4 نکته در مورد بازاریابی پیامکی

4 نکته در مورد بازاریابی پیامکی
امتیازی ندارد

بازاریابی پیامکی یکی از راه های بازاریابی برای کسب‌وکارها است که می‌تواند برای شما جذب مشتری کند و فروش شما را بیشتر از قبل کند اگر شما بتوانید بازاریابی پیامکی خودتان را درست و اصولی انجام دهید. یکی از بسترهای جذب مخاطب وب‌سایت است. اگر شما می‌خواهید در مورد طراحی سایت اطلاعات بیشتری را کسب کنید می‌توانید به صفحه طراحی سایت در اصفهان سری بزنید.

می‌توان گفت که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و محلی از بازاریابی پیامکی استفاده نمی‌کننید یا اینکه آن را در برنامه خودشان یعنی برنامه تبلیغاتی خودشان قرار نداده اند. یکی از دلایلی که باعث می شود برخی از کسب‌وکار ها سراغ بازاریابی پیامکی نروند شاید می‌تواند این باشد که فکر می‌کنند این روش آنقدر که باید و شاید سوددهی خوبی نداشته باشد یا اینکه این کار باعث شود که  آن ها مخاطب های  خودشان را با این کار از دست بدهند.

البته این را هم بهتر است بدانید که در سطح جهانی می‌تواند دلیل استفاده نکردن از این شیوۀ بازاریابی جریمه سنگین آن باشد به طور مثال در آمریکای شمالی این کار باید تحت تابع قوانین حمایت از کاربران تلفنی یا TCPA باشند و در صورت رد کردن این خط قرمز ممکن است به ازای هر پیامک متنی که برای مخاطب‌ها ارسال می‌شود مجبور به پرداخت جریمه سنگینی شوند و اگر بخواهند از این تکنیکی که خواندید به صورت جمعی اجرایی کنند و ارسال کنند این جریمه سنگین تر نیز می‌شود.

در حالی که برخوردی که با پیامک های اسپم می‌شود نسبتا شدید است با حال می‌توان گفت که می‌شود از این بازخورد در امان ماند و در آن واحد استفاده خوبی از بازاریابی پیامکی کرد. آیا این را می‌دانستید که نرخ بازکردن ایمیل‌ها چیزی حدود 20 الی 30 درصد است؟ و نرخ باز شدن پیامک ها تقریباً چیزی حدود 98 درصد است یا اینکه چیزی حدود 90 درصد از مخاطب‌های پیامک های شما پیام شمارا حتماً چیزی حدود ظرف مدت 3 ثانیه باز می‌کنند؟ بازگشت سرمایه احتمالی در این نوع از بازاریابی می‌تواند بسیار بالا باشد.

 شناخت قانون‌های بازاریابی پیامکی

این نکته بسیار مهم است که شما بتوانید قانون‌هاییی که در این حوزه وجود دارند را بررسی کنید و آنها را یاد بگیرید. یکی از مهمترین نکته هایی که باید بدانید این است که برای کسانی پیامک خود را بفرستید که قبلا در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشد و شما پیامکی را برای کسب نفرستید که از او اجازه این کار را نگرفته باشید. اجازه گرفتم یعنی اینکه مخاطب شما خودش شماره تلفن خودش را در اختیار شما گذاشته باشد یا خود را در خبرنامه پیامکی شما عضو کرده باشید شما می‌توانید به این صورت برای آن مخاطب پیامک هایی را بفرستید.

در بازاریابی ایمیلی بازاریابان ایمیلی به طور مرتب برای مخاطبان خودشان پیام های تبلیغاتی ارسال می کنند که شامل یک پی‌دی‌اف رایگان یا یک ویدیو رایگان است اما این کار را نمی‌توان در بازاریابی پیامکی این کار را انجام داد شما می‌توانید در بازاریابی پیامکی خودتان متنی ترغیب کننده بنویسید به‌اضافه یک لینک برای ارتباط با شما یا دانلود ویدیو یا pdf رایگان شما نیز می‌توانید پیامکی را برای مخاطب خود بفرستید که  که در آن لینکی وجود داشته باشد که مخاطب شما بتواند با استفاده از آن لینک اقدام به ثبت نام در خبرنامه پیامکی شما کنند. البته باید این را بدانید که در این کار باید اصول را رعایت کنید و از مخاطب خود درخواست کنید که اقدام کند برای ثبت نام در خبرنامه پیامکی شما و اینکه تعداد باری که این کار را انجام می‌دهید زیاد نباشد تا مزاحم مخاطب خود نشوید و مخاطب ناراحت نشود که به اعتبار شما صدمه ای وارد نشود.

سعی کنید که پیامک شما بیشتر 160 حرف نشود

سعی کنید که متن پیامک بازاریابی شما زیاد طولانی نباشد چرا؟ زیرا این کار باعث می‌شود که احتمال اینکه حوصله مخاطب را سر ببرد بیشتر می‌شود و این کار باعث می‌شود که مخاطب شما از پیام شما زیاد رضایتی نداشته باشد و این کار به اعتبار شما صدمه می‌زند. سعی کنید پیامک های خودتان را کوتاه و مختصر کنید و برای مخاطب خودتان بفرستید تا مخاطب شما بتواند در کمترین زمان ممکن پیامک شما را بخواند و مفهوم پیام شما را درک کند. اگر پیامک شما طولانی باشد باعث می‌شود که نتوانید درست آنطور که باید و شاید با مخاطب خودتان ارتباط برقرار کنید و اینگونه شما نمی‌تواند به هدفی که در ذهن خود داشتید برسید و به آن هدف دست پیدا کنید.

زمانی المانی مهم

سعی کنید در زمان های درست برای مخاطب خودتان پیام های بازاریابی خودتان را بفرستید به طور مثال فرستادن پیام در نیمه شب ممکن است آنطور که باید و شاید برای شما سودی به ارمغان نیاورد. پس سعی کنید که در زمان های درست برای مخاطب های خودتان پیامک بازاریابی خودتان را ارسال کنید به طور مثال اگر صاحب یک رستوران هستید می توانید زمان های نزدیک به ناهار یا شام را برای ارسال پیامک انتخاب کنید یا اینکه اگر صاحب لباس فروشی هستید می‌توانید زمان هایی که نزدیک به عیدها است را انتخاب کنید و برای مخاطب‌های خودتان پیامک‌های بازاریابی را ارسال کنید و خودتان را به مخاطب خود نشان دهید و نشان دهید که وجود دارید. می‌توان گفت که هدف بازاریابان این است که پیامک بازاریابی خود را زمانی برای مخاطب خود ارسال کنند که درست هنگام تصمیم‌گیری  برای خرید آن مخاطب ارسال شود.

یک راه ارتباطی با شما برای مخاطب خود قرار دهید

موفقیت هر کمپین بازاریابی به میزان زیادی به فراخوانی که ارائه داده است، بستگی دارد. در بازاریابی پیامکی این امکان فعلاً وجود ندارد که شما بتوانید گزینه جذابی را برای مخاطب خود قرار دهید تا بتوانید کاری کنید که آن مخاطب شما وسوسه شود یا ترغیب شود که روی آن گزینه کلیک کند و با شما ارتباط بگیرد. با این وجود یکی از روش هایی که برای متقاعد کردن مشتری های خود می‌توانید استفاده کنید این است که به آن ها یاد بدهید که چگونه با شما ارتباط برقرار کنند یا به شما سفارشی دهند.

یکی از رایج ترین شیوه ها این است که شما بیایید و یک شماره یا یک لینکی را در پیامک خود قرار دهید تا مخاطب بتواند با استفاده از آن لینک یا شماره تماس با شما ارتباط برقرار کند و بتواند با شما ارتباط بگیرد و یا اینکه به شما سفارشی بدهد. سعی کنید اگر دارید از لینک استفاده کنید آن لینک کوتاه باشد. بهتر است که با استفاده از سایت هایی که لینک ها را کوتاه می کنند استفاده کنید و لینک کوتاه شده خود را در پیامک خود قرار دهید تا تعداد حرف‌های پیام شما بیش از 160 عدد نشود و پیامک شما طولانی نشود. شاید این نوع فراخوان بهترین شیوه فراخوان ها نباشد اما به هر حال باید شما به مخاطب های خود اجازه دهید تا بعد از خواندن پیام‌شما در صورت تمایل با شما به نوعی تماس برقرار کنید و با شما ارتباط بگیرد.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=10489
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546