بدهید بسیار ناراحت کننده خواهد بود، چرا؟ زیرا که بازاریابی ایمیلی، اگر به درستی اجرا شود بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را در میان کانال‌های بازاریابی دیجیتال دارد. قبل از اینکه به سراغ کمپین بعدی تبلیغات ایمیلی خود بروید بهتر است که مطمئن شوید که تمامی فاکتورهای لازم را رعایت کرده باشید.

پیشنهاد می کنیم برای ورود به دنیای تجارت از صفحه ی طراحی سایت دیدن فرمایید.

مخاطب شما کیست؟

اگر می‌خواهید که نرخ بازگشت سرمایه شما از کمپین‌های ایملی بالا باشد باید از این موضوع اطلاع پیدا کنید که مخاطب شما کیست و مخاطب خودتان را دقیق بشناسید تا بتوانید یک ایمیل خوب و درست برای او ارسال کنید. این نکته یکی از نکته ‌هایی است که برای شروع کارتان به درد شما خواهد خورد، اما این را فراموش نکنید که عامل‌های دیگری هم وجود دارد برای که برای موفقیت در کمپین ایمیلی خود باید آن‌ها را بیاد داشته باشید.

شما بهتر است که به سوال‌های زیر که در مورد مخاطب شما است پاسخ دهید:

مشتری‌های ما چه زمانی دوست دارند که از طرف ما پیام دریافت کنند؟ چه محتوا یا پیامی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و برای آن‌ها جذاب است؟ چه پایمی کاری می‌کند که مخاطب شما بعد از خواندن آن پیام کاری انجام دهد؟ چطور می‌توان پایگاه ایمیلی خود را طوری دسته بندی کنید که مشتری‌های شما در زمان مناسب، پیام مناسبی دریافت کنند.

شما چه پیشنهادی دارید؟

پیشنهاد شما 20 درصد تخفیف نیست. در حقیقت ممکن است اگر شما کد تخفیفبرای خرید محصولات سایتتان به مخاطبان خود ارائه دهید با این کارارزش کار خودتان و کارتان را پایین بیاورید.

در اینجا باید هوشمندانه عمل کنید و بدانید چه نوع تخفیفی باید ارائه دهید این امکان وجود دارد که مشتری شما یا مخاطب شما با کد تخفیف 20 درصدی ترغیب نشود برای خرید کردن از شما. اگر بتوانید هوشمندانه و درست و اصولی عمل کنید می‌توانید انتظار این را داشته باشید که مشتری های بالقوه و باکیفیتی پیدا کنید . اما انگیزه اصلی مشتری‌های شما می‌تواند آن کد تخفیف 20 درصدی نباشد.

خودتان را جای مخاطب خودتان و مشتری خودتان قرار دهید و از دید او به مسئله نگاه کنید. از خود سوال کنید که مشتری شما و مخاطب شما با خرید این محصول یا خدمتی که 20 درصد تخفیف خورده چه چیزی شامل حالش می‌شود؟ چه سودی بدست می‌آورد. زندگی مخاطب شما بعد از خرید آن محصول تخفیف خورده چقدر آسان‌تر و لذت بخش‌تر می‌شود؟ در واقعیت شما باید در پیام خود چیزی بنویسید که به مشکل مخاطب و همچنین راه‌حل شما برای رفع آن مشکل اشاره کنید.

بیایید و از تفاوت و فرقی که مشتری شما بعد از استفاده از محصول یا خدمت شما حس می‌کند صحبت کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که نیازی هم نیست فهرست طولانی از ویژگی‌های محصولتان را برای مخاطب خود بیان کنید.

شما می‌خواهید مشتری‌های شما چه کاری انجام دهند؟

بیایید و ساده‌تر به این مسئله نگاه کنید. دوست دارید بعد از اینکه مخاطب پیام شما را خواند او چه کاری انجام دهد. تقریباً می‌توان گفت که هر ایمیلی که برای مخاطب ارسال می‌کنید باید قصد و هدفی داشته باشد و آن قصد و هدف همان چیزی است که شما انتظار دارید مخاطب شما بعد از خواندن آن پیام شما آن کار را انجام دهد. زمانی که شما قصد دارید کمپین تبلیغاتی ایمیلی خودتان را طراحی کنید به این موضوع فکر کنید و ببینید که از مخاطب خود چه می‌خواهید و دقیق این موضوع را  مشخص کنید  که دوست دارید واکنش مخاطب شما چه باشد.

از زبان ساده و گویا در پیام خود استفاده کنید و از این زبان برای  عنوان کردن فراخوان‌تان بهره بگیرید؛ به عنوان مثال«خرید محصول» عبارتی ساده تز از«اطلاعات بیشتر است»

از ویژگی‌های تعاملی در ایمیلتان استفاده کنید

امروزه به دلیل این که مردم از تکنولوژی های پیشرفته زیاد استفاده می کنند شخصی سایزی ایما روز به روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این شخصی سازی باعث ایجاد تعامل بین مخاطب و فرستنده ایمیل می شود مثلا فرض کنید ایملی دریافت کردید که نام شما برروی آن قرار دارد آیا از این ایمیل به راحتی رد می شوید یا متن آن را به درستی مطالعه می کنید . در حقیقت شخصی سازی ایمیل یکی از بهترین راه هایی است که باعث تعامل مخاطبان با شما می شود.

همسو بودن کمپین ایمیل مارکتینگ و سایر کمپین های بازاریابی

نکته ای که بسیار باید به آن دقت کنید این است که حتما باید کمپین ایمیل مارکتینگ شما با سایر کمپین های بازاریابی شما در یک زمان و به یک شکل انجام شود تا بهترین نتیجه را از این کمپین ها بدست آورید.

 

 

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10447
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546