محتوای همیشه سبز چیست و چه اهمیتی دارد؟

محتوای سبز
امتیازی ندارد

محتوای همیشه سبز محتوایی است که جدا از تاریخ انتشار آن همیشه برای مخاطبان مفید و کاربردی می ماند. این محتوا کامل و جامع است و افراد برای یادگیری و کسب اطلاعات کامل، به آن مراجعه می‌کنند. انتشار این گونه محتوا باعث کسب مداوم ترافیک ارگانیک و رتبه گرفتن در کلمات کلیدی مهم می شود.

مثلا این موضوع را در نظر بگیرید: «بررسی بهترین لپ تاپ ها در سال 2010». این محتوا همیشه سبز نیست زیرا در سال 2022 دیگر خیلی مخاطبان اهمیتی به آن نمی‌دهند. یعنی گذر زمان از ارزش این محتوا کاسته است. اما موضوعی مانند «راهکارهایی برای نوشتن یک رزومه ی موفق» را در نظر بگیرید. این محتوا صرف نظر از این که در چه سالی هستیم همیشه یک موضوع زنده و دغدغه‌ی مخاطبان است.

پیشنهاد می کنیم از صفحه ی سئو در اصفهان دیدن فرمایید

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

زمانی که شما یک محتوای سبز تولید می کنید، در واقع یک منبع دائمی برای دریافت ترافیک به سایت خود ایجاد کرده اید. با این روش احتمال این که افراد به محتوای شما لینک بدهند بیشتر می شود. هر چه محتوای شما کال تر و جامع تر باشد، بیتر عمر می کند و کهنه نمی شود. موتور جستجوی گوگل نیز موتجه این امر می شود و به مرور جایگاه بهتری برای محتوای شما در صفحه نتایج جست‌وجو در نظر می‌گیرد تا افراد بیشتری آن را پیدا کنند.

فرمت‌های محتوای سبز

برخی فرمت‌های موضوعی، ذاتا منجر به ایجاد محتوای سبز می‌شوند. مثلا:

  • ترفندها: مثلا موضوع ترفندهای آشپزی در طبیعت، ترفندهای کاهش وزن، ترفندهای مذاکره و فروش. این موضوعات همیشه به درد کاربران می‌خورد و گذر زمان اهمیت آنها را کاهش نخواهد داد.
  • نیازهای پایه: برخی نیازها هستند که صرف نظر از زمان و مکان، در همه مشترک هستند و همیشه دغدغه کاربران هستند. مثلا موضوعی مانند چگونه زمان را بهتر مدیریت کنیم، چگونه سریع‌تر یاد بگیریم، چگونه ترفیع شغلی بگیریم و غیره. اگر توجه کرده باشید ابتدای تمام این موضوعات واژه چگونه استفاده شده است به همین خاطر به آنها محتوای «How to» نیز گفته می‌شود.
  • دستورالعمل‌ها: بسیاری از دستورالعمل‌ها را می‌توان محتواهای همیشه سبز در نظر گرفت. مثلا دستور العمل پخت پیتزای رست بیف، دستورالعمل بستن زنجیر چرخ، دستورالعمل تعمیر شیر آب و….
  • محتواهای تاریخی: محتواهایی که مربوط به وقایع تاریخی گذشته هستند چون دیگر نمی‌توانند تغییر کنند گاهی (و نه همیشه) می‌توانند یک محتوای همیشه سبز در نظر گرفته شوند.
  • سوالات رایج: برخی سوالات همیشه در ذهن کاربران وجود دارد. این سوالات می‌توانند منبعی برای رسیدن به ایده‌ برای محتواهای سبز باشند. مثلا: چرا آسمان آبی است؟ چرا زلزله اتفاق می‌افتد؟ سفر در زمان ممکن است؟ و ….

توجه کنید که همه‌ی موضوعات مربوط به این دسته ها لزوما همیشه سبز نیستند. کافی است آنها را به مفاهیمی مرتبط کنید که در گذر زمان اهمیتشان کم می‌شود.

محتوای همیشه سبز چگونه فروش را افزایش می‌دهد؟

قبل از هر اقدامی برای تولید محتوا باید از خود سوال کنید چه محتوای همیشه سبزی می‌توانید تولید کنید که دنبال کنندگان آن، از جنس مشتریان شما باشند؟ زمانی که شماقصد تولید محتوای همیشه سبز را دارید باید موضوعاتی را انتخاب کنید که برای مخاطبان جذاب باشد و باعث افزایش فروش شما شود. باید در نظر بگیرید رقبای شما نیز همان موضوعات رفته اند و شاید ده ها مقاله تولید کرده اند. رای پیدا کردن یک جایگاه باید بتوانید نسبت به رقبا جزییات و نکات بیشتری در محتوای همیشه سبز خود بگنجانید و آن را کامل‌تر کنید. انتشار محتوا بر اساس سوال ها و دغدغه های مخاطب و راهنمای گام به گام مرتبط با محصول و خدماتی که ارائه می دهید می تواند روش هایی برای کامل کردن محتوای شما نسبت به رقبا باشد.

چگونه محتوای سبز تولید کنیم؟

هدف از تولید محتوای سبز این است که این محتوا سالیان سال برای مردم مفید باشد و به سراغش بروند. در واقع، این نوع محتوا هرگز ارزشش را از دست نخواهد داد و همواره، مخاطب خواهد داشت. در ادامه، برای‌تان خواهیم گفت چگونه می‌توان محتوای سبز تولید کرد:

  • انتخاب موضوع مناسب:در قدم اول، باید موضوع مناسب را انتخاب کنید؛ موضوعی که بتواند ترافیک وب‌سایت‌تان را افزایش دهد. در این قسمت از کار، ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، می‌توانند به کمک‌تان بیایند. به یاد داشته باشید بین موضوعات همیشه سبز و موضوعات ترند روز تمایز قائل شوید.
  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب:

بعد از انتخاب موضوع سبز، نوبت به انتخاب بهتریت کلمات کلیدی می رسد که سئو سایت شما تاثیر مستقیم دارد و باعث می شود محتاوی شما در اولین صفحۀ جستجو قرار بگیرد. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و سرچ در قسمت « Related searches» در گوگل می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

  • بهینه کردن محتوا: 

ساختار ایده آل برای محتوای خود را تعیین کنید تا بتوانید ایده‌های خود را به روشی منطقی معرفی کنید. همچنین پیوندهای داخلی اضافه کنید تا از تلاش‌های خود در زمینه سئو پشتیبانی کنید. نداشتن خطاهای گرامری و املایی را از بین ببرید. کیفیت پست خود را ارزیابی کنید و این واقعیت را بخاطر داشته باشید که هر یک از مطالب باید به طور منحصر به فردی ارزشمند باشد، به جای اینکه بازتاب ضعیفی از کار قبلی شما داشته باشد. داشتن تقویم محتوایی نیز می تواندمفید باشد.

ایده برای نوشتن محتوای سبز

راهکار های مختلفی وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید ایده های بسیار جالبی در خصوص نگارش محتواهای سبز دریافت کنید که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم تا برای شروع از آن ها استفاده کنید:

  • محتواهای آموزشی (به خصوص آموزش برای مبتدیان)
  • مطالب مربوط به تعریف انواع مفاهیم
  • معرفی منابع مختلف (آموزش،خرید و…)
  • معرفی کتاب
  • تاریخچه یک موضوع یا مطلب رو توضیح دادن
  • تشریح مقالات بسیار حرفه‌ای و…

جمع بندی:

تولید با کیفیت محتوای همیشه سبز که برای خوانندگان مفید باشد، می تواند به همه ی کسب و کارها کمک کند. بازاریابی محتوایی یکی از موثرترین و گسترده‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است. و حتی می‌توان آن را جزوء ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی دانست که می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را به صورت ارگانیک و طبیعی و بدون تبلیغات جذب کنید و از طریق تعامل مستقیم با مشتریان و طرفداران خود ، آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید. از سوی دیگر، محتوای سبز، با ارزش‌ترین نوع محتوا است در استراتژی بازاریابی محتوایی شماست.

پیشنهد می کنیم از صفحه ی طراحی سایت دیدن فرمایید

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=7098
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546