ویژگی های بک لینک با کیفیت چیست؟

ویژگی های بک لینک با کیفیت
امتیازی ندارد

به زبان ساده وقتی سایتی را به سایت دیگر لینک میدهیم یک بک لینک ساخته ایم.به بک لینک inbound link  یا لینک ورودی هم گفته میشود .علاوه بر آن به نام  External link نیز شناخته میشود به این معنا که ما را به خارج از لینم هدایت میکند.بک لینک ار عناصر مهم در سئو میباشد.

بک لینک به عنوان یک کاتالیزر رشد در یک سایت شناخته میشود،یعنی اگر در یک سایت به تعداد بسیار بالایی مطالب خوب وبا کیفیت وجود داشته باشد ولی هیچ بک لینکی وجود نداشته باشد در اینصورت سایت رشد خوبی در موتور های جستجو نخواهد داشت.میوان گفت تولید محتوای خوب و با کیفیت برابر با گرفتن لینک های خوب است.در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک لینک خوب و با کیفیت را ارزیابی کنیم.

در دوره های اخیر با توجه به تغییراتی که در الگوریتم های گوگل بوجود آمده است که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن سایت ها میشود مفهومی به نام کوالیتی بک لینک یا لینک با کیفیت بوجود امده است.در واقع میتوان اینگونه توضیح داد که تمام لینک هایی که در یک سایت قرار میگیرند لینک های خوب و مفیدی نیستند و ما نمیتوانیم لینک هایی که از طریق سایت های مختلفی که دریافت میکنیم را به عنوان یم لینک با کوالیتی بالا در نظر بگیریم.

 در واقع ما میتوانیم از بستر های مختلفی لینک بگیریم مانند فاروم ها،سوشال ها ، کامنت ها،وبلاگها،سوشالهای شبکه های اجتماعیو و…اما در این حین سئالاتی پیش میاید مانند:
برای یک سایت با کیفیت نیار یه چند عدد لینک داریم؟
چه تعداد لینک از چه سایت هایی نیار داریم؟
این لینک ها باید از چه ای پی هایی باشند؟
آیا تمام لینک ها به ارتقا و پیشرفت سایت ما برروی یم کلمه ی کلیدی خاص کمک میکند یا خیر؟

چه عواملی کیفیت یک بک لینک را تعیین میکند؟

یک لینک با کیفیت دارای مشخصه های زیر است:
  • لینک باید  در بین محتوای سایت منبع قرار گرفته شده باشد
  • لینک باید dfollow باشد نه nofollow.
  • انکر لیست یا متن لینک باید  کاملا طبیعی باشد.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی سئو در اصفهان دیدن فرمایید

چه سایتی برای گرفتن بک لینک مناسب است؟

  • سایتی که اعتبار بالایی داشته باشد.
  • سایتی که با محتوای لینک مرتبط باشد.

اعتبار سایت

با توجه به رقابتی بودن بازار ، تنها داشتن لینک های مرتبط به خود سایت کافی نمیباشد ،بلکه وجود بک لینک های مرتبط به وبسایت های معتبر و یا وبسایت هایی که گوگل به دلیل ارزش محتوا به انها اعتماد دارد بسیار موثر است. برای مثال ممکن است برخی از سایت های خبری ارتباط زیادی به محتوای سایت شما نداشته باشه ولی با گرفتن بک لینک ار اینگونه سایت ها و قرار دادن در سایتتان میتوانید اعتبار بالایی به سایت خود دهید.

همچنین برای اینکه از ارزش بک لینک های وبسایت خود اطلاع پیدا کنید میتوانید  Domain  Authority انرا در وبسایت Moz  بررسی کنید.

Domain  Authority چیست؟

شاخصی است که توسط وبسایت Moz  ارائه شده است و با بررسی تعداد و کیفیت لینک ها امتیازی از 1 تا 100 در نظر میگیرد.

مرتبط بودن بک لینک

به دلیل بالاتر شدن هوشمندی الگوریتم های گوگل گرفتن بک لینک از وبسایت های نامرتبط هرچند سایت های معتبری باشند کار مناسبی نمیباشد .بنابراین منبعی که از آن بک لینک  میگیرید به اندازه ی خود بک لینک اهمیت دارد.در نتیجه استفاده کردن از لینک های نامرتبط  به امید اینکه موقعیت بهتری در نتایج جستجو گوگل بدست اورید بی فایده است.

برای مثال اگر در زمینه ی فروش تجهیزات دیجیتال فعالیت دارید استفاده از لینک های مرتبط از سایت هایی مانند فروش لپ تاپ ، موبایل و .. مناسب است نه لینک از سایت های فروش لوازم آرایشی!

در صورت استفاده از لینک های مناسب نه تنها مورد رضایت گوگل قرار میگیرید بلکه به دلیل تناسب محتوای لینک بین دو وبسایت میتوانید مخاطبین و مشتریان بهتر وبالقوه ای بدست آورید.

لینک های فالو و نوفالو چیست؟

لینک فالو به لینک های گفته میشود که از دید گوگل ارزشمند هستند . میوانند بر رتبه ی وبسایت در نتایج گوگل اثر بگذارند.لینک ها بصورت پیشفرض فالو هستند. در مقابل لینک هایی را نوفالو مینامیم که که از دید گوگل ارزشمند نیستند.برای مثال بک لینم های شبکه های اجتماعی ، نظرات وبلاگها. بک لینک های ویکی پدیا همگی نوفالو هستند.

بنابراین از انجاییکه لینک های فالو ارزش وبسایت را بالا مبیرد و برای بهبود سئوی سایت موثر است .البته توجه کنید اگر در محتویات وبسایت خود فقط ار لینک های فالو استفاده کنید میواند از دید گوگل غیرطبیعی بنظر برسد.در واقع وجود لینک های نوفالو بصورت غیرمستقیم میتواند برروی رتبه ی شما در گوگل اثر بگذارد.

به‌عنوان‌مثال، یک بک لینک نوفالو از یک وب‌سایت پرمخاطب می‌تواند روش خوبی برای معرفی وب‌سایتتان باشد. درواقع، بک‌لینک‌های نوفالوی مناسب می‌توانند منبع ارزشمندی برای تولید ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) باشند.

محل قرارگیری لینک ها

در اینجا به معرفی لینک های  Contextual  یا بافتی میپردازیم. اینگونه لینک ها لینک هایی هستند که در یک مقاله جاسازی میشوند .ارزش این لینک ها نسبت به لینک هایی که در فوتر یا سایدبار وبسایت قرار میگیرند بیشتر است. زیرا مخاطبانی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر هستند به  راحتی روی آن کلیک میکنند .این خود باعث کاهش بانس ریت (bounce rate)  یا نرخ پرش سایت میشود.که این باعث رضایتمندی گوگل از وبسایت شما میشود.

انکرتکست

انکرتکست همان کلمه قابل کلیکی است که برای لینک دادن از صفحه ای به صفحه ی دیگر وبسایت مورداستفاده قرار میگیرد و میتواند حاوی موارد زیر باشد:

عین کلمه ی کلیدی

کلمه ی کلیدی به همراه متنی دیگر

نام وبسایت

ادرس وبسایت

عباراتی کلی مانند اینجا کلیک کنید

از انجاییکه کلمات کلیدی انکرتکست ها نشان دهنده ی موضوع لینک ها هستند بنابراین برروی سئوی سایت و رتبه ی سایت شما در گوگل تاثیر قابل توجهی دارد.البته باید توجه داشت استفاده ی بیش از حد از عین کلمات کلیدی  برای انکرتکست ها  درست نمیباشد.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=7100
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546