4 راه برای متمایز شدن میان رقبا

4 راه برای متمایز شدن میان رقبا
امتیازی ندارد

در دنیای کسب و کاری امروزی  شما به چیزی بیشتر از یک محصول نیاز دارید شما به این نیاز دارید که متمایز باشد آن هم از بقیه رقبای خودتان. زمانی که شما در دنیای کسب و کار قدم گذاشتید باید به این نکته هم فکر میکردید که شما چه چیزی برای ارائه دارید و چه چیز شما را از دیگران متمایز می کنید.

در ادامه با ما همراه باشید

1. جای مخاطب، خود را قرار دهید

بروید و تحقیق کنید مشتری شما چه چیزی میخواهد و چرا به این محصول نیاز دارد و غیره. شما باید بتوانید لیستی از خواسته های مخاطبان خود جمع آوری کنید تا بتوانید خدمات خود را بهینه تر سازماندهی تر و سریعتر و در کل بهتر به مخاطبان خود برسانید. این به شما کمک میکند تا بین رقبای خود کمی متمایز باشید این تمایز را از کجا آورده اید؟ خود را جای مخاطب قرار دادید و از دید مخاطب به مسئله نگاه کرده اید این نکته خیلی حائز اهمیت است زیرا خیلی از کسب و کار ها این کار را انجام نمی دهند و با این کار باعث می شوند که سریعتر از عرصه رقابت ها حذف گردند.

شما باید به عنوان صاحب کالای خود ببینید مخاطب شما اگر محصول شمارا بخواهید چه چیز دیگری اگر در کنار محصول شما باشد اورا مشتاق تر می کند برای خرید؟ تخفیف برای خرید دوم؟ پک ویژه؟ جلسه رایگان؟ پشتیبانی قدرتمند؟ و …  شما باید این موضوعات را پیدا کنید و در مورد آن تحقیق کنید و بهترین را برای مخاطب خودتان در نظر بگیرید تا بتوانید فروش بیشتری را کسب کنید و دریافت کنید.  بهشت را به بهانه نمی دهند به بها می دهند سعی کنید بهشت را برای مخاطب خودتان بسازید تا همان بهشت برای شما ساخته شود.

سعی کنید از پرسش نامه ها استفاده بکنید

پرسشنامه ای تهیه کنید و آن را به مخاطبان خود بدهید این پرسش نامه باید شامل سوالاتی باشد که شما را نسبت به مخاطب خود آگاه تر می کند.

مثل این سوال که شما به چه چیز در کنار این محصول نیاز دارید؟

نوع برخورد ما با شما در چه سطح بود؟

آیا از خدمات ما راضی هستید یا خیر؟

و از این قبیل سوال ها که باعث شود شما شناخت بیشتری نسب به مخاطب خود پیدا کنید.

با شناخت بهتری که پیدا کردید می توانید چیزی را خلق کنید که احتمال اینکه شمارا بین رقیبان خود متمایز کند بیشتر می شود.

ببینید مخاطباند شما بیشتر از چه چیزی شکایت می کنند به صحبت های مخاطبان و مشتریان خوب گوش دهید تا بتوانید خدمات خوبی به آنها ارائه کنید. ببینید از چه چیزی بیشتر شاکی هستند آن نقطه را بیابید و بهبودش دهید و بهترش کنید.

فروشنده خوب فروشنده ای است که از مخاطب و حال او باخبر باشد.

2. فهرستی تهیه کنید، کامل و جامع آن هم از محصولات و خدمات خودتان

زمان آن رسیده که به سراغ محصولات و خدمات خود بروید و در آنها کاوش و بازرسی کنید ببینید چه خدماتی دارید که تبلیغات خودتان به آنها اشاره نمی کنید ببینید چه محصولاتی دارید که به آنها در تبلیغات خود اشاره نمی کنید و به آن نمی پردازید شما باید به سراغ خدماتی بروید که دارید ارائه می دهید و این خدمات برای مشتری شما بسیار سود مند است ولی آنهارا فراموش کرده اید و به خاطر همین هم هست کسی از آن خدمات اطلاعی ندارد.

اگر شما روی آن خدماتی که برای مخاطب بهتر است و کار او را لذت بخش تر و سریعتر و در کل بهتر می کنید مانوور دهید می توانید به این امید داشته باشید که مخاطبان شما افزایش پیدا کنند و تبدیل به مشتری شوند و بعد از آن تبدیل به مشتری های وفادار شما شوند این گونه است که شما احتمال اینکه از رقبای خود برتری پیدا کنید و یک نکته تمایز پیدا کنید بیشتر می شود.

یک فروشنده خوب از محصولات و خدمات خودش آکاهی کامل دارد و بهترین و سودمند ترین خدمات را برای مخاطب خودش آماده میکند.

3. مشتری های شما کف دست شما را نخوانده اند به آنها توضیح دهید که چگونه نیازشان را بر طرف می کنید.

تفاوت دارید؟ از رقبای خود برتری دارید؟ از آنها بهتر هستید؟ خب بگویید بگویید که از رقبای خود بهتر است آن نکته و ویژگی که شمارا بهتر و برتر از رقبای خود می کند را بگویید و روی آن مانوور بدهید آن را در تبلیغات خود تبلیغ کنید به مشتریان خود بگویید که همچین خدماتی را دارید و میتوانید به آنها ارائه کنید.

اینکه بهترین باشید ولی ناشناخته به شما کمک آنچنانی نمی کند و رقبا شما که از شما ضعیف تر هستند جای شمارا خواهند گرفت پس شروع کنید به مانوور دادن رو خدمات و محصول ویژه خود خود را به مردم معرفی کنید به مردم بگویید که هستید و چه خدماتی را ارئه می دهید تا بتوانید میان رقبای خودتان هم متمایز باشید و فروش بیشتری را کسب کنید .

یک فروشنده خوب فروشنده ای است که به خوبی محصول و خدمات خودش را می شناسد و روی نقاط قوت آنها مانوور میدهد و آنها را به مخاطبان خودش نشان می دهد.

4.هدایا ندارید؟ محصول جانبی ندارید؟ خب پیدا کنید اگر میخواهید متمایز شوید

مشتریان فقط به خاطر این که شما جنس خوبی عرضه می کنید و کیفیت خوبی دارید از شما خرید نمی کنند گاهی اوقات شاید فقط به خاطر اینکه شما رفتار خوبی با آنها داشتید از شما خرید می کنند یا بخاطر اینکه محصولات جانبی در کنار کالای خود قرار داده اید از شا خرید می کنند یا بخاطر هدایای خوبی که در کنار محصول خود قرار داده اید از شما خرید کنند این نکته هارا پیدا کنید و روی آنها مانوور بدهید و آنهارا نشان مخاطب خودتان بدهید و فقط به دنبال این نباشید که کیفیت و قیمت خود برای محصول خود تهیه کنید اینها دلایل مهمی هستند ولی دلایل دیگری نیز وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات در مورد طراحی سایت به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید

3. فهرستی از محصولات، لوازم جانبی و هدایایی را تهیه کنید که در حال حاضر ارائه نمی‌دهید، اما افزودن آن‌ها باعث رضایت بیشتر مشتریان خواهد شد

دلیل اصلی خرید بسیاری از مشتریان تنها قیمت مناسب یا کیفیت مرغوب محصول نیست. آن‌ها شاید به راحتی فرایند خرید، آموزش مناسب، ضمانتی معقول و رفتاری دوستانه اهمیت بیشتری بدهند. موارد مورد‌ علاقه مشتریان را بیابید و آن‌ها را برجسته سازید. هیچ‌گاه در فروش، تاکید را صرفا بر کیفیت و قیمت مناسب قرار ندهید. این گفته‌ها اعتبار خود را از دست داده‌اند. یک فست‌فود شاید فقط با اضافه کردن چند نوع سس جدید و خوش‌طعم، میزان فروش را افزایش دهد.

شما می توانید از 4 روشی که در بالا گفته شد استفاده کنید و کار خود را بهتر و برتر نشان دهید و د رمیان رقبای خودتان ممتاز شوید و تمایز پیدا کنید و کار خود را بهتر و یشرفته تر کنید در دنیای کسب و کار به متمایز بودن نیاز است وگرنه ممکن است شغل خود را از دست بدهیم.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=9855
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546