7 نکته استراتژی بازاریابی

7 نکته استراتژی بازاریابی
امتیازی ندارد

استراتژی بازاریابی موضوعی است که در فرایند بازاریابی بسیار اهمیت دارد و بازاریاب‌ها بهتر است با نکته‌های این استراتژی آشنایی داشته باشند. یکی از بهترین بسترها برای جذب مخاطب وب‌سایت است، شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با طراحی وب‌سایت به صفحۀ طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

یکی از مهمترین مهارت‌هایی که یک بازاریاب بهتر است آن را بدانید توانایی تفکر بهتر از رقبا است. اکثر ایده‌هایی که در ذهن شما وجود دارد می‌تواند مزیتی در مقابل رقبای شما باشد و آن ایده می‌تواند مزیتی را برای شما ایجاد کند که متفاوت‌تر و بهتر از دیگران فکر کنید. بازاریابی هفت نکته کلیدی دارد که بهتر است اگر شما یک بازاریاب هستید آن‌هارا بدانید و تلاش‌های خودتان را برای بازاریابی بهتر کنید.

نکته اول: تعیین هدف

یکی از مهمترین اجزای استراتژی در زندگی و همچنین نقطه شروع استراتژی بازاریابی تعیین هدف است. بهتر است از این موضوع اطلاع داشته باشد که یکی از مهمترین کلمه ها در موفقیت کسب‌وکارها شفافیت استو شما بهتر است که بیایید و اهداف کلیی و جزئی خودتان یا کسب‌وکار را روی کاغذ بیاورید و برای هر کدام از تلاش‌های بازاریابی که انجام می‌دهید تعیین هدف کنید. آن هم به صورت شفاف و دقیق.

فکرتان را به روی کاغذ بیاورید. به برنامه‌ها، هزینه ‌ها و منبع‌های لازم برای انجام فعالیت‌های بازاریابی خودتان توجه کنید همچنین به نتایج مالی دقیقی که پیش‌بینی کرده‌اید، با توجه به این موارد اهداف خودتان را شفاف تعیین کنید و خود را بهتر است محبور به این کار کنید. نجام خواخودتان را ارزیابی کنید و الگوهایی را برای معیار عملکردتان  قرار دهید. این را بهتر است بدانید که شما «تاهدفی را نبینید نمی‌توانید آن را نشانه بگیرید. کار که ارزیابی شود، انجام خواهد شد».

همانطور که خواندید اهداف خودتان را تعیین کنید آن هم به صورت شفاف و دقیقف اهداق خودتان را به دقت تشریح کنید و اعداد و تاریخ‌هایی را برای آن‌ها تعیین کنید. سپس سعی کنید تا بتوانید آن اعداد را بدست بیاورید و عملکرد خودتان را بهتر و بهتر کنید.

نکته دوم: حمله

به گفته ناپلئون: « هیچ نبرد بزرگی با دقاع به پیرزوی نمی‌رسد». برای موقفیت در بازاریابی بهتر است که «حمله مداوم» را تمرین کنید. بهتر سات که همیشه شما بیایید و موضوعات جدید را آزمایش کنید و بهتر است که ایده‌های قدیمی بی‌اثر را دور بریزید و از موضوع‌های جدید استفاده کنید و آن ها را آزمایش کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید.

این‌طور به‌نظر می‌رسد که ارتباط مستقیمی میان تعداد ایده‌های جدیدی که در بازاریابی امتحان می‌کنید و احتمال اینکه شما یک روش ایده‌آل برای ارائه محصول یا خدمت  وجود دارد که این ارتباط مستقیم می‌تواند باعث تماس‌های مکرر با شما و همچنین به اصطلاح باعث پر شدن دخل شما می‌شود.

گول این کلمه را نخورید «گوشۀ امن» . می‌توان گفت که افراد بسیاری وجود داند که برای بازاریابی از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند که البته این روش‌ها قدیمی هستند و موفقیت کمی را برای بازاریاب به‌وجود می‌آورند. این افراد به‌سرعت عاشق آن روش می‌شوند و از تغییر دادن آن، آن هم به هر دلیلی امتناع می‌کنند و قبول نمی‌کنند که روش خودشان را تغییر دهند. شما بهتر است این‌ کار را انجام ندهید. بهتر است که همیشه بدنبال این باشید که راه هایی که باعث می‌شوند روند بازاریابی شما بهبود پیدا کند را پیدا کنید. می‌توان گفت که همیشه راه‌هایی برای دستیابی به این هدف وجود دارد. آن ها را پیدا کنید و در روند بازاریابی خودتان پیاده‎‌‌سازی کنید تا شاهد نتیجه‌های قابل توجهی در روند بازاریابی خودتان باشید.

نکتۀ سوم: تمرکز

اگر می‌خواهید که در نبردها پیروز شوید بهتر است که تمرکز همه نیروهای خود را بر روی نقطه ضعف‌های دشمن قرار دهید  تا بتوانید پیروز آن نبرد بزرگ شوید. بهتر است بدانید که کلید حیاتی موفقیت در بازاریابی، توجه و تمرکز بر روی بهترین پیام و هدف‌گیری بهترین مشتریان با آن است. سعی کنید که در کارتان تمرکز داشته باشید پیام‌درست را طراحی کنید و بر روی آن تمرکز کنید و بهترین پیام و شیوه را پیدا کنید و اکثر تمرکز خودتان را روی آن مشتری‌ها، پیام‌ها و  شیوه های بازاریابی قرار دهید تا بتوانید نتایج قابل توجهی را از این کار ببینید.

نکته چهارم: اصل مانور

در اصطلاح‌های نظامی اصطلاحی وجود دارد به اسم مانور، حال این یعنی چی؟ این اصطلاح در دنیای نظامی یعنی حرکت سریع و آمادگی برای آزمایش رویکردها  و روش‌های  متفاوت حمله است. حال کلمه مانور در بازاریابی به چه معنا است؟ در دنیای بازاریابی این کلمه یعنی: خلاقیت داشتن و نوآوری داشتن برای یافتن راه های بهتر، سریع‌تر  و جذاب‌تر  برای ارتباط با مشتری‌ها و ترغیب آن‌ها برای به خرید محصول‌ها و خدمت‌ها است. بیاید و تفکر از صفر را تمرین کنید بپرسید: «آیا در فعالیت‌های بازاریابی من کاری وجود دارد که با دانش اکنون من اگر از اول شروع می‌کردم آن را انجام نمی‌دادم؟»

بهتر است که شما آمادگی به تعهد معیارها و اندازه‌های برتر را داشته باشید. این آمادگی را داشته باشید که روش های قدیمی که دیگر آنطور که باید و شاید بازخورد نداشتند را ترک کنیم و روش های جدید را امتحان کنید و روی آنها تمرکز کنید و سعی کنید که روند بازاریابی خودتان را بهتر و پیشرفته‌تر کنید

یکی از روش‌های عالی که شما می‌توانید از آن برای افزایش خلاقت خود در بازاریابی انجام دهید مطالعه کارهای تبلیغاتی و ترویجی موفق‌ترین ورقیب‌ها و غیر رقیب‌ها است. این می‌تواند جالب باشد که شما با مطالعه مداوم کارهای موفق دیگران می‌توانید مطالب زیادی را یاد بگیرید و بیاموزید تا بتوانید روند بازاریابی خودتان را بهتر و سودمندتر کنید.

نکته پنجم: تلاش جمعی

در اصطلاح نظامی این کلمه یعنی تلاش جمعی یعنی همکاری همزمان همه نیروها در حمله به دشمن است.

این نکته در کسب‌وکار به معنی کار تیمی است. تلاش جمعی در بازاریابی به چه معنا است؟ تلاش جمعی در بازاریابی به همکاری هر کسی که در کار بازاریابی وجود دارد  تلاش جمعی در بازاریابی می‌گویند. این گروه تشکیل می‌شود از توسعه‌دهندگان محصول یا خدمت گرفته تا فروشندگان خدممت‌های مشتری پس از خرید و استفاده از محصول توسط مشتری نهایی با او ارتباط دارند.

بهتر است بدانید که یکی از بخشهای مهم کار تیمی، دخیل کردن مشتریان است. همواره اگر بخواهید درباره محصول‌ها و خدمت‌ها بازخورد بدهند و فکر و احساسشان را بگویند. من بارها و بارها ایم مفهوم را درس داده‌ام که: « اگر از مشتری های خود سوالات کافی بپرسید و به پاسخ هایشان گوش دهید، شما را ثروتمند می‌کنند».

همه افراد سازمان را که به هر طریقی در ارتباط با مشتری هستند را  دخیل کنید در بازاریابی خود. همیشه سعی کنید که از کسانی که در ارتباط با مشتری هستند بازخورد بگیرید و بفهمید گه مشتری‌های شما چه بازخوردی نشان داده اند  تا شما بتوانید بهینه‌تر و بهتر کار خود را انجام دهید  و ارتباط موثرتری با مشتری‌های خود برقرار کنید. گاهی اوقات یک ایده فرد معمولی می تواند دگرگونی به وجود بیاورد پس بهتر است این موضوع را جدی بگیرید و از افرادی که با مخاطب و مشتری شما هستند بازخورد بگیرید تا بهتر بتوانید روند ارتباط خودتان با مشتری را بهتر کنید.

نکته ششم: غافلگیری

در اصول نظامی، همه پیروزی‌های بزرگ نتیجه انجام کاری است که دشمن شما انتظار آن را ندارند. بهتر است این را بدانید که در جنگ جهانی دوم متفقین در «نورماندی» پیاده شدند. در حالی که انتظار می رفت در کالائیس پیاده شوند آلمانی ها از جنگل صعب‌العبور آردن حمله کردند، این در حالی است که انتظار می‌رفت از محل بسیار دورتری در شمال اقدام به حمله کنند.

اپل توانست با معرفی آیفون به بازار دنیا، نوکیا و بلک‌بری را به طور کامل از صحنه خارج کند. و این کار منجر به نابودی هر دو برند و ورشکستگی کامل آن ها در بازار گوشی‌های همراه دنیا شد. با کدام از اجا استراتژی بازاریابی شما می‌توانید مخاطب خود را غافلگیر کنید و؟ با ارائه کدام پیام یا محصول تعداد زیادی از مشتری احتمالی که احتمال می‌روند خرید کنند به شما روی می‌آورند؟

نکته هفتم: بهره‌برداری

نکته بهره برداری در اصطلاح های نظامی این است که بعد از هر پیروزی کسب می‌شود، آن را با تمام قوا پیگیری کنید. این نکته در بازاریابی به چه معنا است؟ این نکته در بازاریابی به این معنا است بهره‌برداری کامل از هر موفقیتی گفته می‌شود که نتیجه پیام عالی و رویکرد عالی  حاصل شده است.

اگر شما صاحب یک پیام بازاریابی خوب هستید که نتیجه خوبی هم داشته است استفاده از آن را به دو یا سه برابر افزایش دهید تا بتوانید فروش خودتان را نیز بالاتر ببرید و مشتری های بیشتری را جذب خود کنید و همچنین شما بتوانید از جایگاهی که در آن قرار دارید نهایت استفاده را ببرید. رقبای شما سریع و خشن پاسخ نشان می‌دهند، بنابراین زمانی که شما به موفقتی دست پیدا می کنید بهتر است که وقت را تلف نکنید و کار خود را باز شروع کنید. خودتان را ژنرال « نیروهای بازاریابی » بدانید و همیشه به این بیندیشید که چطور می‌توانید از منابع خود بارها استفاده کنید تا در بازی «جنگ بازاریابی» پیروز باشید و به موفقیت دست پیدا کنید و کسب‌وکار خودتان ار بهبود ببخشید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10457
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546