سئو معنایی چیست؟

سئو معنایی
4.2/5 - (8 امتیاز)

سئو معنایی به تولید و انتشار محتوا بر اساس ایجاد معانی و مفهوم کلمات کلیدی در راستای نیاز مخاطبان می باشد. در واقع زمانی که شما با محتوا بتوانید بین کلمات کلیدی مختلف و انواع نیاز ها، مفهوم مشترک درست کنید، به گوگل می فهمانید که محتوای باکیفیت و متناسب با نیاز های کاربران را تولید کرده و فقط به فکر رتبه در یک کلمه خاص نیستید.

گوگل همیشه تلاش می کند تا متناسب با درک و عملکرد انسان پیش برود. از این رو نسبت به گذشته که عملکرد بسیار ساده ای داشته و فقط به دنبال یک کلمه کلیدی خاص در صفحات مختلف بوده، پیشرفت چشم گیری کرده است. گوگل با استفاده از نمودار دانش که یک دیتابیس بزرگ، پیچیده و بسیار قدرتمند است و همچنین الگوریتم های مرغ مگس خوار و رنک برین (Rankbrain) مفاهیم مختلف را درک کرده و نتایج جستجو را براساس آن دسته بندی می نماید.

با این پیشرفت های روز افزون، گوگل نه تنها می تواند با نگاه کردن به قسمتی از محتوا، موضوع آن را، بلکه تمامی جزئیات، ارتباطات مفهومی، موضوعات فرعی، اصطلاحات و ربط بین تمامی آن ها را به راحتی درک کند.

سئو معنایی چگونه موجب بهبود تجربه جستجو خواهد شد؟

گوگل، همیشه در تلاش است تا جستجو را برای کاربران راحت تر، مرتبط تر و در یک کلام، بهتر سازد. زمانی که کاربران یه کلمه ی کلیدی را جستجو می کنند به دنبال یک موضوع خاص نیستند بلکه سعی در درک موضوعات با عمق و مفهوم بیشتر دارند.

برای مثال، کاربری را فرض کنید که عبارت “سئو سایت” را جستجو می کند. در اینجا، گوگل متوجه می شود که کاربر، هنگام سرچ این کلمه، سوالات دیگری نیز دارد که به دنبال پاسخ آنها نیز می گردد. این سوالات ممکن است به صورت لیست زیر باشند:

  • مراحل سئو سایت کدام اند؟
  • هزینه سفارش سئو سایت چقدر است؟
  • بهترین شرکت سئو سایت در اصفهان کدام است؟
  • و . . .

زمانی که کاربر جواب تمام سوالات خود را در یک سایت پیدا کنید و نیاز به جستجوی مجدد نداشته باشد، تجربه ی خوبی از آن سایت دریافت کرده است. گوگل سعی می کند تا بهترین و عمیق ترین پاسخ را به جستجوی کاربر ارائه کند که این بخشی از عملکرد سئو معنایی می باشد.

مزایای سئو معنایی

سئو معنایی، احتیاج به یک استراتژی بلندمدت، تلاش و برنامه ریزی تیم محتوایی دارد، از مزایای این سبک سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رتبه بندی در کلمات کلیدی بیشتر در جستجوی ارگانیک
  • دریافت خزنده های گوگل از کیفیت محتوای شما متناسب با نیاز مخاطبان
  • برندسازی و قدرتمند بودن سایت شما از دید کاربران
  • رتبه بندی در جستجو های سوالی مانند چگونه، چطور و…
  • فرصت های بسیار طلایی برای سئو داخلی و لینک سازی داخلی سایت
  • نگهداشتن مخاطبین در وبسایت خود باتوجه به مطالب گسترده و متنوعی که دارید

با طراحی یک استراتژی براساس موضوع کاری خود، می توانید برای سئو معنایی سایت خود اقدام کرده و با ارائه و تولید محتوا های گوناگون و غنی از نظر معنایی و مفهومی، شاهد افزایش رتبه و بهبود سایت خود در نتایج جستجو خواهید بود. در ادامه چند استراتژی برای بهبود سئو معنایی را بررسی می کنیم:

سئو کردن کلمات کلیدی به صورت خوشه ای

خوشه کلمات کلیدی، گروهی از کلمات کلیدی مشابه هستند که ارتباط معنایی مشترک دارند. اگر شما بتوانید در هنگام سئو و تولید محتوا خوشه ای از این کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و به یک کلمه کلیدی خاص متکی نباشید گام بزرگی در بهبود سئو معنایی و  افزایش رتیه ی سایت خود برداشته اید.

بهینه کردن محتوا در سئو معنایی

زمانی که شما یک محتوای کامل و باکیفیت در اختیار مخاطب قرار می دهید، در واقع محتوای خود را بهینه کرده اید. یک محتوای طولانی با عمق موضوعی که بتواند به خوبی نیاز مخاطب را برطرف کند می تواند سیگنالی برای گوگل باشد که باعث افزایش رتبه ی سایت شما می شود.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی خدمات سئو در اصفهان دیدن فرمایید

استفاده از اصطلاحات مرتبط و مترادف ها

گوگل با استفاده از الگوریتم های خود می تواند محتوای شما را بررسی کند. همچنین به وسیله ی مترادف ها، اصطلاحات مرتبط و پاراگراف های بعدی یا قبلی محتوا، می تواند موضوع محتوا را درک کرده و در نتایج رتبه بندی خود از این اطلاعات استفاده کند.

پاسخ به سوالات دیگر (PAA) ها 

یکی از روش هایی که باعث بهبود سئو معنایی می شود پاسخ به سوالات متداولی است که کاربران، در رابطه با کلمات کلیدی شما، در گوگل می پرسند. PAA که مخفف عبارت People also ask می باشد یکی از ویژگی های گوگل است که اخیرا، به کرات در نتایج مشاهده می شوند و به معنای “دیگران همچنین می پرسند” می باشد. گوگل این سوالات را با توجه به جستجو های افراد و محتوا های مختلف، استخراج کرده و در حالت های مختلف نمایش می دهد. با استخراج این سوالات و ارائه پاسخ درست و کامل به آن ها، عمق معنایی وبسایت شما افزایش پیدا می کند.

استفاده از داده های ساختار یافته

ستفاده از داده های ساختار یافته یا به اصطلاح Structured Data یک استراتژی برای سئو معنایی است که به گوگل اطلاعات مستقیم و دقیقی ارائه می کند. مثلا زمانی که برای یک محصول ویژگی های آن مثل سایز، قیمت، رنگ و… را مشخص می کنید و این ویژگی ها با یکی از محتوا های مرتبط در سایت شما، جفت شده و یک ارتباط معنای بسیار قوی شکل گرفته است، باعث افزایش رتبه بندی سایت شما می شود.

استفاده از ابزار های بهینه سازی محتوا

یکی از ابزارهایی که شما می توانید برای بهبود عمق معنایی محتوای خود استفاده کنید Href است. این ابزار یک نمای کلی از عملکرد محتوای وب سایت به شما می دهد و با استفاده از آن می توانید کلمات کلیدی که در آن ها رتبه دارید را بشناسید و بر اساس دیتاهای مختلف محتوای خود را بهینه کنید.

ایجاد خوشه های موضوعی در سایت

شاخه های موضوعی برخلاف شاخه یا خوشه های کلمات کلیدی بر روی چندین محتوا متمرکز است. به طور مثال، می توانید در زمینه لینک سازی، شاخه هایی مانند لینکسازی داخلی، استراتژی های لینک سازی، لینک های خروجی و ورودی و… برای تولید محتوا و سئو معنایی برنامه ریزی نمایید.

پیشنهاد می کنم از صفحه ی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=7005
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546