7 حقیقت مهم الگوریتم اینستاگرام

7 حقیقت مهم الگوریتم اینستاگرام

گفته های زیادی در باره الگوریتم اینستاگرام وجود دارد، اما ما 7 حقیقت مهم درباره این الگوریتم را با شما به اشتراک می گذاریم که توسط خود اینستاگرام هم تایید شده است.

 1-چند الگوریتم اینستاگرام باهم کار می کنند

شاید شما هم نام واژه الگوریتم اینستاگرام را شنیده باشید و فکر کنید که اینستاگرام فقط یک الگوریتم دارد، اما در واقعیت الگوریتم های مختلفی هم زمان در این اپلیکیشن اجرایی میشوند. برای مثال الگوریتم بخش فید با الگوریتم بخش اکسپلور یا الگوریتم آی جی تی وی (IGTV) با الگوریتم ریلز فرق دارند با اینکه هر الگوریتم با الگوریتم دیگری کمی فرق دارد ، اما همه آنها بر اساس یک اصل واحد کار می کنند و آن ارائه جذاب ترین محتوا بر اساس علاقه کاربر به همان کاربر است.

2- الگوریتم بخش فید ، به 5 نوع تعامل مهم در هر پست دقت می کند:

آدام موسری 5 تعامل زیر را هم برای الگوریتم اینستاگرام و ترتیب نمایش پست ها در فید مهم می داند:

  • لایک کردن: چقدر احتمال دارد که این پست لایک بخورد؟
  • کامنت گذاشتن: چقدر احتمال دارد زیر این پست کامنت گذاشته شود؟
  • ذخیره کردن: چقدر احتمال دارد این پست ذخیره شود؟
  • سر زدن به پروفایل: چقدر احتمال دارد که بعد از دیدن این پست به پروفایل صاحب پیج سر بزنند؟
  • زمان صرف شده برای تماشای پست: آیا تمایل دارند برای دیدن و تماشای این پست وقت بگذارند؟

اگر الگوریتم محاسبه کند که کاربر هیچ یک از تعاملات بالا را با این پست نخواهد داشت، آن را از دید کاربر حذف می کند یا به آن اولیوت نمی دهد و نشانش نمی دهد.

3-با افزودن شخصی به فهرست دوستان نزدیکتان، پست های او زودتر برایتان نمایش داده می شود

یکی دیگر از معیار های مهم برای اینستاگرام قرار دادن شخص در فهرست دوستان نزدیک است که برای الگوریتم اینستاگرام اهمیت دارد.

اگر شما شخصی را به فهرست دوستان نزدیک خود در اینستاگرام اضافه کنید به احتمال زیاد به محض اینکه اپلیکیشن اینستاگرام را باز می کنید پست ها و استوری های او را می بینید. برعکس اگر به محتوایی که در اینستاگرام میبینید علاقه آنچنانی نشان نمی دهید اینستاگرام آن را از اکسپلور شما حذف می کند و به احتمال زیاد  به شما دیگر نشان نمی دهد.

4- الگوریتم اینستاگرام با همه حساب های شخصی، کاری و تولیدکننده محتوا یکسان رفتار می کند

اپلیکیشن اینستاگرام با همه حساب هایی که وجود دارد چه آن حساب ها  شخصی باشند و یا کاری یکسان رفتار می کند ، اما اگر حساب خود را در  اینستاگرام را به حساب کاری تغییر دهید، اینستاگرام پون کسب و کارها برای مدیریت مشتریان خود به اطلاعات زیادی نیاز دارند اطلاعات بیشتری درباره عملکرد محتوایتان در اختیار شما قرار می دهد تا به این شکل بتوانید بفهمید که و حتی می توانید با اپلیکیشن های مختلف پست گذاری خود را به صورت خودکار انجام دهید و از دردسر پست گذاشتن راحت شوید.

5_تعداد تعاملات زیر پست در 30 دقیقه اول، نقشی در رتبه بندی پست ندارد

برخی از افراد تصور می کنند اگر تعامل مخاطبان پیج با پست انتشار یافته در دقایق ابتدایی زیاد باید این مورد بسیار خوب است و اینستاگرام پست را به افراد بیشتری نشان می دهد در حالی که اینستاگرام تایید کرده که تعداد تعاملات زیر پست در 30 دقیقه اول، نقشی در تعیین رتبه آن در فید مخاطبان ندارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، الگوریتم رتبه پست ها را بر اساس چهار عامل تعیین می کند و این موارد در 30دقیقه ائل به بالاترین حد خود نمی رسند و با این حال، ببهتر است زمانی که پست گذاشته می شود فعالیت هایی مانند استوری گذاری منظم مخاطبار را به فعالیت های بیشتر نسبت به پست ارائه شده کنیم .

پیشنهاد می کنیم سری به صفحه طراحی سایت در اصفهان بزنید.

6_ ربات ها و پادهای کامنت گذار موثر نیستند

الگریتم اینستاگرام به حدی پیشرفته می باشد که به لطف این الگوریتم ، تعاملات جعلی (مثل استفاده از ربات ها یا پادهای کامنت گذار) اکثر اوقات به درستی شناسایی میشوند و پیج های متخلف جریمه می شوند. اینستاگرام معتبر بودن، صادق بودن و شفاف بودن با کاربران را بهترین راه تعامل پایدار می داند. یعنی تقلب در این سیستم جواب نمی دهد بیشتر به ضرر کسی است که این تقلب را انجام میدهد. اگر واقعاً میخواهید رتبه خوبی در اینستاگرام داشته باشید صادق بودن و شفاف بودن را انتخاب کنید نه تقلب و دروغ را.

7- هر کامنت خودش نوعی تعامل محسوب می شود

یکی از قدیمی ترین گفته ها در اینستاگرام این است که الگوریتم اینستاگرام کامنت های زیر سه کلمه را در نظر نمی گیرد. اما این طرز تفکر صحیح نیست و همه کامنت ها در نظر گرفته می شوند؛ حتی اگر فقط از یک یا دو ایموجی تشکیل شده باشند. در واقع، همه چیز به کاربر بستگی دارد. اگر آن کاربر مدام و پیوسته با محتوای شما تعامل داشته باشد، پست هایتان زود تر در فید اینستاگرام او ظاهر می شود.

کامنت ها، شاخص مهم دیگری  برای الگوریتم اینستاگرام هستند، پس بهتر است به طور مرتب و پیوسته به کامنت های زیر پست هایتان پاسخ بدهید  و با این کار نه تنها گفت و گوی زیر پست هارا افزایش می دهید بلکه به مخاطبان خود نشان می دهید که  مشارکت فعال و پیوسته ای دارید و همین موضوع نقش مهمی در ایچاد تعامل بیشتر با آنها دارد.

حال که با مهمترین حقایق الگوریتم ایسنتاگرام آشنا شدید، باید بدانید که ایجاد رابطه واقعی و شفاف با فالوور ها مهم ترین عاکل موفقیت در این الگوریتم است و باعث می شود مخاطبان شما مدام به صفحه شما سر بزنند و تعامل کنند و به شما فید بک بدهند.

اگر میخواهید خیالتان بابت سئو سایتتان راحت باشد می توانید سری به سئو در اصفهان بزنید

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=9582

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست 7 حقیقت مهم الگوریتم اینستاگرام

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546