نقشه حرارتی یا Heat Map چیست ؟

نقشه حرارتی یا Heat Map
امتیازی ندارد

نقشه حرارتی یا Heat Map  یکی از مواردی است که چند سالی است که بعنوان یکی از موارد مهم در امر بازاریابی بیان می شود. در واقع این مورد یکی از مواردی است که برای درک نحویه ی تعامل کاربران با وب سایت بیان می شود. در واقع نقشه ی حرارتی سایت به شما کمک می کند تا بتوانید بفهمید کدام قسمت از سایت شما بهترین مکان برای قرار دادن دکمه ها می باشد و یا این که بخواهید بفهمید نخاطبان ساایت شما به کدام قسمت از سایت شما بیشتر از سایر صفحات سر می زنند . در این مطب می خاهیم به شما یاد بدهیم که نقشه ی حرارتی سایت شما چیست و چطور می توانید آن را بوجود آورید

نقشه حرارتی یا هیت مپ چیست؟

Heat Map به فارسی، به معنای نقشه حرارتی ابزاری است برای بررسی داده های سایت که به صاحبان کسب و کار ها کممک می کند تا بتوانند فروش بهتری بر روی سایت خود داشته باشند. هیت مپ، مجموعه‌ای از داده‌های پیچیده را به صورت تصاویری با رنگ‌های مختلف نمایش می‌دهد تا فهم آن‌ها را ساده‌تر کند.

این نقشه رفتار کاربران را در مقیاس رنگی نمایش می دهد این رنگ از رنگ قزمز تا آبی متغییر می باشد. رنگ قرمز نشان دهنده آن است که بیشتر مخاطبان به این قسمت علاقه ی بیشتری نشان می دهند و عملا سطح درگیری مخاطب در آن قسمت با المان مربوطه بیشتر است ولی رنگ آبی نشان دهنده آن است که مخاطب یا این قسمت از سایت را نمی بیند و یا به آن علاقه ای نشان نمیدهد پس بهتر است در این قسمت دمه ای قرار ندهیم و نوته ها و یا تصاویر قرار داده شود.

بنابراین در پاسخ به سوال هیت مپ چیست، باید گفت Heat map ها نقشه‌های گرافیکی و رنگی هستند که برای بررسی رفتار کاربران سایت، به شما کمک می‌کنند. به کمک این ابزار و نمودار heatmap بازاریابان می‌توانند درک درستی از نحوه تعامل کاربران با سایت داشته باشند.

کاربردهای هیت مپ چیست؟

تا به اینجا متوجه شدیم که نقشه حرارتی سایت چیت . از این به بعد می خواهیم بفهمیم کاربردهای این مورد چه می باشد.

اطلاع از هدف کاربران

نقشه حرارتی سایت به شما صاحب کسب و کار یک فرصت عالی می دهد بفهمید رفتار کاربران با سایت شکل به چه شکل می باشد. این اطلاعات به شما در تصمیماتی که در آینده برای سایت کسب و کارتان می گیرید بسیار کمک کند. به کمک نقهی حرارتی سایت می توانید به سوالات زیر پاسخ دهیدک

کدام بخش از صفحه سایت، کاربران را بیشتر درگیر کرده است؟

مخاطبان، بدون توقف در کدام بخش‌های سایت حرکت می‌کنند؟

مخاطبان در کدام مرحله، صفحه را ترک می‌کنند؟

بهینه سازی لندینگ پیج ها

یکی از موارد بسیار مهم در هر سایتی ساختار صفحات سایت می باشد. لندینگ پیج ها هم از این مورد خارج نمی باشند . اهمیت لندینگ پیجا بالا است چون موخاطبان سایت بیشتر به این صفحات ارسال می شوند به همین دلیل هم باید مواردی مثل استفاده درست از عنوان ها، استفاده درست از نوشته و فضای سفید در برگه ها و … از جمله مواردی است که بهینه سازی یک صفحه از سایت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. ولی مهمترین قسمت هایی که باید به آن توجه استفاده درست از دکمه ها می باشد زیرا مخاطبان سایت به کمک همین دکمه ها در بین سایت گت می زنند و یا خرید می کنند . پس باید بدانیم توجه مخاطبین سایت بیشتر به کدام قسمت سایت می باشد تا در آن قسمت دکمه قرار دهیم این مورد را به راحتی می توانیم از طریق نقشه یحرارتی صفحه بدست آوریم.

بهینه سازی تصاویر استفاده شده

یکی دیگر از کاربردهای نقشه حرارتی سایت بهینه سازی تصاویر سایت می باشد. این که از چه تصاویری و در کجا استفاده شود را براحتی می توان از طریق نقشه حرارت متوجه شد. بطور کلی استفاده از تصاویی که در آنها یک شخص وجود دارد تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبین دارد.

بهبود استراتژی لینک سازی داخلی

ساخت لینک دهی داخلی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید بین قسمت های مختلف سایت خود ارتباط برقرار کنید و عملا سلسله مراتب سایت خود را مشخص کنید. به این شکل می توانید به گوگل بفمانید کدام صفحه از همه مهمتر است ولی سوالی که ایجاد می شود ان است که حو در اینجا نقش بیت مپ چیست؟

در واقع در اینجا نقشه ی حرارتی سایت می تواند به شما کمک کند که بفهمید که محل کیک کردن مخاطبان کجا می باشد. با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین مکان برای قرار دادن لینک‌ها را مشخص کرده و ترافیک بیشتری را به صفحات مرتبط ارسال کنید.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=7142
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546