ویژگی های یک سایت خوب

ویژگی های یک سایت خوب

ویژگی های یک سایت خوب

ویژگی های یک سایت خوب جزء مواردی است که دانستن آنها در دنیای دیجیتال امروز برای هر کسب و کار آنلاین ضروری می باشد. در این مقاله به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

محتوا

محتوای مفید و متناسب با کسب و کار جزء ویژگی های یک سایت خوب محسوب می شود که در ایجاد اعتمادسازی در ذهن کاربران تاثیر بسزایی دارد. زمانی که کاربران در حال بازدید از سایت شما هستند، اگر اعتماد و رضایت آن‎ها را از طریق محتوایی که در سایت خود قرار داده اید به دست آورده باشید، احساس راحتی بیشتری در خرید محصولات و خدمات شما خواهند داشت.

در نظر داشته باشید که محتوای سایت باید بهینه‌سازی شده و به روز باشد. ناگفته پیداست که محتوا صرفا به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها نیز میباشد.

ویژگی های یک سایت خوب از نظر ظاهر  

ظاهر سایت یکی از پارامتر مهم در جلب نظر کاربران می باشد. هارمونی در رنگ‌ ها، عنوان خوانا ، دسترسی راحت به تمام محتوا‌ها و استفاده از فونت‌های مناسب می توانند جزء ویژگی های یک سایت خوب باشند. رنگ هایی با کنتراست پایین و وجود تصاویر کم حجم و جذاب می‌تواند زمان حضور مخاطب در سایت را در بالا ببرد.

هم چنین لوگوی شما معرف برند شماست. یک سایت حرفه ای بدون لوگو معنا ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در همه جا خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایت شما را به یاد می آورد. لوگوی طراحی شده برای شما باید دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت شما باشد.

بهینه سازی و سئو 

سئو به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است. مجموعه فعالیت هایی که در طراحی، کدنویسی، تولیدمحتوا و … انجام می دهیم تا جایگاه بهتری در نتیجه جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت خود جذب کنبم.

سئو تکنیکی است که به موتورهای جستجو (مانند گوگل، یاهو و بینگ) کمک می‎کند سایت شما را پیدا و آن را در مقایسه با میلیون‎ ها سایت دیگری که وجود دارند در صفحات جستجوی نتایج در رتبه‎ های بالاتری قرار دهند. بنابراین سئو به شما کمک می‎کند از سوی موتورهای جستجو برای سایت خود ترافیک به دست آورید.

می‌توان گفت مواردی که گوگل برای خوب بودن سایت شما در نظر می‌گیرد دقیقاً ویژگی های یک سایت خوب است.

سرعت یکی از ویژگی های یک سایت خوب

سرعت بالا یکی از ویژگی های یک سایت خوب است. هر ساله حجم متوسط صفحات وب افزایش می‌یابد. موتورهای جستحو تمام تلاشش را می‌کند بهترین پیشنهادهای ممکن را به کاربران خود ارائه کند. دلیل اهمیت دادن گوگل به این مورد از آن جهت است که کاربران به سرعت از سایت‌هایی که دارای سرعت پایینی هستند، خارج می‌شوند. به طور کلی وب سایت‌هایی که زیر سه ثانیه لود می‌شوند، عالی‌ترین امتیاز را خواهند گرفت.

هچنین طراحی سایت باید تا حد امکان ساده و سبک انجام شود.  استفاده از فایل‌های فلش و تصاویر گرافیکی حجیم به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. هم چنین باید عبارات کوتاه مشخصی برای محصولات، با محتوای کم و مفید در نظر گرفته شده و به خریداران این امکان داده شود که با فشار دکمه منوی روی آن‌ها، به توضیحات و گرافیک بیشتری دست یابند. میتوانید از این لینک سرعت سایت خود را ببینید.

سازگاری با موبایل و تبلت

در طراحی سایت، گوشی های هوشمند و تبلت ها سهم زیادی را در ترافیک سایت ها دارند.  زمانی که یک سایت قابلیت دسترسی با موبایل و تبلت را داشته باشد، تعداد مراجعین به  آن سایت افزایش می‌یابد. همچنین از آنجایی که گوگل هر روز در صدد آن است، بهترین سایت ها را به مخاطبان خود معرفی کند. به آسودگی و لذت مخاطبانش بسیار توجه می‌کند.یکی از این موارد، بحث ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت‌ها است که جزء ویژگی های یک سایت خوب محسوب می شود.

ریسپانسیو بودن به معنای آن است که زمانی که شما با موبایل یا تبلت خود وارد یک سایت می‌شوید فرم و حالت آن سایت مطابق با اندازه صفحه گوشی شما تغییر کند. تا شما بتوانید به راحت‌ترین و بهترین حالت ممکن از امکانات آن سایت استفاده کنید

انتخاب یک دامنه مناسب

یک دامنه ی مناسب یکی از ویژگی های یک سایت خوب و بهترین راه به یاد ماندن است زیرا نام دامنه نام تجاری برند شما است و اگر این نام مناسب نباشند، برندسازی برای شما بسیار مشکل خواهد شد. نام دامنه باید کوتاه و تصویری باشد، تا به راحتی به ذهن سپرده شود. بهتر است نام دامنه به نوعی با صنعت شما در ارتباط باشد.

همچنین اگر محصولات شما مختص فروش در ایران است از دامنه .ir و اگر شما محصولات و تولیدات بین المللی دارید از دامنه .com استفاده نمایید.

رابط کاربری ساده و جذاب

از دیگر ویژگی های یک سایت خوب داشتن رابط کاربری ساده و جذاب است مخصوصا زمانی که تمایل به فروش آنلاین دارید. یعنی چیزی که مردم دوست دارند در سایت شما ببینند، بتوانند در هر صفحه‌ای از سایت که هستند به راحتی به صفحه دلخواه خود راهنمایی شوند، سفارش خود را ثبت کنند و به سهولت بتوانند با مجموعه شما تماس برقرار کنند. بتوانند در سایت شما عضو شوند، بتوانند به ایمیل‌تان دسترسی پیدا کنند، خدمات شما را ببینند، محصولات‌تان را مشاهده کنند و …

مورد دیگری که سایتهای حرفه ای بسیار روی آن تمرکز می‌کنند، بحث هدایت کاربرها به اهداف از پیش تعیین شده است. برای مثال وقتی شما وارد یک صفحه از یک سایت حرفه‌ای می‌شوید یکی دو مورد بسیار برجسته‌تر از سایر موضوعات است. زیرا آن موارد از سودآورترین موضوعات آن سایت است.

پیگیری و به روزرسانی منظم

یک سایت خوب همیشه تلاش می کند نیازهای مخاطبان را به خوبی تشخیص و متناسب با آن سایت را به روز رسانی کند. سایتی که به صورت منظم به روزرسانی شود باعث تکرار بازدیدها ‎می شود. بازدیدکنندگان تکراری وفاداری بیشتری به شما خواهند داشت و احتمال خرید محصولات شما نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین استفاده از ابزار تحلیلی خوبی مانند گوگل آنالیتیکس به شما کمک خواهد کرد اطلاعاتی مانند تعداد افرادی که به سایت شما می آیند، صفحاتی که مشاهده می کنند، از کجا آماده اند، چه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو استفاده شده است، چه تعداد بعد از دیدن اولین صفحه سایت را ترک کرده اند و موارد متعدد دیگری را پیگیری کنید.

سخن آخر در ویژگی های یک سایت خوب

قبل از طراحی و راه اندازی یک سایت برای کسب و کارتان بهتر است مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسیم تا بتوانید مطابق با نیاز های او سایت خود را بهینه کنید. همچنین با توجه به اهمیت کسب و کارتان سئو را شروع کنید تا در گوگل بهتر از رقیبان خود دیده شوید.

پیشنهاد می شود از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=6365

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست ویژگی های یک سایت خوب

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546