انواع سبک های طراحی سایت

سبک های مختلف در طراحی سایت این امکان را به کاربر میدهد بر اساس علاقه و نیاز، سایت مورد نظر خود را انتخاب کند. در این مقاله شما را با انواع طراحی سایت اشنا خواهیم کرد.
امتیازی ندارد

طراحی سایت به سبک های مختلفی وجود دارد که این امکان را به کاربر می دهد طبق نیاز و علاقه ی خود انتخاب کند، که شامل مجموعه ای از عناصر و گرافیک متفاوت است که یک طراح قبل از طراحی باید بتواند بین آنها تعامل ایجاد کند. در این مقاله انواع طراحی سایت را معرفی خواهیم کرد.

طراحی سایت به سبک انیمیشنی

استفاده بیش از حد از انیمیشن ها وتصاویر متحرک در سایت  و در جای نامناسب به جای تاثیر مثبت میتواند باعث ضربه زدن به سرعت سایت و همچنین سئو سایت شود. علاوه برا آن چون اضافه کردن هر انیمیشن تعاد زیادی کد برنامه نویسی به سایت شما اضافه میکند روی سرعت بالا آمدن سایت می شود. این سبک طراحی نقطهی مقابل طراحی سایت به سبک فلت می باشد وبه جای یک صفحهی ساده وبی حاشیه ،قالب ما پر از انیمیشن های کد نویسی شده می باشد اما این نکته را باید در نظر داشت که ممکن است همه ی مرورگر هااز این بخش پشتیبانی نکنند.

مزایای انیمیشن در طراحی سایت

یکی از مزایاهای  انیمیشن ها نگه داشتن طولانی تر کاربران در سایت  می باشد که این عمل موجب بهتر شدن رتبه ی سایت از  نظر گوگل است این نوع طراحی حالتی پویا و شاد برای کاربران ایجاد می کند که درصورتی که در جای مناسب و تعداد محدود استفاده شود باعث جذاب تر شدن سایت در نظر کاربران میشود.در نتیجه به خودی خود باعث افزایش ترافیک در سایت مورد نظر شما میشود.

طراحی سایت به سبک فلت

در این سبک از رنگ های متفاوت و ویژه ای استفاده میشود اما طراحی خود قالب به صورت ساده می باشد و در واقع شما با انتخاب رنگ های  مناسب در سایت و قرار دادن آنها بصورت درست و با هارمونی مناسب یک سایت فلت ایجاد کرده اید.

طراحی سایت به سبک متریال بهتر است یا فلت؟

این نوع طراحی شامل  استانداردهایست که توسط گوگل ارائه  شده است که به نوعی نسخه ی پیشرفته تر طراحی سایت فلت می باشد . در این نوع طراحی توجه به خصوصی به انیمیشن ها و گرافیک های سازنده می شود. یکی از ویژگی ها بارز این سبک استفاده از سایه و انیمیشن های ساده که با ترکیب رنگ های جذاب ظاهر متفاوت و دلچسبی به سایت شما می دهند.همچنین امکان نمایش سه بعدی المان های مختلف وجود دارد که به نوعی باعث تعامل و ارتباط بهتر با کاربران خواهد شد.

 طراحی سایت به سبک پارالاکس

یکی از محبوب ترین سبک های طراحی سایت طراحی سایت به سبک پارالاکس است در این نوع سایت ها زمانی که به سمت پایین  اسکرول میکنید اتفاقات متفاوتی رخ میدهد که برای سایت های تبلیغاتی انتخاب بسیار مناسبی است چرا که به راحتی توجه کاربر را به خود جلب می کنند. از معروف ترین سایت هایی  که از این سبک استفاده کرده اند می توان  نایکی و اپل را نام برد. البته این نوع طراحی سایت نیز مانند دیگر سبک های معایب خود را دارد. برای مثال مهمترین عیب آن این است که فقط یک صفحه دارد و عملا فقط برای سایت هایی کاربرد دارند که یک عنوان دارند، علاوه بر آن امکان استفاده از لینک های داخلی وجود ندارد

همچنین امکان بالارفتن حجم سایت و کند شدن سرعت بارگذاری سایت وجود دارد که از نظر گوگل و موتور های جست جو جالب نمی باشد و به همین دلیل باعث اتلاف وقت کاربر و نتیجه ترک کردن سایت میشود.

چرا طراحی سایت به سبک مینیمال  محبوب تر است؟

یک سایت مینیمال در حین اینکه کاربری خود را حفظ می کند از استفاده از عناصر عیر ضروری اجتناب می کند و در عین سادگی توجه کاربران را به خود جلب می کند ویکی از ویژگی های دیگر این سبک آن است که  فضای سفید زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده ی درست از فضاهای موجود می توان کاربر را به چالش کشید. بصورت معمول این سبک طراحی شامل یک یا دور رنگ می باشد و علاوه بر آن تایپوگرافی شما باید با سایز بزرگتری انتخاب شود ویک مرکزیت مشخص در طراحی ایجاد میکند.

طراحی سایت به سبک ارگانیک

یکی از محبوب ترین سبک های طراحی سایت ارگانیک می باشد.برای اجرای این سبک طراحی  باید از بافت های طبیعی چوب و کاغذ استفاده کرد همچنین می توان از تصاویر گل و گیاه استفاده کرد که در صورت استفاده مناسب و به جا از عناصر یاد شده می توان توجه کاربران را به خود جلب کرد همچنین باعث میشود سایت شما جلوه ی بیشتر ی به خود بگیرد و خلاقانه تر بنظر برسد.

آیا طراحی سایت به سبک گرانچ مورد پسند همه است؟

اساس طراحی سایت به سبک گرانج شامل طراحی نامنظم و آشفته می باشد که ممکن است از نظر برخی افراد دلچسب بنظر نیاید ولی این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد افرادی که به لباس های بهم ریخته علاقه دارند کم نیست . می توان نتیجه گرفت که برای سایت لباس یا کسسوری برای  افراد نوجوان  انتخاب مناسب تری به شمار می رود.همچنین برای برخی باشگاه ها می توان از این سبک استفاده کرد .

طراحی سایت  با header فوکوس شده

برای اجرای این طراحی می توان یک تصویر را در بک گراند سایت قرار دهید که توسط کد های CSS مات میشوند و درواقع در صفحه ی اصلی سایت شما فقط یک دکمه  search و یک عکس مات قرار می دهد.

طراحی سایت به سبک first page design

این سبک طراحی سایت شامل فقط یک صفحه می باشد و همه ی محتوای شما در یک صفحه نمایش داده میشود .این سبک طراحی برای شرکت های طراحی یا سایت های نمایشی استفاده میشوددر واقع شرکت هایی که بتوان تمام خدمات آنها را در یک صفحه به نمایش گذاشت.. شما میتوانید از پس زمینه پویا و متحرک ومنو نیز استفاده کنید. این سبک طراحی برای سئو نیز مناسب است چرا که فقط باتید یک صفحه را به گوگل معرفی کنید و در نتیجه رشد در گوگ برای شما آسان تر خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم از صفحهی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=7169
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546