انجام سئو سایت متناسب با اهداف کسب و کار

انجام سئو سایت متناسب با اهداف کسب و کار
امتیازی ندارد

سئو سایت یک فرآیند بلندمدت است که نیاز به استراتژی و صبر دارد. نتایج پایدار با تاکتیک های هوشمند و متناسب با اهداف شما اتفاق خواهد افتاد.

بسیاری از افراد برای برنامه ریزی در استراتژی سئو خود دچار سردرگمی هستند و به همین دلیل باعث عدم یک هدف گذاری اصولی می شود. بسیاری از هدف ها یا پراکنده هستند یا بر موضوعات کم اهمیت تمرکز دارند. داشتن یک هدف مشخص برای ساخت و طراحی سایت اولین گام در برامه ریزی برای سئو می باشد.

برای شروع باید یک دیدگاه واقع بینانه نسبت به وضعیت کسب و کار خود داشته باشید و اهداف خود را بر اساس داده های فعلی کسب و کارتان بچنید. با تجزیه و تحلیل های روندهای گذشته و وضعیت فعلی شرکت می توانید نتیجه گیری و پیش بینی کنید. اگر می خواهید اهداف واقع بینانه ای بسازید، بهترین کار برای شروع این است که که بدانید کجا هستید و قصد داید به کجا برسید. این دیدگاه باعث می شود شما انتظارات منطقی داشته باشید و عملکرد خود را متناسب با آن پیاده سازی کنید.

برای اطمینان از واضح بودن سئویی که انجام می دهید باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید. در ادامه به بررسی SEO smart می پردازیم:

  • خاص بودن

شما باید دقیقا هدفی که قصد دارید به آن برسید را با اعداد مشخص کنید. ترافیک بیشتر یا هدایت برای سئو سایت بیشتر اهداف خاصی نیستند. مشخص کردن یک عدد مشخص، انتظارات روشنی را برای ذینفعان ایجتد می کند که فرآیند سئو شما چگونه خواهد بود.

  • قابل اندازه گیری

شما باید معیاری برای اندازه گیری پیشرفت سئو سایت خود داشته باشید. اگر این هدف بلند مدت است، نقاط عطفی ایجاد کنید تا شما را به سمت خط پایان راهنمایی کند.

  • دست یافتنی

اگر ایده منطقی داشته باشید که بدانید برای رسیدن به سئو خود چه چیزی لازم است و منابع آن در دسترس شما هستند، پس یک هدف قابل دست یابی را تعیین کرده اید.

  • مرتبط

هدف از سئو سایت باید مستقیما به عملکرد و اهداف شرکت برگردد. زمانی که شما اقدامی برای سئو سایت انجام می دهید باید مطمئن شوید که نتیجه ای برای شرکت خواهد داشت.

  • تعیین زمان

تعیین تاریخ برای پایان هدف، اولویت های همه را در یک راستا نگه می دارد و انتظاراتی را برای حرکت به سمت خط پایان ایجاد می کند. دانستن اینکه یک توقف سخت وجود دارد به همه انگیزه می دهد تا در زمان معین شده وظایف خود را انجام دهند.

هدف گذاری که شما برای سئو سایت خود انجام می دهید ممکن است در یکی از گروه های زیر قرار می گیرد:

  • ترافیک سایت

بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو و ایجاد محتوای مرتبط به کلمات کلید که ترافیک مستقیم را به سایت شما می آورد و عموما تبدیل به اشتراک محتوا و لینک دادن به مطالب شما خواهد شد. در ادامه افراد بیشتری محتوای شما را پیدا می کنند و از محتوایی که تولید کرده اید لذت خواهند برد. هزاران سایت در سطح وب وجود دارند که از این ترافیک برای تبلیغات و البته پول در آوردن استفاده کنند.

  • آگاهی از برند

انتخاب یک نام تجاری و تلاش برای افزلیش آگاهی بازار هدف در یک کلید واژه خاص باعث می شود تا سایت شما در جستجوها، بیشتر دیده شود و افراد روی آن کلیک کنند. در واقع سئو سایت می تواند به عنوان ابزای برای هرچه بیشتر باخبر شدن افراد از حضور آفلاین یا آنلاین برند شما باشد.

  • سرنخ

هرچند این نوع هدف سئو نسبت به فروشگاه های اینترنتی از ارزش کمتری برخوردار است اما برای ایجاد مشتری و درآمد مهم است. میلیون ها جستجو وجود دارد که نیت خرید در آن ها اقتصادی است اما لزوما خرید به صورت آنلاین صورت نمی گیرد. به عنوان مثال جستجو برای مشاوره حقوقی،دعقد قرارداها و درخواست وام ممکن است به صورت آنلاین عملی نشود اما شما می توانید مشتریان خود را از طریق سئو سایت و محتوای خوب پیدا کنید.

  • درآمد

وب سایت ها به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از سئو برای افزایش درآمد از بازدیدکنندگان خود استفاده می کنند. سئو سایت و بهینه سازی صفحات باعث افزایش بازدیدکنندگتن در جهت فروش بیشتر باشد.

همانطور که در بالا اشاره شد، شما باید معیاری برای اندازه گیری موفقیت سئو خود داشته باشید. معیاری که شما دنبال می کنید باید با هدف خاصی که تعیین کرده اید هماهنگ باشد. انواع معیارهایی می توانید در نظر بگیرید به صورت زیر است:

  • معیارهای با قابلیت مشاهده
  • معیارهای ترافیک
  • معیارهای تعامل
  • معیارهای تبدیل و درآمد
  • معیارهای فنی
  • معیارهای اعتبار

حداقل سالی یک بار استراتژی سئو سایت خود را مرور کنید. با وجود بسیاری از متغیرها چه در داخل و خارج از کنترل شما که بر سئو موثر است توصیه می کنیم به طور منظم معیارهای کلیدی را مرور کنید تا بتوانید تلاش و استراتژی خود را دقیق تنظیم کنید.
میزان دفعات بررسی معیارهای سئو خود بستگی به معیارهای موردنظر شما متوسط طول چرخه فروش و هرگونه نوسانات فصلی در کسب و کار شما دارد که باید بر آن ها نظارت داشته باشید. این بررسی می تواند به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه باشد.

قبل از انتخاب یک استراتژی بلند مدت برای سئو سایت باید اهداف کسب و کار خود را بررسی کنید. بهتر است انرژی و زمان خود را روی یک هدف سئو قرار دهید. هدف شما می تواند می تواند افزایش فروش و ترافیک مستقیم یا برندسازی باشد. یا حتی ممکن است کسب و کار یا برند شما در معرض خطر محتوای منفی قرار دارد که باید کنترل شود. فقط فراموش نکنید که این اهداف باید واقع بینانه و قابل دستیابی باشند. همچنین تعیین یک جدول زمانی برای هدفی که مشخص شده باعث می شود بتوانید پیشرفت و نتایج خود را پیگیری کنیدو در آخر با داشتن معیارهای اندازه گیری و توجه به نکاتی که گفته شد می توانید اهداف هوشمندانه سئو را تعیین و به رشد آنلاین کسب و کار خود کمک کنید.

شرکت بهینتا می تواند شما را در تعیین اهداف دست یافتنی و قابل انازه گیری کمک کند. همچنین با پیگیری هایی که انجام می شود شما می توانید نتایج تلاش خود را ببینید و وب سایت خود را برای یهترین نتایج بهینه کنید.
پیشنهاد می کنیم از دو صفحهی طراحی سایت در اصفهان و خدمات سئو در اصفهان دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6796
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546