اینفلوئنسر مارکتینگ در برند سازی شخصی چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در برند سازی شخصی
امتیازی ندارد

اینفلوئنسر مارکتینگ Influencer Marketing Campaign موضوعی است که از چندین سال پیش شده است و شواهد نشان دهنده از آن است که این ترند تا سال های آینده نیز همراه ما خواهد بود. اینفلوئنسرمارکتینگ ها این روزها در همه شبکه های اجتماعی از جمله : اینستاگرام ، توییتر ، فیس بوک و …. در حال فعالیت و تبلیغات هستند.

در ادامه به بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ و تاثیر برند شخصی در اینفلوئنسر مارکتینگ می پردازیم:

اینفلوئنسر کیست؟

قبل از صحبت در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ باید با مفهموم واژه اینفلوئنسر آشنا شوید.

در یک جمله اینفلوئنسر شخصی است که توانایی تاثیرگذاری روی تصمیم های دیگران برای تصمیم های مربوط به خرید داشته باشد. منظور کلمه دیگران در جمله قبل من و شما هستیم. اینفلوئنسر به خاطر توانایی که برای تاثیرگذاری بر روی دیگران دارند در زمینه ای که در آن در حال فعالیت هستند در آن حوزه صاحب نظر و فردی با تجربه شناخته خواهند شد.

بیشترین ابزارهایی که اینفلوئنسرها برای تاثیرگذاری خود در اینفلوئنسر مارکتینگ از آن ها استفاده می کنند شبکه های اجتماعی است ، زیرا آن ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تعداد افراد و مخاطبین بیشتری دسترسی دارند. این دسته از افراد معمولا برای نظرهای شخص اینفلوئنسر ارزش قائل هستند و به راحتی تحت تاثیر حرف هایی که از جانب او زده می شود قرار می گیرند.

اینفلوئننسر ها به گروه های متفاوتی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

انواع مختلف اینفلوئنسر عبارت اند از:

  • سلبریتی ها / افراد مشهور
  • افراد صاحب نظر و شناخته شده در حوزه های متفاوت
  • تولیدکنندگان محتوا / وبلاگ نویس ها
  • واینرها
  • بلاگرها
  • میکرو اینفلوئنسرها

افراد مشهور و سلبریتی ها در اینفلوئنسر مارکتینگ :

افراد مشهور بیشترین تعداد دنبال کننده و مخاطب را دارند. در نتیجه اصلی ترین اینفلوئنسرها در اینفلوئنسر مارکتینگ ، سلبریتی ها و افراد مشهور هستند. دقیقا به همین دلیل است همکاری با این گروه بالاترین هزینه را نسبت به گروه های دیگر دارند.

افراد صاحب نظر و شناخته شده در حوزه های متفاوت :

این دسته از اینفلوئنسر ها به خاطر تخصصی که در حوزه کاری خودشان دارند و به خاطر مهارت شان شناخته شده اند. و  به شهرت رسیده اند. این شهرت در کنار تخصص باعث شده که این گروه از اینفلوئنسرها هم در اینفلوئنسر مارکتینگ مخاطبان زیادی داشته باشند.

تولیدکنندگان محتوا / وبلاگ نویس ها در اینفلوئنسر مارکتینگ :

مطالبی که توسط این افراد نوشته می شود ، خوانندگان زیادی دارد. معمولا مخاطبان هنگام خرید به پیشنهادها و نظرات آن ها توجه خواهندکرد.

واینرها:

اشخاصی که در شبکه های مجازی ویدیو های سرگرم کننده به اشتراک می گذارند واینر نامیده می شوند. به عبارتی دیگر واینر ها کمدین ها و بازیگرهای فضای مجازی هستند. مخاطبان این گروه از افراد به راحتی پای صحبت های آن ها می نشینند زیرا علافه ی زیادی به آن ها دارند. در نتیجه این گروه از افراد یکی از بهترین گروه ها برای همکاری هستند. زیرا به راحتی پیام برند شما را به گوش مخاطبانتان می رسانند.

بلاگرها در اینفلوئنسر مارکتینگ:

انتظار مخاطبان از بلاگر ها در واقع نقد و بررسی تخصصی موضوعات در خوزه ای است که بلاگر در آن زمینه تولید محتوا میکند. مثلا بلاگر ها در زمینه گردشگری برای تولید محتوا به شهر ها ، روستا ها و مناطق گردشگری می روند . تا تجربیات و نظرهایشان را در غالب محتوا به اشتراک بگذارند. بلاگر ها یکی از بهترین گروه اینفلوئنسر برای همکاری در اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. زیرا آن ها می توانند با روش های متفاوت، ویژگی های مختلف یک محصول را به نمایش بگذارند و در مورد مزایا و معایب آن صحبت کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع یکی از موثرترین روش های تبلیغات دیجیتال است.در این نوع تبلیغات برندهای مختلف با استفاده از همکاری با افراد مشهور یا افرادی که در شبکه های مجازی مخاطب بالایی دارند . ( همه ی اینفلوئنسرهای گفته شده در بالا ) محصول یا خدمات خود را تبلیغ می کنند. دلیل پر طرفدار بودن این نوع از تبلیغات بهره گرفتن از اعتبار اینفلوئنسرها در جهت تبلیغ برند است.

بر طبق آخرین تحقیقات انجام شده ،امکان خرید یک محصول یا استفاده از خدمات توسط یک مخاطب ، در صورتی که به درستی توسط اینفلوئنسرها تبلیغ شده باشد ، 5 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

یکی از تحقیقاتی که در آمریکا انجام شد ، نشان داد که 40% مردم یک اینفلوئنسر را در حال استفاده از یک محصول می بینند ، به صورت آنلاین همان محصول را خریداری میکنند.

در ایران هم بسیاری از برندها برای ورود به بازار رقابتی خدمات یا محصولاتشان از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند.

هدف برند ها از استفاده اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ با هدف های متفاوتی انجام می شود . که برای هر برند متفاوت است. این اهداف می تواند شامل یک یا چند هدف نامبردع در زیر باشد:

  • افزایش دادن اعتبار بازار
  • افزایش صحبت درباره برند
  • افزایش دادن میزان فروش
  • کسب اعتبار
  • شهرت بیشتر برند
  • و…

اهداف نامبرده شده در بالا می تواند دلایلی باشد که یک بازاریاب تصمیم میگیرد که از اینفلوئنسرمارکتینگ استفاده کند.

پیشنهاد می کنیم از صفحه مربوط به تولید محتوا هدفمند دیدن کنید.

مزایای اینفلونسر مارکتینگ چیست؟

  1.  قرارگرفتن در معرض دید مخاطبان بیشتر : اینفلوئنسرها به واسطه تعداد بالای مخاطبینی که در صفحات مجازی خودشان دارند می توانند برند شما را در معرض دید میلیون ها نفر انسان دیگر قرار بدهند.
  2. محتوای اصیل: اگر اینفلوئنسر مناسبی برای اینفلوئنسر مارکتینگ خود انتخاب کرده باشید، می توانید اطمینان داشته باشید که محتوای اصیل و تاثیرگذاری برای محصول و یا خدمات شما ساخته خواهد شد. که این تولید محتوا اصیل تاثیر مستقیم و به سزایی بر روی میزان فروش شما خواهد داشت.
  3. کسب اعتماد مصرف کننده: از آن جایی که اینفلوئنسر ها رابطه ی عمیق و زیادی با مخاطبانشان در فضای مجازی دارند. اعتماد به محصول و یا خدماتی که توسط اینفلوئنسر معرفی شده است ، آسان تر است.

اصلی ترین اجزای اینفلوئنسر مارکتینگ کدام اند ؟

هر اینفلوئنسر برای تبلبغ محصول یا خدمات پیشنهاد شده به آن ها ، روش تبلیغاتی خودشان را دارند. در نتیجه رعایت کردن 4 اصل قبل از شروع اینفلوئنسر مارکتینگ حائز اهمیت است.

  1.  پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب : هر برند در هنگام انتخاب اینفلوئنسر باید توجه کند که شخص مورد نظر باید در زمینه محصول یا خدمات آن برند مشغول به تولیید محتوا باشد. این کار باعث می شود تا برند به مخاطبانی دست پیدا کند که به محصول یا خدماتش نیاز دارند.
  2. ترتیب دادن کمپین بازاریابی از طریق اینفلوئنسر منتخب : قبل از شروع کمپین تبلیغاتی باید با اینفلوئنسر انتخاب شده در مورد نحوه ی این کمپین و نحوه تبلیغ به توافق برسید.
  3. تکرار کمپین طراحی شده با اینفلونسر منتخب : تکرار دوباره کمپین توسط یک ایتفلوئنسر باعث آگاه شدن تعداد بیشتری از مخاطبان و جذب بیشتر مشتری می شود.
  4. در نظر گرفتن پارامترها: هر برند باید در نظر بگیرد که با اینفلوئنسر مارکتینگ پیش رو در نظر دارد به چه میزان فروش ، یا چه تعداد جذب فالوور برسد.

اشتباهات رایج در اینلوئنسر مارکتینگ:

اشتباهات رایحج در اینفلوئنسر مارکتینگ عبارت اند از:

  • انتخاب اینفلوئنسر ها تنها بر اساس تعداد فالوور
  • نداشتن برنامه ریزی دقیق برای اجرا کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
  • اکتفا کردن به تنها یک شبکه مجازی
  • اشتباه گرفتن اینفلوئنسر با کارمندانتان
  • قصد فریب مخاطب را با کمپین تبلیغاتی داشتن.

کلام آخر!

برای فهمیدن اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ در ادامه آماری را بررسی می کنیم که در طی تحقیقات اخیر به دست آمده اند:

  • 47 % از مردم تبلیغات روی مرورگر را با استفاده از نرم افزار مسدود می کنند.
  • 92 % از مردم با توصیه ی دیگران به برند اعتماد میکنند.
  • 74 % از مردم  برای تصمیم خرید از شبکه های مجازی کمک می گیرند.
  • 81 % از برندها با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ نتیجه گرفته اند.
  • 51 % از برند ها بر این باورند که با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ مشتری های بهتری به دست آورده اند.

پیشنهاد می کنیم از صفحات طراحی سایت فروشگاهی ، مشاوره کسب و کار و همچنین مدیریت شبکه های اجتماعی دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=2916
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546