Lead Generation یا فرایند جذب مخاطب چیست؟| لید گرید

Lead Generation یا فرایند جذب مخاطب چیست؟| لید گرید
امتیازی ندارد

Lead Generation یکی از اصطلاحات پر کاربردی است که در حوزه بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتری و حتی دیجیتال مارکتینگ زیاد به گوش شما می‌خورد.

فرایند جذب مخاطب یا جذب مشتری بالقوه به معنای جذب کردن افرادی که با برند و کسب و کار شما نا آشنا هستند و تبدیل آن ها به کسانی که نسبت به خدمات، محصولات یا بیزنس شما علاقه نشان می دهند. به طور مثال شما با یک پست وبلاگ، آگهی استخدام، کد تخفیف، رویدادها و جشنواره‌ها، محتوای آنلاین و . . . می‌توانید مشتری بالقوه جذب کنید.

لید یا سرنخ چیست؟

کلمه ی lead یا سر نخ که به معنای شروع اولیه است در بازاریابی به همان مشتری بالقوه گفته می شود یعنی شخصی که نسبت به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان می دهد و ترغیب می شود ارتباط بیشتری با کسب و کار شما داسته باشد. در این زمان شما شانس بیشتری برای فروش محصولات و خدمات‌ خود به آن ها دارید.

اهمیت Lead Generation در بازاریابی

شما با استفاده از فرآیند جذب مخاطب نه‌تنها در هزینه و زمان مراحل بعدی صرفه‌جویی می‌ کنید، بلکه این شانس را خواهید داشت که در انتهای قیف بازاریابی، فروش بیشتری را تجربه کنید. برای اینکه بتوانید تولید لید یا سرنخ خوبی داشته باشید و تا حدامکان نیز بتوانید موارد باکیفیت و باارزشی به دست آورید، فرایندها و روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

محتوا

یک روش قدرتمند برای هدایت کاربر به سمت صفحه فرود، محتوا می باشد. شما با محتوا می توانید احساس نیاز در مخاطب خود به وجود آورید به طوری که او تمایل داشته باشد اظلاعات خود را در اختیار شما قرار دهد. هرچقدر محتوای سایت شما جذاب‌تر باشد و کاربر با آن ارتباط بیشتری برقرار کند احتمال کلیک کردن روی Call-to-Action برای ورود به صفحه‌ی فرود بیشتر است. شما می توانید با استفاده از روانشناسی بازاریابی درونگرا یک ذهنیت مشتاق برای کاربران خود درست کنید.

ایمیل در Lead Generation

شما با استفاده از ایمل هایی که ار کاربران خود دارید می توانید آن ها را به سمت صفحه ی فرود هدایت و اطلاعات ضروری آن را دریافت کنید. چون این کاربر قبلا برند شما را شناخته است و با شما تعامل داشته است فرستادن او به صفحه‌ی فرود کار سختی نیست. یک تیتر جذاب، یک متن قانع‌کننده و یک پیشنهاد وسوسه‌کننده کار را تمام می‌کند.

تبلیغات و ریتارگتینگ

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنید، مطمئن شوید که پیشنهاد موجود در صفحه فرود شما دقیقا با آنچه در تبلیغ وعده داده‌اید، مطابقت دارد و همچنین اقدامی که از کاربر می‌خواهید انجام دهد شفاف است.

بلاگ 

بلاگ سایت می‌تواند منبعی برای Lead Generation باشد. اگر یک وبلاگ فعال و حرفه‌ای داشته باشید که کاربران آن را ارزشمند بدانند و مقالات تخصصی و معتبر در آن منتشر کنید عضویت در خبرنامه‌ی سایت افزایش پیدا می‌کند و شما به راحتی می‌توانید ایمیل و اطلاعات مخاطبان را به دست بیاورید. هرچقدر وبلاگ شما معتبرتر و فعال‌تر باشد نرخ کلیک شما در ایمیل‌ها هم بالاتر می‌رود و می‌توانید نتیجه‌ی بهتری از آن بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی در Lead Generation

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تشویق فالوئرها به انجام یک اقدام خاص را آسان کرده است. از لینک‌های استوری‌های اینستاگرام تا لینک‌های بیو در فیسبوک و لینک‌های کوتاه شده بیتلی در توییتر. شما می‌توانید پیشنهادهایتان را در پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید و در میان توضیحات کپشن، یک کال تو اکشن قرار دهید.

نسخه‌های آزمایشی محصول

با ارائه نسخه آزمایشی محصولات خود می‌توانید فروش را بالا ببرید. وقتی مشتری احتمالی از محصول شما استفاده می‌کند، شما می‌توانید بار ارائه پیشنهادات اضافی او را به خرید تشویق کنید. روش خوب دیگر این است که با نسخه‌های رایگان برای برند خود تبلیغ کنید (برندینگ) و با شناساندن خود به دیگران، امکان فرایند جذب مخاطب را نیز بالا ببرید.

بازاریابی ارجاعی

این نوع بازاریابی که به آن بازاریابی دهان به دهان هم گفته می‌شود، یکی از انواع کاربردی بازاریابی است زیرا برند شما در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌دهد. این کار، شانس شما برای تولید سرنخ بیشتر را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد می کنیم از صفحهی طراحی سایت در اصفهان دیدن فرمایید.

لینک کوتاه این مقاله:

https://behinta.com/?p=6885
فیسبرک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتسآپ
ایمیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورت تمایل برای بهبود شغل و کاری که انجام می دهید می توانید با پر کردن فرم مقابلتان و بیان مسئله ما را در خدمت رسانی هر چه بهتر به خود یاری و کمک نمایید.

در صورت تمایل می توانید با شماره گیری شماره زیر و گذاشتن قرار ملاقات به صورت حضوری از این مشاوره استفاده کنید.

شماره تماس: 031-91690546