5 چالش مهم بازاریابی محتوا و روش غلبه بر آن‌ها

5 چالش مهم بازاریابی محتوا و روش غلبه بر آن‌ها

5 چالش مهم بازاریابی محتوا و روش غلبه بر آن‌ها

بیل گیتس یک نقل قول دارد که میگوید:«محتوا شاه است و انتظار دارم درآمد واضعی خود در اینترنت را از محتوا به دست بیاورم. همانطور که بازاریابی محتوا در تبلیغات تلویزیونی باعث می شود در لحظه ای که مشتریان دنبال چیزی هستند به آن ها دسترسی پیدا کنید. در اینترنت هم مزاحم آن ها نمی شوید، بلکه با ارائه اطلاعات مفید و مرتبط برای پاسخ به سوالات یا حل مشکلاتشان، آن ها را به برندتان جذب می کنید.»

در سال 2021، 49 درصد بازاریابان B2B و 42 درصدر بازاریابان B2C گزارش دادند که سازمان هایشان یک استراتژی بازاریابی محتوا دارد. پس همانطور که می بینید بازاریابان به اهمیت محتوا برای کسب و کار های خود پی برده اند و می دانند که نیازمند یک محتوای خوب و اثر گذار هستند.  هر چیزی که فکرش را بکنید از پست های بلاگی گرفته تا ویدیو ها، صوت ها، تصاویر و اینوفگرافیک ها و غیره می توانند برای نشان دادن تخصص و مهارت شما خوب و حتی گاهی فوق العاده باشند محتوا ها کمک می کنند تا مخاطبان شما تشویق شوند تا از شما و محصولات شما استفاده کنند و از آنها بهره ببرند. این درحالی است که بازاریابی محتوا بخش بسیار مهمی از استراتژی بازارایابی دیجیتالی شما است. چندین چالش در این مسیر وجود دارد که شما باید از وجود آنها اطلاع داشته باشید و بدانید در وقوع این چالش ها چه اقدامی انجام دهید.

چالش 1. تولید محتوای باکیفیت

چیزی که بر تصمیمات خرید مشتری ها تاثیر می گذارد محتوای باکیفیت شما است. شاید بتوان گفت که تولید محتوا یکی از روش های موثر برای تبلیغات می باشد، اما اگر کیفیت بالایی نداشته باشد اثر بخشی خود را آن طور که باید و شاید نخواهد داشت. کیفیت محتوا های شما علاوه بر این که بر عملکرد موتور های جستجوگر تاثیر می گذارد بر واکنشی که مخاطبان شما نسبت به آن محتوا می دهند هم تاثیر می گذارد و جذب آن مخاطب ممکن است با توجه به محتوا شما شدتش کم و زیاد شود. محتوا هایی که تولید می کنید باید بهتر از محتوای قبلی شما باشد و بهتر از مواردی که به آن شباهت دارند. محتواهای شما باید یک نکته ارزشمند به مخاطبنتان بدهند وگرنه آنها دلیلی ندارد بر روی صفحه شما باقی بمانند و از صفحه شما خارج می شوند و در سایر نتایج جستجو دنبال نتیجه ای برای جواب سوال خود میگردند

اگر در تولید محتوا مهارت کافی نداشته باشید نمی دانید محتوا های با کیفیت چگونه تولید و انتشار داده می شوند و باید چه چیزی را دقیقاً به مخاطبان خود ارائه دهند نگاهی به رقبا و عمکرد آنها در در محتواهایی که انتشار می دهند بیندازید و ببینید چه محتوا هایی را انتشار می دهند آنهم چگونه تا بتوانید بفهمید که شما محتوای با کیفیتی انتشار می دهید یا نه شما باید محتوایی با کیفیت تر از محتوای رقیبتان درست کنید و چیزی فراتر از آن به مخاطبین خود بدهید و اینکه سعی کنید متفاوت باشید

شما می توانید برای دریافت اطلاعات در رابطه با طراحی سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان سر بزنید.

چالش 2. منابع محدود

تولید محتوا مهارتی تخصصی و وقت گیر است. این را بدانید تولید محتوای با کیفیت و به صورت مداوم که در طول زمان بدست آورده می شود آن هم با تمرین و تکرار و آموزش. کمبود وقت بسیاری از کسب و کارها را به این کار روا میدارد که از تولید محتوای مداوم دست بکشند و دیگر این کار را انجام ندهند. بسیاری از کسب و کار ها به دلیل نبود منابع با کمبود منابع کافی دست و پنجه نرم می کنند و نمی توانند کار تولید محتوای مداوم را در برنامه خود قرار دهند اگر هم قرار دهند، آنرا در آخر فهرست خود قرار می دهند. یکی دیگه از دلایل عدم تولید محتوای مداوم و پیوسته کمبود بودجه است که یک مانع برای بازاریابی محتوایی به حساب می آید

شرکت ها دو راه دارند یا اینکه یک فرد مجرب و توانمند را برای تولید محتوا استخدام کنند یا اینکه تولید محتوای خود را برون سپاری کنند که برای شرکتی که توانایی استخدام فردی مجرب و توانمند را ندارند بهترین کار همان برونسپاری کردن آن به شرکتی است که بتواند این کار را برای شما به درستی و خوبی انجام دهد و در جاهایی که باید انتشار داده شوند انتشار بدهد.

چالش 3. رقابت روزافزون

حجم عظیمی از محتوا وجود دارد آن هم به خاطر تعداد زیاد کسب و کار ها، موضوع و محتوای شما هرچه که میخواهد باشد، احتمال دارد کسب و کار دیگری که رقیب شما هم هستند درباره آن مطلب نوشته باشد. بسیاری از کسب و کار برای جذب یک مشتری یکسان با یکدیگر رقابت می کنند و سر و دست میشکانند ، پس ارائه محتوا در فضای آنلاین و ارائه محتوایتان به افراد مناسب کاری بسیار سخت و دشوار است که اگر اصولی و درست این کار را انجام دهید شما می توانید موفق از آن بیرون بیایید. باید محتوا های با کیفیت و خوب ارائه دهید باید بتوانید این روند را به صورت مداوم انجام دهید محتوا های بهتر و برتر و شاخص ارائه دهید تا بتوانید در این بازاررقابتی سری بلند کنید و خودی نشان دهید محتوا های خودتان را هر روز بهتر و بهتر و بهتر کنید و سعی کنید محتوا هایی که انتشار میدهید تا حد امکان خوب و ارزشمند باشند و این برتری را در بلند مدت حفظ کنید و تا بتوانید مخاطبان خود را جذب و آنها را نگه دارید و آنهارا تبدیل کنید به مشتری های وفادار.

چالش 4. روی آوردن به تبلیغات پولی

اگر بخواهید تنها بر روی تولید محتوا زمان بگذارید فرصت تبلیغات پولی را از دست می دهید. رسانه های اجتماعی هنوز برای ارائه محتوا راهی عالی هستند، اما پلتفرم های پولی مثل فیسبوک توییتر و لینکدین روش های پولی برای تقسیم بندی مخاطبان ارائه می دهند تا به افراد مخاطب هدف شما محتواها نشان داد به شود. در نتیجه،برای اینکه بتوانید از این بابت مطمئن شوید که محتواهای شما توسط افراد مخاطب هدف شما دیده می شوند باید کمی سر کیشه را شل کرده و از کانال ها و راه های پولی اقدام کنید تا بتوانید محتوا های خودتان را به دست کسانی برسانید تا با شما آشنا شوند و بتوانند شمارا بشناسند و از شما خرید کنند

شما زمان انرژی و مهم تر از همه پول برا یتولید محتوای حرفه ای عالی و درست هزینه می کنید پس بیاید مطمئین شوید که این هزینه و زمان شما به دست کسانی می رسد که باید برسد و بهتر بتوانید از تولید محتوای خود نتیحه بگیرید. به این شکل از رسانه های اجتماعی می توانید برای بهتر دیده شدن برند خود استفاده کنید.

اگر میخواهید در مورد سئو سایت خود خیالتان راحت باشد پیشنهاد می کنیم به صفحه سئو در اصفهان سری بزنید.

چالش 5. از کانال های مناسب استفاده کنید

یافتن محلی مناسب برای انتشار محتوا امروزه کمی دشوار شده با وجود انواع کانال های بازاریابی و پلتفرم های رسانه های احتماعی شما باید روی کانال هایی تمرکز کنید که به بهترین شکل شما را به مشتریان هدف خود برساند و شما بتوانید با آنها ارتباط بگیرید و با آنها تعامل کنید. اگر جاییی اشتباه سرمایه گذاری کنید و در کانال اشتباهی محتوا های خودتان را انتشار دهید زحمات خودتان را برباد داده اید و انرژی که برای کار خود گذاشته را از بین رفته بدانید چون در جای اشتباهی محتوا های خودتان را انتشار داده اید و این یعنی مکانی که مخاطبان هدف شما آنجا حضور ندارند و این خودش یک عامل بزرگ برای از بین رفتن تمام سرمایه گذاری هایی است که شما روی سایت خود انجام داده اید اگر کسب و کار شما به صورت B2B فعالیت می کنه لینکدین فضای مناسبی برای کسب و کار شماست اما اگر B2C فعالیت می کنید لینکیدن فضای مناسبی برای انتشار محتوای شما نیست.

در آخر

شما می توانید با چیدن یک استراتژی تولید محتوای درست و صحیح مخاطبان زیادی را از این راه دریافت کنید و آنها به مشتری های خود و بعد از آن با کیفیت خوب محصول و خدمات تان آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

امتیازی ندارد
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل
https://behinta.com/?p=9592

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست 5 چالش مهم بازاریابی محتوا و روش غلبه بر آن‌ها

ارتباط با ما

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546