4 وظیفه اصلی در دیجیتال مارکتینگ

4 وظیفه اصلی در دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی 4 کار اصلی در دیجیتال مارکتینگ باید انجام دهید تاب توانبد یک بازاریابی و جذب مخاطب خوب داشته باشید . حال دیجیتال مارکتینگ چی هست؟ تمامی فعالبت های بازاریابی که در فضای مجازی و دنیای دیجیتال انجام می شود دیجیتال مارکتینگ می گویند. دیجیتال مارکتینگ شاید بیشتر از 10 تخصص داشته باشیم ولی اگر دیدگاه سیستمی داشته باشید دیجیتال مارکتینگ چیزی خارج از 4 قسمت زیر نیست.

یکی از راه های دریافت مخاطب و فروش محصول طراحی وب سایت است اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید می توانید به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

1. اولین نکته جذب

منظور از جذب چیست؟ این است که شما باید کاری انجام دهید تا مخاطب های بیشتری را وارد سایت خود کنید و بازدید کنندگان سایت خودتان را افزایش دهید؛ این اتفاق می تواند به شیوه های گوناگونی اتفاق بیفتند برای مثال شما می توانید برای جذب مخاطب از تبلیغات استفاده کنید یا اینکه از رسانه های اجتماعی استفاده کنید یا اینکه بازاریابی رو در رو استفاده کنید و یا ده ها روش دیگر که به کمک آنها می توانید افرادی که را احتمال دارد به موضع وب سایت شما علاقه مند باشند جذب سایت خود کنید.

اینکه شما بیایید و در دنیای دیجیتال مارکتینگ بازار کوچکی را انتخاب بکنید و کل خدمات را برای همان گروه کوچک ارائه دهید یک اشتباه است . شما می توانید کار هایی انجام دهید که هر روز افراد زیادی با شما آشنا شوند و بخواهند که با سایت شما ارتباط برقرار کنند و جذب سایت شما شوند

در جذب مخاطبین شما باید 3 هدف را پیگیری کنید:

1. خودتان را به مردم نشان دهید تا مردم شما را بشناسند

اگر دید شما این است که خودتان را به دیگران بشناسانید باید جوری بنر تبلیغاتی خودتان طراحی کنید تا بتوانید جذب مخاطب داشته باشید حتی اگر کسی روی تبلیغ شما کلیک نکرد لااقل شما را بشناسد و اسم شما در ذهنشان نقش ببندند. بنابرین اگر شما مدرس هستید، بهتر است عکس خودتان را قرار دهید یا اگر محصولات خاصی دارید سعی کنید عکس هایی را انتخاب کنید یا نوشته هایی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطب باقی بماند.

نتیجه ای که میگیریم این است که در قسمت جذب مخاطب باید به شکلی طراحی های خود را انجام دهیم که اگر مخاطب ما برروی بنر تبلیغاتی ما کلیک نمی کند باز بتوان به کمک تصاویر و جملاتی که استفاده کرده ایم در ذهن مخاطب خود ماندگار شویم.

2. ایجاد ترافیک

یکی از کارهایی که مسئول جذب باید انجام دهد این است که هر روز بررسی کند و ببیند که چند درصد ترافیک سایت شامل افراد جدید می شود.

3. افزایش رتبه سایت

مورد دیگری که مسئول سایت باید به آن دقت کند این است که روی افزایش رتبه سایت تمرکز کند و سعی کند که رتبه سایت را بالاتر بیاورد تا ترافیک ورودی سایت ها بیشتر شود و بتوان به کمک آن جذب مخاطب بیشتری داشته باشیم.

با توجه به مطالب بالا مسئول و مدیر سایت باید مواردی را چک کند تا به کمک آنها بتواند ترافیک خوبی را هر روز به سایت شما اضافه کند تا تا به این شکل بتواند فروش خوبی برای شما ایجاد کند.

این سوالات را از خودتان بپرسید آیا هر روز ورودی از سایت شما وجود دارد؟ آیا شما خودتان را به دیگران میشناسانید؟ آیا هر روز رتبه سایت شما در حال بهبود است؟ آیا هر روز افراد جدید به سایت شما سرازیر می شوند؟

2. فعال سازی

منظور از فعال سازی چیست؟ شما باید بتوانید طراحی سایتتان را به شکلی انجام دهید تا زمانی که ورودی جدیدی به وب سایت شما می آید بر روی سایت شما فعالیتی را انجام دهد و یا حاضر از صفحات دیگر سایت شما بازدید کند. این مورد را بیشتر توضیح می دهم.

فعال سازی یعنی اینکه حداقل مخاطب اطلاعات تماس خودش را در وب سایت شما ثبت کند . اگر چنین اتفاقی بیفتد این موضوع نشان میدهد که علاقه ای به وب سایت شما و کسب و کار شما دارد و شما می توانید کاری کنید که آن فرد به مشتری شما و سپس به مشتری وفادار شما تبدیل شود

حال چه زمانی می توانیم بگوییم که بازدیدکننده سایت مان را فعال کردیم؟

1. گرفتن اطلاعات تماس

یکی از راه هایی که شما میتوانید بفهمید که کاربر بازدیدگننده سایت شما فعال شده است این است که آن فرد اطلاعات تماس خودش را در سایت شما ثبت کند . یکی از رایج ترین اطلاعات تماسی که می توان گفت ایمیل است چون بعد از این می توانید ایمیل هایی را به طور خودکار برای همان مخاطب ارسال کنید.

2. ایجاد یک فروش جزئی

این به شما کمک می کند تا به مشتری و مخاطب خودتان نشان دهید که کیفیت کار شما چطور است شمما میتوانید با وعده دادن یک تخفیف خوب و بالا برخی از مخاطب ها را وادار کنید تا از شما خرید کنند هرچند جزئی و کوچک با این کار شما می توانید حتی با یک تیر دو نشان بزنید هم اینکه اطلاعات تماس مخاطب را دریافت کنید هم اینکه به او محصولی را بفرروشید باز هم خاطر نشان می کنیم هر چند کوچک این خرید یکی از نشانه های فعال شدن کاربر در سایت شما است. حتی اگر شما از مخاطب خودتان اطلاعات تماس نگرفته اید ولی به او محصولی را فروخته اید این برای شما یک موفقیت بزرگ به شمار می رود.

یکی از موضوعاتی که در فعالسازی مهم است این است که باید بتوانید جذابیت را در کارتان وارد کنید تا بتوانید از مخاطب اطلاعاتش را دریافت کنید یا به او محصولی را بفروشید. اگر جذابیتی در کار نباشد شما چطور می خواهید این کاربر را فعال کنید؟ یکی از کلیدی ترین کار هایی که شما باید فعالسازی مخاطب انجام دهید ایجاد جذابیت است جذابیتی که مخاطب یا کاربر را وادار کند که اطلاعات تماس خودش را در اختیار شما بگذارد یا از شما خریدی بکند یا به طور کل کاربر سایت شما فعال شود

بنابراین چیز هایی که خواندید نشان از این است که اگر شما جذابیت را در کار خودتان وارد کنید در سایت خودتان اجرا کنید و به سایت خودتان جذابیت را هدیه بدهید می توانید امید داشته باشید که کاربر سایت شما نه تنها اطلاعات تماسش را در اختیار شما قرار دهد بلکه از شما خرید هم بکند هر چند کوچک و جزئی. این برای شما یک برد به حساب می آید.

3. سومین نکته : پولسازی

حال فرض را بر این میگذاریم که شما اطلاعات تماس را از مخاطب های خودتان یا کاربر های سایت دریافت کرده اید. الان زمان پولسازی فرا رسیده است. شما می توانید از طریق همان اطلاعات تماسی که بدست آورده اید که حداقل ترین اطلاعات تماس را ایمیل شامل می شود محصولات و خدمات خودتان را به مخاطب های خودتان و کاربر های سایت خود نشان دهید . شما می توانید از این افراد در آمد ایجاد کنید و محصولات و خدمات خودتان را تبلیغ کنید تا بتوانید آن هارا به فروش برسانید. شما همچنین می توانید که از پیشنهاد های جذاب برای این مخاطب ها استفاده بکنید و پیشنهاداتی مخصوص این افراد طراحی کنید و به آن ها بدهید. این را فراموش نکنید که جذاب سازی پیشنهاد های شما می تواند در روند تبدیل مخاطب یا کاربر سایت به مشتری سرعت ایجاد کند.

ارزش محصول خودتان را بالا تر ببرید. این یعنی چی؟ یعنی اینکه کار هایی انجام دهید تا بتوانید در بخش پولسازی ماجرا بهتر و بهینه تر عمل کنید و بتوانید فروش خودتان را افزایش دهید و بهتر مخاطب یا کاربر سایت خودتان را به مشتری تبدیل کنید و بعد از آن، آن مشتری را به مشتری وفادار تبدیل کنید. حال چه کار هایی باید انجام دهید:

1. از توصیه دیگران استفاده کنید

سعی کنید که از مشتری هایی که قبلا داشتید و از خدمات شما راضی بودن متن صوت یا فیلم تهیه کنید یعنی اینکه از آنها درخواست کنید تا برای شما در قالب متن صوت یا فیلم نظر خودشان را در مورد محصول یا خدمات شما بگویند و شما بتوانید از این نظرات کاربران استفاده بکنید و به کاربر و مخاطب سایت خودتان اطمینان خاطر بدهید و آرامش بدهید که محصول و خدمات شما با کیفیت است و مخاطب یا کاربر سایت شما می تواند از این محصول یا خدمت استفاده کند و سود کند. بدین شکل شما می توانید اعتمادی را در مخاطب و کاربر سایت خودتان نسبت به محصول یا خدمات خودتان ایجاد کنید که آن اعتماد درصد اینکه مخاطب یا کاربر سایت شمارا به مشتری تبدیل کند را بالاتر می برد

2. برای مخاطب و کاربر سایت خودتان داستان تعریف کنید

برای مخاطب های خودتان داستان بگویید شما می توانید از داستان در ایمیل های خودتان یا پیامک هایی که برای کاربر های سایت خودتان یا مخاطب های خودتان میفرستید استفاده کنید یا اینکه آن را در صفحه محصول خودتان به کار ببرید و استفاده کنید.

حال در مورد چه موردی داستان بگوییم؟ این به خود شما بستگی دارد که میخواهید کدام از قسمت مسیر تولید آن محصول یا طراحی آن خدمت را برای مخاطب های خودتان تعریف کنید و آنها را مشتاق خودتان بکنید این را بدانید که برخی از مغز های انسان ها داستان را دوست دارند و از داستان خواندن و شنیدن لذت می برند. خب شما این لذت را در داستان های محصولات خودتان یا خدمات خودتان به مخاطب بدهید و آن ها را نسبت به محصول خودتان مشتاق تر کنید.

شما می توانید با استفاده از همین نکته میزان پولسازی را بالا تر ببرید و آن را بهینه تر کنید.

سعی کنید در سایت خودتان در قسمت صفحه محصول ها یا ایمیل ها یا پیام های خودتان برای مخاطب ها داستان را قرار دهید تا میزان پولسازی خودتان را بالا تر ببرید.

3. آموزش بدهید.

بیشتر محصولات یا خدمات ها نیاز به آموزش دارند اینکه چطور از آن محصول یا خدمت استفاده بکنید چه نکاتی را باید حین استفاده رعایت کنند چه چیز هایی را رعایت نکنند و چه چیز هایی را انجام ندهند و غیره . هر چقدر که شما آموزش های باکیفیت و خوبی را طراحی کنید برای مخاطب های خودتان می توانید امید داشته باشید که مخاطب یا کاربر سایت شما راحت تر و بهتر و بدون سختگیری اضافه به شما اعتماد کند و از شما خرید کند. این را بدانید که آموزش دادن توسط شما به مخاطب ها و کاربران شما را متخصص نشان می دهد و باعث می شود مخاطب یا کاربر سایت شما راحت تر به شما اعتماد کند و از شما محصول یا خدمتی را خریداری کنند.

4. چهارمین نکته: مخاطب خودتان را حفظ کنید

این که می گویند مخاطب خود را حفظ کنید به چه معناست؟ یعنی این که کاری کنید که مخاطبی که از شما یک بار خرید کرده است را راضی نگه دارید به او کمک کنید، پشتیبانی اش کنید و در مسیر استفاده از محصولاتی که نیاز او را برطرف می کند او را یاری کنیم تا به این شکل اعتماد آن فرد به ما جلب شود و برای خرید های دیگرش نیز به ما رجوع کند.

در زیر به شما ایده های را می دهیم که به  کمک آنها بتوانید مخاطبان خود را حفظ کنید

1. برای مخاطب خودتان تجربه ای لذت بخش ایجاد کنید

سعی کنید که در هر فرصتی برای مخاطب های خودتان تجربه ای لذت بخش ایجاد کنید برای مثال می توانید برای محصول خودتان یک بسته بندی جذاب تهیه کنید یا در هنگام استفاده از خدمت شما  او را یاری کنید و به او کمک کنید، بعد از خرید محصول برای او پیام های جذاب و خلاقانه بفرسیتد و …. تا بتوانید برای مخاطب لحظه های لذت بخش ثبت کنید و در نهایت کاری کنید که به او باز هم از شما خرید کند.

2.مخاطب را بازگردانید

این مورد بدان معنا است که شما می توانید بعد از اینکه مخاطب شما از شما محصول یا خدمتی را خرید برای او کاری کنید که باز هم به سایت شما بازگردد و از سایت شما دیدن کند شما می توانید برای مخاطب های خودتان ایمیل های خودکار بفرستید پیامک های جذاب و هوشمندانه بفرستید تا مخاطب شما قانع شود از سایت شما باز دوباره دیدن کند. این کار را می توانید با پیام هایی از این مدل که بیا و از دو راز جدید باخبر شو یا اینکه فلان مقاله آپدیت شد بیایید از آپدیت جدید با خبر شوید و از آن اطلاع پیدا کنید و ….

3. برای مخاطب های خودتان تغذیه آماده کنید

سوالی که ایجاد می شود این است که چطور برای مخاطب خود تغذیه ایجاد کنیم؟ منظور از تغذیه چیزی است که شما در قالب بازاریابی محتوایی به عنوان محتواهایی ارزشمند برای مخاطب های خودتان بفرستید. این محتوا ها می تواند محتواهای کوچکی باشد محتوا هایی مانند مقاله های جدید یا یک ویدیو آموزشی جدید یا پیام خود مدیر عامل شرکت تان برای مخاطب، می توانید این مطالب را برای مخاطبان خودتان بفرستید و به این شکل آنها را به اصطلاح تغذیه کنید و بتوانید آن را مخاطب خودتان نگه دارید. به این شکل شما می توانید حس خوبی به مخاطب خودتان بدهید که شما او را بعد از خرید کردن ها نکرده اید. سعی کنید محتوا هایی را برای مخاطب خودتان بفرستید که هم کیفیت خوبی داشته باشند هم اینکه مطالب خوب و مفیدی را ارسال کرده اید

4. سفارش های ناموفق را رها نکنید

این بدین معنی است که شما باید پیگیر خرید ها و سفارش های ناموفق سایت خودتان باشید و آن ها را فراموش نکنید. سعی کنید بفهمید که چرا ممکن است برخی از سفارش های شما ناموفق شود نقطه ضعف را پیدا کنید و آن را بهبود ببخشید تا مخاطب را ناراجت و ناراضی نکند. تا بتوانید مخاطب را راضی نگه دارید تا در نهایت بتوانید کاری کنید که مخاطبی که از شما یک بار خرید کرده است باز دوباره هم از شما خرید بکند.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=10025

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست 4 وظیفه اصلی در دیجیتال مارکتینگ

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546