روش های بازاریابی دیجیتال چیست؟

روش های بازاریابی دیجیتال
امتیازی ندارد

روش های بازاریابی دیجیتال می توانند تاثیر بسزایی در کسب و کار شما برای دستیابی به نتایج معنادار داشته باشند. اما برای رسیدن به این هدف، باید بدانید که بازاریابی دیجیتال به چه معناست، چگونه کار می کند و انواع بازاریابی دیجیتالی که می توانید از آن ها استفاده کنید چیست.

اگر قصد دارید ترافیک سایت خود را افزایش  دهید، تعداد بیشتری مشتری جذب کنید، آگاهی از برند را افزایش دهید یا هر هدف دیگری در کسب و کارتان که به دنبال آن هستید، درک هر نوع بازاریابی دیجیتال برای شما امری ضروری است. در این مقاله سعی در بررسی انواع بازاریابی دیجیتال داریم تا بتوانیم شما را برای رسیدن با اهداف کسب و کارتان یاری کنیم.

  • بازاریابی محتوا از روش های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی محتوا به محتوای اطلاعاتی و ارزشمند مانند پست‌های وبلاگ، ویدیوهای آموزشی و سایر مطالب آموزشی اشاره دارد. این نوع بازاریابی به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، نیاز آن ها را شناسایی کنید و به سوالات آن ها پاسخ دهید. همچنین این روش می تواند به عنوان سرنخ برای تولید محتوا و فروش بیشتر به شما کمک کند.

محتوا باید به طور منظم و با در نظر گرفتن مخاطب هدف منتشر شود. برند شما باید با انتشار محتوای باکیفیت و متناسب با نیاز مخاطب، به صدای قابل اعتمادی تبدیل می شود که مخاطبان برای کسب اطلاعات در مورد آخرین روندها به سراغ آن می آیند.

ساخت محتوا یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که به شما این امکان را می دهد تا با آموزش، سرگرمی و الهام بخشیدن به مخاطبان، برند خود را بسازید. رقابت در این روش زیاد است، ثبات و کیفیت بالای محتوا برای موثر بودن امری حیاتی است. محتوای شما باید در حین برندسازی و دستیابی به اهداف تجاری شما، نیازهای مشتریان شما را نیز برآورده کند.

  • بهینه سازی موتور جستجو

یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می باشد. SEO استراتژی ایجاد محتوا به گونه ای است که موتورهای جستجو مانند گوگل صفحه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه بندی کنند.

گوگل از الگوریتم هایی استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چقدر صفحه شما با کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر مرتبط است. این الگوریتم‌ها اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. شما باید به خوبی نسب به این الگوریتم آگاهی داشته باشید تا بتوانید به صورت منظم در موتورهای جستجو موثر واقع شوید.

هنگامی که سئو به درستی انجام شود می تواند باعث ترافیک ارگانیک بیشتر و افزایش آگاهی از برند شما شود. سئو به زمان نیاز دارد و با محتوای خوب شروع می شود. محتوایی که متناسب با کمات کلیدی و آنچه مردم جستجو می کنند باشد.

  • بازاریابی موتورهای جستجو به روش پرداخت به ازای کلیک

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM به تبلیغات پولی اشاره دارد که در صورت استفاده برچسب “تبلیغ” در کنار URL شما ظاهر می شود . هزینه این تبلیغات معمولاً به تعداد کلیک‌هایی که پیوند دریافت می‌کند بستگی دارد، بنابراین  به آن «پرداخت به ازای هر کلیک» می گویند. این روش به دستیابی سریع به رتبه برتر در موتورهای جستجو کمک می کند. البته اکثر مردم نسبت به تبلیغات در نتایج جستجو شک دارند و ترجیح می دهند به نتایج جستجوی طبیعی که همان سئو می باشد اعتماد کنند.

  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های بازاریابی دیجیتال، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی است. شما با استفاده از یک حساب کاربری برای کسب و کار خود در هر پلتفرم، رسانه اجتماعی ایجاد کنید و پست هایی برای تبلیغ محصولات جدید، فروش یا انتشار محتوای تازه ایجاد کنید.

رسانه های اجتماعی چالش برانگیز هستند. الگوریتم های آن ها هر از چند گاهی تغییر می کنند. در کنار آن، فرمت های محتوای جدید به طور مکرر معرفی می شوند. شما باید دائما در حال به روزرسانی خود باشد.
اگرچه پست کردن در رسانه های اجتماعی ساده به نظر می رسد، اما برای انجام مداوم و کارآمد آن به برنامه ریزی استراتژیک و اختصاص زمان کافی نیاز دارید.

اینکه از کدام پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده می کنید به نوع مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید بستگی دارد. وقتی مردم محتوای شما را دوست دارند، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند که باعث افزایش آگاهی از برند شما و فروش بیشتر می شود. از آنجایی که رسانه های اجتماعی یک پلتفرم تعاملی هستند، شما باید علاوه بر انتشار محتوای با کیفیت، به مشتریان خود نیز پاسخ دهید. گفتگوهای واقعی به جلب اعتماد و بهبود وفاداری به برند کمک می کند.

  • بازاریابی ایمیلی یکی از روش های بازاریابی دیجیتال

وقتی شخصی از وب سایت یا کسب و کار شما بازدید می کند، از او دعوت کنید تا به لیست مشترکین ایمیل بپیوندد. با اجازه آنها، می توانید ایمیل هایی در مورد فروش، رویدادهای ویژه یا انتشار محصولات ارسال کنید. بازاریابی ایمیلی اغلب دست کم گرفته می شود اما ارتباط مداوم افراد با ایمیل خود به شما این امکان را می دهد تا روابط خود را تقویت کنید و احتمالاً زمانی که قصد خرید دارند شما را در ذهن خود نگه دارند. و در میان چندین نوع بازاریابی دیجیتال، این یکی مستقل از هر گونه الگوریتم در حال تغییر است.

بر اساس تحقیقات گوگل، 27 درصد از مردم در سراسر جهان از جستجوی صوتی تلفن همراه استفاده می کنند. سفر مصرف کننده موبایل در حال افزایش تصاعدی است. بازاریابی دیجیتال به همان اندازه که وفاداری نیاز به فوریت دارد، و تلفن های هوشمند یکی از فوری ترین شرکای حل مشکل در هر کجا و در هر زمان هستند.

  • بازاریابی موبایلی یکی از روش های بازاریابی دیجیتال

این روزها مشتریان زمان بیشتری را نسبت به رایانه های رومیزی یا لپ تاپ خود صرف تلفن های همراه می کنند. بنابراین، بازاریابی موبایلی به رسیدن به جایی که بیشتر وقت خود را صرف می کنند کمک می کند. همچنین برای برندهایی که مخاطبان جوان تری را هدف قرار می دهند بسیار مهم است. شما با استفاده از بازاریابی موبایلی می توانید از طریق تبلیغات درون برنامه ای، پیامک و برنامه های پیام رسانی اجتماعی، پیام خود را به مخاطب برسانید. این نکته را فراموش نکنید که بهینه سازی وب سایت و محتوای خود برای موبایل یک پیش نیاز است. محتوای شما باید در همه دستگاه ها کار کند و خوب به نظر برسد.

جمع بندی

انتخابیکی از روش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما می تواند دشوار باشد و ممکن است آزمون و خطا وجود داشته باشد. یکی از ضروری ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، مخاطبان شما هستند. اینکه شما قصد دارید به چه کسانی برسید و آن ها کجا به دنبال اطلاعات هستند. اگر می خواهید توجه مخاطبانی را که اطلاعات زیادی در مورد صنعت شما دارند را به خود جلب کنید، محتوای اطلاعاتی عمیق، می تواند ارزش ایجاد می کند و آنها را جذب کند. شرکت بهینتا با برخورداری از یک تیم حرفه در انواع روش های بازاریابی دیجیتال شما را یاری خواهد کرد.

برای طراحی سایت هدفمند پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6695
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546